ראשי מגזין סיכום מפגש הצילום עם ניקון בליסבון

סיכום מפגש הצילום עם ניקון בליסבון

7
0

במהלך השבוע החולף ובסופם של שלושה ימים עמוסים במיוחד אנו יכולים לסכם את המפגש עם חברת ניקון בפורטוגל במסגרתו צילמנו אלפי תמונות במגוון תנאים עם מצלמות הניקון D7100 וה-CoolPix A החדשות, ערכנו אין ספור שיחות בלתי רשמיות עם מנהלי המוצר השונים של החברה והספקנו לקיים ראיון וידאו אשר יפורסם באתר בעתיד הקרוב.

בעוד אנחנו כבר ממשיכים הלאה אל היעד הבא שלנו בו אנו מתכננים לבחון את מצלמות הניקון החדשות יחד עם מגוון רחב של עדשות בצורה אינטנסיבית במיוחד, הגיע זמן לסכם את המפגש הממושך הראשון (וכנראה לא האחרון) שלנו עם נציגי חברת ניקון.

נחתנו כזכור בליסבון ביום שני האחרון בשעות הערב ולאחר המתנה קצרה יצאנו בהסעה מאורגנת של חברת ניקון למלון Epic Sana בלב העיר ליסבון. אלינו הצטרף עיתונאי וצלם ישראלי נוסף – עידן פרסר (עורך המגזין קומפוזיציה).

כך נראה המלון בו התארחנו (צילומים: עידו גנוט)

1 Our Hotel

לאלו אשר אינם מכירים את עיר הבירה של פורטוגל, מדובר בפנינה צילומית של ממש, במיוחד לחובבי הנופים אך גם למי שמחפש צילום אורבני וצילום רחוב היא צפויה לספק לא מעט עניין. עבורנו היא סיפקה מגוון רחב של הזדמנויות צילומיות במגוון תנאי תאורה וסגנונות צילום ונציגי ניקון תכננו את המפגש (אשר היה עמוס במיוחד מבוקר עד ערב), כך שנחווה צילום יום ולילה, צילום רחוב, טבע ונוף ואפילו מעט צילום אקסטרים (עליו לצערנו נאלצנו לוותר, אך אל דאגה אנו מתכננים להשלים גם את ההיבט הזה בבדיקה שלנו בימים הקרובים).

נוף ליסבוני פסטרואלי

2 Cost of Lisbon 2

את היום השני של המפגש התחלנו עם מסיבת עיתונאים במסגרתה שוחחו נציגי ניקון השונים על שתי המצלמות החדשות. החברה הזמינה לאירוע לא פחות מ-100 עיתונאים מכל רחבי אירופה (ואפילו כמה מדרום אפריקה ומדינות נוספות), חלקם לא עיתונאי צילום, אלא כאלו מסקרים דווקא את תחום הטיולים והלייף סטייל (נישה שבהחלט יכולה להתאים ל-CoolPix A). אולי משום כך השיחה הייתה קצרה יחסית ולא טכנית בעליל ולא ממש חידשה לנו משהו משמעותי (פרט אולי לנתון האנקדוטלי שמכונת התעשייתית היוצרת את ציפוי הננו של ניקון עולה 40 מליון יורו – אם במקרה תכננתם לרכוש לעצמכם אחת…).

צילום מצגת במהלך מסיבת העיתנואים – כיצד עובד ציפוי הננו של ניקון

3 Nikon nano coat how it works

צילום מצגת במהלך מסיבת העיתנואים – מכונת ציפוי הננו של ניקון

4 Nikon nano coating machine

צילום מצגת במהלך מסיבת העיתנואים – ההבדלים בין דגמי ניקון השונים

5 Nikon press event different models of Nikon and their target audience

בהמשך מסיבת העיתונאים עלו לדבר מספר צלמים עצמאיים העובדים עם ציוד של ניקון ביניהם צלם עיתונות וצלם טבע אשר סיפרו על עבודתם ובין השאר על ההתנסות עם הציוד החדש של החברה.

לאחר סיום מסיבת העיתונאים יצאנו לביקור קצר (מידי) בגנים המלאכותיים של ליסבון. הגן המרהיב הזה כולל מבוכי דשא מרשימים וטווסים המתרוצצים חופשי ולרוב אינם מפחדים מבני אדם. הצלחנו אפילו לאתר על אחד העצים טווס לבקן שלצערנו לא התעניין יותר מידי בנו ובמצלמותנו אלא העדיף להישאר על העץ הגבוהה ו”לשוחח” בצעקות רמות עם חברו על הענף הסמוך. אנו הספקנו לבלות במקום קצת יותר משעה (כולל ארוחת צהריים מרשימה). אם במקרה מזדמן לכם לבקר בליסבון נמליץ לכם בחום להקדיש לגנים זמן ממושך יותר (כמו למעשה לכל המקומות בהם ביקרנו במהלך השהות שלנו בפורטוגל).

ה”רויאל גרנדס”

5 5 Royal Gardens 3

6 Royal Gardens

7 Royal Gardens 1

9 Royal Gardens White Pickock

מן הגנים נסענו כ-45 דקות מליסבון לעיירה ציורית בשם Sintra שם ניתן למצוא גנים מסוג אחר לגמרי בעלי מזג אויר כמעט טרופי, מבנים מעניינים רבים ונוף מהמם לטירה מרוחקת על ראש הר. אנו הסתובבנו בשבילים המתפתלים של הגן יחד עם הקבוצה והמדריכה שהאיצה בנו כל העת, אך לנו היו מחשבות אחרות בראש. תוך כדי ירידה למערה תת קרקעית בעלת מדרגות מתפתלות אשר בסופה מפל מים מרשים התנתקנו מן הקבוצה (ככה זה כשהראש עסוק בצילום המפל והמדריכה רצה קדימה). כך מצאנו את עצמנו מסתובבים בגן הגדול לבד, מחפשים את הקבוצה ומצלמים במקביל. לבסוף החלטנו לחזור ל-Sintra שם מצאנו את הקבוצה ממתינה לנו בבית קפה.

הטירה שמעבר לגנים בסינטרה

13 5 Castle across the gardens from Sintra

בית “מהאגדות” בסינטרה

14 Amazing house in Sintra 1

מפל מים בסינטרה

15 Waterfal in Sintra

מבט במערה בסינטרה

17 View from the cave in Sintra up

אחרי ששבנו למלון להתרעננות יצאנו שוב בערב למרכז ליסבון לנסיעה ברכבת קלה (השם המדויק צריך להיות רכבת צב משום שמהירות הנסיעה לא עברה כמעט אף פעם את ה-5 קמ”ש) בא ניתן היה לפתוח את החלונות הגדולים, להוציא (בזהירות) את הראש מן החלון ולצלם. כך נסענו עיתונאים/צלמים ואנשי ניקון, עם עשרות מצלמות וצילמנו כמעט כל דבר בסביבה (אפשר לשער שעבור תושבי ליסבון היה זה מראה מעט לא שיגרתי). לבסוף הגענו לאזור החוף של ליסבון שם זכינו למספר דקות מועטות לצלם את נוף הנמל והספינות לפני ארוחת הערב. יותר זמן במקום המרשים הזה היה מאפשר לנו להיות יצירתיים יותר ללא ספק אך המדריכה שוב האיצה בנו ולבסוף מצאנו את עצמנו רצים יחד איתה בקצב מהיר במעלה ההר לכיוון הטירה הצופה אל העיר בה שכנה המסעדה.

הנוף הנשקף מהרכבת האיטית בליסבון

18 View from the slow train in Lisbon

חוף הים של ליסבון:

19 Cost of Lisbon

לאחר מסע הכומתה המחודש עם ציוד מלא על הגב, קצת מתנשמים הגענו לטירה והמראה המדהים שנשקף מתחתינו היה שווה כל טיפת זעה שנטפה מן המצח תוך כדי הטיפוס המהיר. ליסבון כולה, המפרץ, המים, הגשרים העצומים, כולם היו פרוסים בפנינו יחד עם השמש השוקעת במהירות מעבר לאופק. שוב האיצה בנו המדריכה להיכנס למסעדה שם המתינה לנו הקבוצה, אך אנו הספקנו להגניב עוד כמה תמונות בטרם נכנסו פנימה.

ליסבון בלילה – הנוף הנשקף מהטירה

20 Lisbon at Night from the view on the castle

במסעדה המתינה לנו ארוחה מפוארת בת מספר מנות ובין לבין הספקנו לתפוס שיחה עם עיתונאית בלגית צעירה אשר ישבה לידנו והייתה חלק מן הקבוצה (היא הגיעה מתוקף תפקידה ככתבת טיולים והספיקה לבקר כמעט בכל מקום בעולם). תוך כדי האוכל הופיעה לפתע זמרת מקומית שחורת שיער בעלת אנגלית טובה באופן מפתיע וקול מרשים והחלה לשיר תוך שעשרות הצלמים שמסביבה מצלמים ללא הפסק.

זמרת פורטוגזית בליסבון

23 Purtugese Singer Lisbon 3

את היום האחרון שלנו העברנו בנפרד מן הקבוצה אשר יצאה לצילומי ספורט ימי בחוף של ליסבון. אנו השלמנו שעות שינה לקראת הטיסה ליעד הבא שלנו ובהמשך יצאנו לסיור עצמי קצר ברחובות ליסבון הקרובים למלון ועסקנו קצת בצילומי רחוב.

התשקפות בחלון – היום האחרון בליסבון

25 reflection in the window last day in Lisbon private tour

נערה פורטוגזית מציצה מהחלון ביום האחרון בליסבון:

26 A girl in the window last day in Lisbon private tour

זמן קצר לפני שעלינו על המטוס הספקנו כאמור לערוך ראיון קצר משהו עם שני מנהלי מוצרים של חברת ניקון איתם בילינו בשלושת הימים שחלפו וזאת צפויה להיות הכתבה האחרונה שתעסוק בנסיעתנו לליסבון, אך אל דאגה בקרוב נדווח לכם גם מהיעד הבא לנסיעתנו.

נציג MegaPixel היה אורח חברת ניקון בליסבון. תודה מיוחדת לחברת הדר, יבואנית ניקון על הסיוע בארגון.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

7 תגובות

  1. Avatar

    ג'ק

    28/04/2013 ב 3:04 PM

    תהנו בטיול ,אבל לי הכי חשוב זה העברית ,במצלמות ניקון ,מקווה ששאלתם מה עם עברית במצלמות ניקון , ובשבילי כל השאר פירסומות ….

    השב

  2. Avatar

    אדי

    28/04/2013 ב 7:41 PM

    ‘חוף הים של ליסבון’ מחזיר אותי 200 שנה אחורה, סחתיין על הצילום

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    28/04/2013 ב 7:51 PM

    לגבי העברית זאת לא שאלה אלא הצעה. והצענו להם והם הקשיבו.

    השב

  4. Avatar

    mirit

    29/04/2013 ב 1:45 AM

    וואו מרשים ביותר!
    השקעה שווה השקעתם..

    השב

  5. Avatar

    VIVAEL

    30/04/2013 ב 7:57 PM

    צילומים טובים וכתבה מעניינת_יש פתגם בפורטוגזית שאומר,אם אתה רוצה לדעת איך נראה יהודי,הבט במראה_אני בקרוב ב’נ,נוסע בקרוב לצלם שם_:)

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    01/05/2013 ב 5:51 AM

    רב תוות. אני בטוח שתהנה לצלם שם – מקום אידאלי לצילום.

    השב

  7. Avatar

    דודו

    05/05/2013 ב 1:05 AM

    יש לכם עבודה ממש קשה
    אני ממש מרחם עליכם 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *