ראשי מגזין טכנולוגיות צילום Oblivion: למה טום קרוז כבר לא צריך מסך ירוק

Oblivion: למה טום קרוז כבר לא צריך מסך ירוק

1
0

סרטון מאחורי קלעים חדש של הסרט המדע הבידיוני Oblivion בו מככב השחקן טום קרוז הצפוי לצאת באמצע החודש הבא למסכים פורסם לאחרונה ברשת. בסרטון מוצגת טכניקה מתקדמת להצגת רקעים אשר עשויה אולי להשפיע בעוד כמה שנים גם על עולם צילום הסטילס.

בסרט Oblivion בחר הבמאי Joseph Kosinski (אשר ביים בעבר גם את הסרט Tron) בגישה ייחודית למדי לצילום חלק לא מבוטל מן הסצנות. במקום לעשות שימוש במסך ירוק עליו מאוחר יותר יוטמעו אפקטים מיוחדים באמצעות המחשב, בחר Kosinski לעשות מאמץ לצלם כמה שיותר מן האפקטים באמצעות המצלמה עצמה. מסך ירוק הוא אמצעי המקובל מזה שנים רבות בסרטים (כמו גם בפרסומות וכיום אפילו בהפקות דלות תקציב). Kosinski לעומת זאת צילם את הסצנות השונות המתרחשות “במגדל השמימי” (Sky Tower) כאשר החלונות הרבים של המגדל הם למעשה מסכים עליהם מוקרנות תמונות אמיתיות לחלוטין. Kosinski השתמש במקרנים ברזולוציה גבוהה אשר את התמונה שהפיקו ראו גם השחקנים במהלך הצילומים – זאת בניגוד לשימוש במסך ירוק בו השחקנים יכולים רק לדמיין כיצד תראה הסצנה הסופית.

הצגת רקעים באמצעות הקרנה קדמית – על הסט של Oblivion

Oblivion Sky Tower 2

Kosinski היה זקוק לצילומים איכותיים של נוף מרהיב מגובה רב. הוא שלח צוות צילום עם 3 מצלמות (כפי הנראה מצלמות DSLR) לראש הר גבוה באי מאווי (maui) שם צילם הצוות 360 מעלות של נוף עוצר נשימה. את קטעי הוידאו אשר צולמו על ההר הקרין Kosinski על הקירות של הסט בו צולמו סצנות “המגדל השמיימי” באיכות גבוהה במיוחד ובצורה אשר הקיפה את הסט כולו. הקטעים בסרט בהם נראה המגדל כוללים למעשה תמונות נוף אמיתיות המוקרנות על קיר ולא אנימציה ממוחשבת. ההישג הזה גדול במיוחד בין השאר משום ש-Kosinski צילם את הסרט באמצעות מצלמת ה-Sony CineAlta F65 החדשה (המצלמת ב-4K), מצלמה אשר איננה סולחת בקלות למה שאיננו ריאליסטי באופן מושלם.

צילומי השמיים על פסגת ההר במאווי

Oblivion Sky Tower 4

Oblivion מאחורי הקלעים – שימו לב לצילומים על פסגת ההר ולהקרנה הריאליסטית על הסט

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9DCkIuv82Q4#![/youtube]

איך כל זה קשור לצילום אתם שואלים? ובכן, מכיוון שאנו עוסקים כאן במדע בדיוני הפוגש את המציאות הרשו לנו ללכת איתכם כמה שנים קדימה (לא, לא אל העתיד הרחוק המתואר ב-Oblivion, אלא אולי לסוף העשור הנוכחי). טכנולוגיית ההקרנה מאפשרת כבר כיום בעלויות לא גבוהות מאד לספק תמונה באיכות מעולה ובגודל גדול (מקרני 4K זמינים מזה מספר שנים בשוק). באמצעות מקרנים ברזולוציה גבוהה עוד יותר (8K ואולי אף יותר מכך) יוכלו צלמים לצלם דוגמנים ועצמים על כל רקע שירצו תוך שהם משנים אותו בלחיצת כפתור. טכנולוגיה כזו יכולה להיות שימושית לצלמי סטודיו ובמיוחד לצלמי פרסום אשר עמלים כיום רבות על שילוב אובייקטים מצולמים בתוך רקע פוטושופי.

רקעים משתנים בלחיצת כפתור

Oblivion Sky Tower 3

מה אתם חושבים? האם Kosinski וקרוז נותנים לנו טעימה מהעתיד של צילום הסטודיו או שנמשיך לשלב עצמים בתמונות לעבודות מסחריות גם בשנים הבאות?

כך צלמים יעבדו בעתיד?

Oblivion Sky Tower 1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

תגובה אחת

  1. Avatar

    U

    29/03/2013 ב 11:44 AM

    WOW פשוט חלום!! 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *