ראשי מגזין טכנולוגיות צילום לשלוף סטילס מוידאו עם ה-EOS-1DC של קנון

לשלוף סטילס מוידאו עם ה-EOS-1DC של קנון

1
0

מה המגבלות של שליפת תמונות סטילס מסרטון וידאו? הצלם Jay P. Morgan יצא לבחון את הנושא במסגרת פרויקט מורכב ומושקע במיוחד תוך שהוא בודק שימוש במהירויות תריס שונות ואת השפעתן על התמונה המתקבלת – התוצאות שופכות אור על מורכבות הסוגיה.

אין זו הפעם הראשונה שאנו עוסקים  בנושא שליפת תמונות סטילס מסרטוני וידאו ברזולוציה גבוהה. ה-1D-C של קנון המצלמת סרטונים באיכות 4K הביאה עימה הרבה התעניינות באפשרות של שליפת תמונות באיכות טובה לשימושים מקצועיים גם מתוך סרטונים. הצלם אברהם יופה מאוסטרליה אשר סרטון שלו הבאנו כאן בשנה שעברה ערך הדגמה מרתקת על נושא שליפת התמונות מה-1D-C. אלא שההדגמה של יופה לא נכנסה לפרטים כמו מהירות התריס בזמן צילום הוידאו והשפעותיה על איכות התמונות המתקבלות.

תמונה שנשלפה מסרטון בהילוך איטי במהירות תריס נמוכה – חדות גבוהה

1D C image Jay P Morgan

הצלם הוותיק Jay P. Morgan אשר מוכר בשל הפקות הפרסום המרשימות שלו הן בסטילס והן בוידאו יצא אף הוא לבחון את הסוגיה ופרסם לאחרונה סרטון מאחורי הקלעים המתאר פרויקט במסגרתו ניסה ללכוד תמונות סטילס מתוך סרטון אותו צילם עם ה-1D-C של קנון.

את התוצאות אתם יכולים לראות בעצמכם בסרטון של Jay P. Morgan

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=X5jEKDljAuM[/youtube]

מה בעצם ניתן ללמד מן המבחן אותו ערך Morgan? ככל שאנו מעלים את מהירות התריס בזמן צילום וידאו הסיכוי לקבל תמונה חדה עולה. אלא שמהירויות תריס גבוהות נוטות לצמצם את ה-motion blur אשר יוצרי קולנוע אוהבים להציג לעיתים (במקרה זה Morgan צילם סצנה של גשם יורד). כאשר מצלמים וידאו בהילוך איטי (60 פריימים לשנייה) ניתן להשיג תמונות חדות בסטילס גם במהירויות תריס נמוכות – אך לא בכל מצב תרצו לצלם וידאו ב-slow-motion. השורה התחתונה, לפחות לפי הסרטון הנוכחי, היא שלמרות שניתן בהחלט לשלוף גם כיום תמונות איכותיות בהחלט מתוך סרטונים המצולמים עם מצלמות וידאו ברזולוציה גבוהה (מאד) כגון ה-1D-C – יש הרבה מאד פשרות שצריך לבצע, בסטילס או בוידאו, בכדי שתהליך זה יהיה מספק ויעיל. אפשר להניח שבעתיד כאשר הטכנולוגיה תהפוך לנפוצה יותר יושם יותר דגש על הנושא גם מצד היצרניות עצמן, אם כי לפחות על פניו נראה כי ישנן מספר בעיות עקרוניות למדי בנושא בשל הצרכים השונים של כל צורת צילום. אנו נמשיך לעקוב כמובן אחר ההתפתחויות בתחום מעניין זה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

תגובה אחת

  1. Avatar

    ישעיהו

    10/03/2013 ב 1:26 AM

    אפשר בבקשה הסבר טכני קצר ובסיסי על מהירות תריס בצילום וידאו? אני מתקשה להבין את העניין. תודה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *