ראשי מגזין צילום מסוכן: הצלם, הדובה וכלוב הפלסטיק

צילום מסוכן: הצלם, הדובה וכלוב הפלסטיק

1
0

דובים מסתבר הם החלום הרטוב של הרבה צלמי טבע אבל עשויים להפוך עד מהרה גם לסיוט של ממש. השילוב של עוצמה חייתית, אינטיליגנציה גבוהה וחושים מחודדים יחד עם מנה בריאה של סקרנות גורמים להם להתקלויות חוזרות ונשנות עם צלמי טבע. האחרון שחש את נחת זרועם של הדובים הוא צלם הטבע Gordon Buchanan אשר במסגרת תוכנית אותה הכין עבור BBC כמעט ונטרף על ידי דובת קוטב אשר ניסתה לפרוץ אל תוך כלוב הפרספקס בו שהה בשעה שעקב וצילם דובים – התוצאה – תיעוד וידאו נדיר באיכותו ומפחיד למדי.

צלם הטבע הסקוטי Gordon Buchanan הוא אחד מצלמי הטבע התיעודיים המוערכים בעולם. מאז 1995 הוא עוסק בתיעוד בעלי חיים בסביבתם הטבעית, החל מן החתולים הגדולים באפריקה וכלה בנשרים לבני זנב בסקוטלנד. בשנים האחרונות עבד Buchanan עבור ה-BBC והתוכנית Planet Earth Live העוקבת אחר מאבק ההישרדות של בעלי חיים צעירים בכל רחבי העולם. לאחרונה לקח אותו מסעו אחרי בעלי חיים לתעד משפחות של דובי קוטב באזור הצפוני ביותר של נורווגיה במסגרת תוכנית תחת השם הקולע למדי Polar Bear Family and Me.

לא כדאי להתעסק – דובת קוטב רעבה מרעידה את הכלוב

Gordon Buchanan bear

מה ש-Buchanan לא ידע כשיצא לצלם את התוכנית היה שהוא עצמו עתיד כמעט להפוך לארוחת הצהריים של אחת מדובות הקוטב. הדובה Lyra אחריה עקב Buchanan וצוותו במשך לא פחות משנה שלמה, נדדה ברחבי המישורים הקפואים בחיפוש אחר מזון. Buchanan וצוות הצילום שעימו נמלטו לא פעם כשהדובים התקרבו יותר מידי אך במקרה הנוכחי הצוות לא הספיק לגרור את כלוב הזכוכית בו שהה לצורך הצילומים והוא נותר תקוע כאשר הדובה הגדולה הולכת וסוגרת עליו. את מה שקרה ברגעים הבאים ניתן לראות בתיעוד הוידאו המצמרר הבא.

Gordon Buchanan, הכלוב ודובת הקוטב

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l3sQO-spH8M[/youtube]

בראיון שנתן Buchanan לאחר האירוע סיפר על רגעי האימה בהם במשך 45 דקות שלמות ניסתה Lyra למצוא דרך לפרוץ את כלוב הפרספקס – למזלו ללא הצלחה. צוות הצילום של Buchanan היה לדבריו הרבה יותר משועשע ממנו מכל ההתרחשות והמשיך לתעד את האירועים ממרחק בטוח.

ראיון אותו נתן Gordon Buchanan ל-BBC בו הוא מספר על האירוע

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j8xOfETcIZI[/youtube]

לפעם הבאה אנו ממליצים על גישה קצת יותר זהירה לדובי הקוטב – אולי באמצעות רובוטים מצלמים (כפי שעשו ב-BBC לפני מספר שנים)?

רובוטי צילום בקוטב – גישה קצת פחות מסוכנת (לבני האדם לפחות…)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jRQKgtelfsM[/youtube]

Buchanan אגב מורגל לחברתם של דובים ולרוב מסתדר עימם באופן חברותי הרבה יותר. במסגרת תוכנית אחרת אותה הכין עבור ה-BBC תיעד Buchanan דובים שחורים ביערות מינסוטה. אחד הגורים אשר ננטש על ידי אימו זכה לא רק לתיעוד על ידי Buchanan אלא גם למזון ולקולר מעקב אשר נועד לוודא כי לא יאונה לו כל רע.

קטע קצר מתוך התיעוד הנדיר של Buchanan וגור הדובים השחור

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fo4hizO9FF8[/youtube]

אנו מזכירים לכם כי תוכלו למצוא עוד הרבה סיפורים על צלמים, דובים וחיות אחרות בערוץ החדש שלנו בבלוג – “על צלמים ובעלי חיים“.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • שלך בקן ראשי1

    יוסי אשבול: טבע חי

    הוא אחד מצלמי הטבע הבכירים והוותיקים בארץ. למעלה מ-40 שנה עוקב יוסי אשבול אחרי עולם הטבע ה…
  • Caracara Bird Turn Photographer with the Help of an EggCam

    הציפור-צלמת וביצת המצלמה

    הסרטון אותו אנו מביאים בפניכם היום, חלק מסדרה נפלאה של ה-BBC על פינגווינים, מביא סיפור מדה…
  • Pinguin main

    ה-BBC מציג: הפינגווין המצלם

    ה-BBC פרסם בסוף השבוע קטעי וידאו מתוך פרויקט חסר תקדים במסגרתו תועדו אורחות חייהם של פינגו…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    טובהלה

    14/01/2013 ב 4:40 PM

    וואו
    ממש מפחיד הסרטון הראשון

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *