ראשי מגזין Timefreeze – להקפיא תמונה ב-360 מעלות

Timefreeze – להקפיא תמונה ב-360 מעלות

2
0

המשבר הכלכלי הקשה ביוון לא מונע לפחות מחלק מן היוונים להנות. במסגרת אירוע בן שבועיים אשר התקיים בפארק האולימפי באתונה וכלל מופעי ריקוד ומוזיקה בינלאומיים הציגה קבוצה של צלמים פרויקט צילום בן 360 מעלות עם כ-90 מצלמות אשר איפשר לעשרות אלפי המבקרים במקום לצלם למעלה מ-3000 סרטוני timefreeze ולקבוע מה שנראה כשיא בינלאומי חדש.

מה משותף לרד הוט צ’ילי פפרס, למופע של Cirque du Soleil’s ולצילום ב-360 מעלות? התשובה היא שכל השלושה היו חלק מאירוע גדול שהתקיים באתונה לפני כחודשיים ומשך אליו קהל עצום במשך כשבועיים.

גם צילום באור ב-360 מעלות (קרדיט: Real Creations)

360 greece 1

צוות יוצרים מחברת Real Creations (המוכרת לחלק מקוראי האתר הוותיקים מן הפרסומת אותה צילמו באמצעות כ-100 מצלמות לפני כשנתיים) העוסקת בצילום ובאנימציה לקח על עצמו משימה לא פשוטה. הקמת אוהל הפתוח לקהל ובו במה ומסביבה מעגל גדול בקוטר של כ-9 מטרים עליו מוצבות כ-90 מצלמות אולטרה זום של חברת אולימפוס. המצלמות מחוברות יחדיו בכדי ליצור תמונה של המשתתפים המצויים בתוך המעגל.

מאחורי הקלעים במתחם שנבנה באיצטדיון האולימפי ביוון

[vimeo]https://vimeo.com/50607014#[/vimeo]

האפשרויות הגלומות בטכניקת ה-timefreeze (המוכרת גם לעיתים כצילום ב-360 מעלות וגם כ-bullet time – המוכר מסרטי המטריקס) הן כמעט בלתי מוגבלות. בסרטון אותו הכינו ב-Real Creations יש מספר הדגמות למה שאפשרי כשמחברים עשרות מצלמות יחד במעגל – לנו אין ספק שמדובר רק בראשית דרכה של הטכניקה המעניינת הזאת.

דוגמאות יצירתיות לצילום timefreeze

[vimeo]https://vimeo.com/10936670#[/vimeo]

בשל המספר הגדול של כתבות העוסקות בצילומים באמצעות ריבוי מצלמות מזוויות שונות פתחנו מדור חדש בבלוג שיקרא מעתה Bullet time בו תמצאו את כל הכתבות העוסקות בנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    W

    26/12/2012 ב 12:33 AM

    מגניב,אבל בעזרת איזה תוכנה הם מחברים את הכל?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    26/12/2012 ב 12:56 AM

    לא פורסם למיטב ידיעתנו.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *