ראשי מגזין Timecode Lab: לשחק באור ב-360 מעלות

Timecode Lab: לשחק באור ב-360 מעלות

3
0

קבוצה של יוצרים קנדיים העוסקת בשילוב של מספר טכניקות צילום שונות הכוללות ציור באור וצילום ב-360 מעלות, העלתה לאחרונה פרויקט אומנותי ייחודי הכולל מגוון דוגמניות ודוגמנים המצולמים בסביבה אפילה על ידי 24 מצלמות רפלקס המוצבות במעגל.  התוצאה – לפניכם.

צוות היוצרים הקנדי של חברת Timecode Lab עוסק בימים כתיקונם בשימוש מסחרי בטכנולוגיית הצילום ב-360 מעלות באתרים שונים ברחבי קנדה. לאחר למעלה משנה של עבודה בשטח החליט הצוות לעשות הפסקה, להחזיר את הציוד לסטודיו ולצלם פרויקט לא מסחרי ייחודי באמצעות הטכניקה אותה שיכללו.

מערך המצלמות אשר שימש לטובת הפרויקט של Timecode Lab

360 project rig

התוצאה היא סדרה של יצירות המורכבות מרצף תמונות סטילס מזוויות שונות המצולמות בחשיפה ארוכה כאשר משחק באור הוא שמסייע ליצור אפקטים מיוחדים בתמונה.

 סרטון קצר המציג את הפרויקט

[vimeo]https://vimeo.com/55566188[/vimeo]

מספר דוגמאות מן הפרויקט – ניתן למצוא עוד דוגמאות רבות באתר המיוחד שהקימו חברי Timecode Lab עבור הפרויקט המכונה 24×360.

צילום ב-360 מעלות היא כמובן לא טכניקה חדשה ובעבר סיקרנו כן פרויקטי צילום מסחריים ואחרים העושים בה שימוש דוגמת “לרקוד עם ניקון ב-360 מעלות” ו-“פרסומת אחת 100 מצלמות” (אשר לא כולל אמנם 360 מעלות אך מצולם בטכניקה דומה). פרויקטים נוספים הכוללים כמות גדולה של מצלמות מסונכרנות אותם פרסמנו בעבר הם מקפיאים את הזמן על הגלשן” ו”פורצלנה“. אי אפשר שלא להזכיר גם את הסיקור שלנו של הפרויקט הישראלי של הצלם גיא וינר – “מטריקס” משנה שעברה המשלב ריבוי מצלמות וצילום-מהיר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    U

    18/12/2012 ב 12:37 AM

    איך באמת עושים את זה? עם איזה תוכנה?
    יש אפשרות לעשות עם מצלמה אחת ולצלם מכול זווית?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    18/12/2012 ב 12:52 AM

    לא ניתן לביצוע עם מצלמה אחת (בטח לא עם דוגמנים).
    ממליץ לך להתחיל מקריאת הכתבה של גיא וינר – יש קישור בסוף הידיעה.

    השב

  3. Avatar

    U

    18/12/2012 ב 10:44 PM

    אוקיי תודה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *