ראשי מגזין התפרעויות בסין נגד יפן וחברות צילום יפניות

התפרעויות בסין נגד יפן וחברות צילום יפניות

4
0

משהו רע מאד קורה בתקופה האחרונה בסין. גל של התפרעויות, מחאות ואלימות שוטף את המדינה מקצה אל קצה והוא מכוון רובו ככולו כנגד יפן. גם חברות האלקטרוניקה והצילום היפניות נמצאות בקו האש ומפעלים של קנון ופנסוניק בסין הושחתו על ידי העובדים. צלמים מקומיים וזרים אשר מצאו את עצמם בלב המהומות נאלצו להסתיר את הלוגו של מצלמותיהם לבל יושחתו על ידי ההמון המשולהב.

מהומות בסין אינן דבר נפוץ. במדינה הקומוניסטית לפעולות מסוג זה יש לרוב כתובת ברורה למדי ויד מכוונת וגם בסיפור הנוכחי כנראה שיש לפחות הסכמה שבשתיקה מצד גורמי השלטון (וזאת אף על פי שכלפי חוץ ניתן לראות שוטרים מפזרים את ההפגנות עם לא מעט כוח).

עובדים מפגינים מחוץ למפעל פנסוניק בסין:

pana fac2

לגל המהומות הנוכחי השוטף את סין מספר גורמים. בין שתי המדינות האסייתיות לא שוררת חיבה גדולה מאז מלחמת העולם השנייה אז פלשו היפנים לסין וביצעו בה מעשי טבח איומים. הסינים, עם בעל זיכרון ארוך, לא שכחו, אך סיבות פוליטיות וכלכליות חייבו אותם לשתף פעולה עם יפן וכיום מפעלים רבים של חברות יפניות גדולות ביניהן קנון, ניקון, פנסוניק ועוד מעסיקים עשרות אלפי עובדים במדינה. גל המהומות הנוכחי הוא כאמור שילוב של שורת גורמים – משקעים משנים עברו ובתקופה האחרונה  סכסוך מתמשך על קבוצת איים בהם שולטת יפן ועליהם טוענים הסינים לבעלות.

כך נראה מפעל פנסוניק בסין לאחר ההתפרעויות:

pana fac

pana fac3

באחת ההפגנות האחרונות בשנחאי הוצתה מכונית מיצובישי (יפנית) של כוחות המשטרה הסיניים ויצאה קריאה בסין להחרים חברות ומוצרים יפניים. שוק הצילום נשלט כידוע על ידי חברות יפניות והוא ספג וסופג בימים האחרונים לא מעט מכות בסין. במפעלים של חברת קנון העוסקים בייצור מדפסות ומצלמות החליטו העובדים לצאת לשביתה ואילו במפעלים של חברת פנסוניק הושחתו קווי הייצור והרס לא מבוטל נגרם לאחר שמתפרעים אנטי יפניים החליטו להתנכל למפעל. קנון ופנסוניק השעו את הייצור במפעלים והורו לעובדים להישאר בבתיהם.

משחיתים שלט חוצות של ניקון בסין:

nikon wall

גם משווקים של חברות דוגמת קנון וניקון בסין נקראו לשמור על פרופיל נמוך עד יעבור זעם וצלמים מקומיים וזרים מצאו פתרונות יצירתיים להסתיר את הלוגו של החברות על מצלמותיהם בזמן המהומות. בשלב זה לא ברור מתי יצטנן המתח בסין אך לאחר רעידת האדמה והצונאמי ביפן והשיטפונות בתאילנד בשנה שעברה, מהומות בסין הן כנראה הדבר האחרון שתעשיית הצילום העולמית זקוקה לו כעת.

מצלמת קנון שהתגייסה למאבק:

canon china

מקורות: SINA Weibo, BBC, ABC News, CNN, Netease, Micgadget

Avatarעידו גנוט , אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

4 תגובות

  1. Avatar

    Giora

    27/09/2012 ב 3:25 PM

    הסינים יודעים להיות מאד לא נעימים, פנאטים כמו שאנחנו מכירים מכמה דתות שמיות, רק שאצלם זה לא פנאטיות לדת אלא לאנשי השלטון. לסינים יש זכרון ארוך בעיקר למה שהשלטון יכול לעשות אם אינך מציית, ויש להם רגשי-עליונות ושנאת-זרים כל כך מובנים באישיותם עד שלא צריך הרבה בכדי שהם יקומו ויהרסו כל מה שרומזים להם. זה לא משהו שהתחיל במלחמת העולם השנייה (“מלחמת ג’יאוו” בין סין ליפן התנהלה מיולי 1894 עד אפריל 1895 סביב השליטה בקוריאה והסינים הוכו קשות), אין שום סיכוי שזה יסתיים בשנים הקרובות, וקצת נאיבי לחשוב שיצרני המצלמות לא הביאו את זה בחשבון כשבנו את המפעלים בסין. הם יסתדרו! היפנים תמיד מסתדרים…

    השב

  2. Avatar

    LEVI

    28/09/2012 ב 12:34 AM

    משונה. אבל אני מאוד שמח שגרמו נזק למפעלי קנון. בגלל המחירים הגבוהים שלהם. בגלל עיקובים במוצרים שהם בעצמם מכריזים. ובמיוחד בגלל שהם זנחו את מצלמת הקרופ-פקטור.

    השב

  3. Avatar

    yuval

    29/09/2012 ב 12:43 AM

    אתה שמח ? עכשיו , בנוסף לדברים האלו , הם יפנו יותר משאבים לסידור הבלגן מאשר ל”השקיע במצלמות apsc” ולשחרר את המוצרים שלהם (אני מאמין ש6D התרחקה בחודש מהתאריך הסופי) .. והמחירים הגבוהים ? יעלו !

    השב

  4. Avatar

    LEVI

    30/09/2012 ב 1:08 PM

    יובל: אתה באמת חושב לקנות את הD6.? אני אישית מאוד מאוכזב מהניתונים שלה. לייצר מצלמה עם טכנולוגיה של לפני שלוש שנים ולנסות למכור אותה תחת כותרת של פול-פריים. ממש לא לעניין.מה לחובבנים הכסף צומח על העצים או שהידע שלהם נחות לפי קנון.? אני מזמן לא מאמין לשקרים של קנון הכרזות לחוד ומכירות לחוד. לקנון יש הרבה מה ללמוד מניקון ביותר מדי נושאים. 🙁

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *