מגזין מגמות פוטוקינה 2012 פוטוקינה 2012: סיקור מתחמי החברות ע״י עידו גנוט , אופיר אילוז פורסם ב 20/09/2012 8 0 יומה השני של תערוכת פוטוקינה 2012 הסתיים לפני שעות אחדות ואנו מביאים לכם כבכול יום סיקור מקיף מן התערוכה. הערב בחרנו לבחון את הביתנים השונים של החברות ולראות מה השתנה ועל הדרך גם להביא לכם הצצה מצולמת אל מה שקורה בתערוכת הצילום הגדולה בעולם. תערוכת פוטוקינה מורכבת השנה מיותר מ-10 ביתנים (עצומים) כאשר בכל ביתן מספר מציגים (חלק מן הביתנים כוללים עשרות רבות של יצרנים קטנים). אנו הספקנו לסייר בחלק ניכר מן הביתנים במהלך היומיים האחרונים ואנו מביאים לכם היום סקירה קצרה מלווה תמונות של כמה מן הביתנים המרכזיים יותר והיצרנים המובילים והשינויים אשר עברו עליהם מאז התערוכה הקודמת לפני כשנתיים. קנון המתחם של חברת קנון הוא אחד הגדולים בתערוכה (היא חולקת אותו יחד עם חברת פנסוניק). הביתן לא השתנה במיוחד מאז 2010, הצבע האדום ממשיך לשלוט בעיצוב הדוכן, האזור המוקדש למדפסות התרחב, העמדה בה ניתן לנסות את עדשות הטלפוטו צומצמה (חבל – מדובר בהתנסות מהנה בהחלט למבקרים) אך באופן כללי הצורה הכללית נשמרה – "קוביות" מוגדרות העוסקות בקווי המוצרים השונים של החברה (מצלמות קומפקטיות, DSLR, הדפסה וכו'), פרקטי אך לא מעורר השתאות. הכניסה למתחם של קנון (צילום: אופיר אילוז) : ניקון המתחם של ניקון התרחב השנה ונוספו לו אזורים נוספים מאחורי הקלעים (באחד מהן ניהלנו היום ראיון עם נציג החברה). באזורים החיצוניים בחרה ניקון, כמו קנון, ליצור חלוקה לפי תחומים (רפלקס בסיסיות, מקצועיות, קומפקטיות ואזור "לימודי" גדול בו נערכו הרצאות רבות לפני קהל). ניקון הציגה שורה של טכנולוגיות נלוות כגון רובוט צילום ושולחן המסתובב במהירות ועליו דמויות לגו (קצב התנועה של דמויות הלגו על השולחן תואם למהירות הצילום דבר היוצר אפקט מעניין של סרט מצויר). גם בניקון השתנה אזור הצגת עדשות הטלפוטו הארוכות והביתן כולו הפך פתוח יותר. בסך הכל המתחמים של שתי החברות הגדולות היו ונותרו שמרניים למדי. כמו בתערוכה הקודמת ניקון השתלטה על הכניסה לתערוכה עם מיצג הכולל צלם אשר תיעד את הבאים לתערוכה והציג אותם על המסך הענק בכניסה. הבמה המרכזית במתחם של ניקון (צילום: אופיר אילוז) : סוני המתחם של סוני בתערוכה (כמו בתערוכה שעברה) מצוי באחד הביתנים הפנימיים יותר. המתחם קטן אמנם במעט מן הפעם שעברה אך מכיל כמות עצומה של תוכן (הוא מרגיש דחוס בהרבה מן הביתנים של קנון וניקון), אך למי שמתעניין בטכנולוגיה מדובר ללא ספק בחוויה מעניינת הכוללת השנה לא מעט הדגמות של חתכי מצלמות ועדשות מפורקים אשר חלקיהן הפנימיים מוצגים לראווה עם הסברים. מעבר לכך הציגה סוני חלל הרצאות והופעות ומתעמל שרירי אשר ביצע עמידות ידיים ותרגילי אקרובטיקה על חצי כדור מסתובב – הדגמה עבור באי הדוכן אשר יכלו להתרשם מיכולות הפוקוס של מצלמת ה-A99 החדשה. אולימפוס בניגוד לתערוכה ב-2010 בה הציגה אולימפוס מתחם פרוע במיוחד אשר כלל הפעלות ומוצגים ייחודיים רבים (כיסא עצום, משקפי ענק ועוד), הפעם הדוכן של החברה היה שמרני מאד (אם כי הגודל נשמר למרות הקשיים הכלכליים בהם הייתה החברה מצויה). אטרקציה אשר נותרה מהתערוכה שעברה היא עמדת השאלת המצלמות. מבקרים המעוניינים לנסות מצלמות PEN יכלו להגיע לעמדה ולאחר הרשמה לקבל מצלמת PEN למספר שעות לשימוש בתערוכה – בהחלט יוזמה מעניינת. בניגוד לפעם שעברה אולימפוס הדגישה הפעם יותר את תחום הסאונד והציגה מכשיר הקלטה מתקדם (גם לוידאו רפלקסי) ועמדת האזנה הכוללת כיסאות עגולים נוחים עם רמקולים מובנים. המתחם של אולימפוס (צילום: אופיר אילוז) : פנסוניק המתחם הגדול של פנסוניק כלל מספר תצוגות בהן דוגמניות הופיע (לרוב בביגוד מינימאלי) ואפשרו לצלמים לצלמן. המטרה מבחינת פנסוניק הייתה לאפשר לצלמים להתנסות בצילום באמצעות מצלמות פנסוניק, אלא שמהתרשמותנו הקונספט לא ממש עבד והרוב המוחלט של המבקרים העדיפו לצלם את הדוגמניות באמצעות המצלמות איתם הגיעו… אחת מנערות פנסוניק (צילום: אופיר אילוז) : הסלבלד חברת הסלבלד הקימה השנה מתחם חדש לגמרי המחולק למספר חלקים – הראשון הציג (בצורה מרשימה מאד לטעמנו) את פרויקט Lunar לפיתוח מצלמת יוקרה חסרת מראה בשיתוף סוני (כולל דוגמאות רבות של המצלמה בצבעים וטקסטורות שונות, חומרי הייצור, תרשימים שונים ורקע היסטורי), בחלק אחר של הביתן ניתן היה להתנסות בשימוש במצלמות הסלבלד לצורך צילום סטודיו של דוגמנית. להסלבלד הייתה הצלחה גדולה יותר מפנסוניק וניכר כי באי התערוכה בהחלט שמחו לנסות את המצלמות. מכונית יוקרה במתחם של הסלבלד (צילום: אופיר אילוז) : קרל זייס (צייס) לחברת קרל זייס מתחם גדול משמעותית מזה שהיה לה ב-2010 וגם מרשים בהרבה לטעמנו. החברה הדגימה חלק ניכר מליין העדשות שלה עם מצלמות לשימוש המבקרים והציגה שורה של מוצרים המבוססים על מוצריה (כולל ה-RX100 של סוני עם עדשת זייס ומכשירי הנוקיה המתקדמים הכוללים גם הם עדשות זייס). דבר אחד נותר מאז התערוכה הקודמת – העדשה הענקית של זייס הכוללת בתוכה תצוגה היסטורית מרשימה (לצערנו התאורה איננה מאפשר צילום טוב של החלק הפנימי של העדשה). מנהרת העדשה של צייס (צילום: אופיר אילוז) : פנטקס-ריקו התצוגה של חברת פנטקס (וריקו שכמעט לא נראתה בדוכן) הייתה מאכזבת השנה מיותר מבחינה אחת. הביתן היה קטן מאד ביחס לתערוכה שעברה אבל גם המוצרים עצמם אותם הזדמן לנו לנסות לזמן קצר הרגישו הרבה פחות מהוקצעים מן הליין אותו חשפה החברה ב-2010 (אז דווקא התרשמנו לטובה מה-K-r וה-K5). טמרון לטמרון מתחם גדול מאד השנה (לא בדקנו עם החברה אך נראה כי גדול לפחות אם לא יותר מן הפעם שעברה). החברה הציגה את כל ליין העדשות שלה כולל זוג העדשות המקצועיות החדשות בנוסף לשני אזורים נפרדים בהם נערכו תצוגות והדגמות עם דוגמניות (יותר מכל חברה אחרת בתערוכה). סיגמא המתחם של סיגמא השנה היה מושקע הרבה פחות מזה שהוצג בתערוכה שעברה. תצוגת העדשות הארוכות (פריים וזום) הייתה גם היא מצומצמת בהרבה למרות שגם השנה ניתן היה לנסות את עדשת הסיגזילה העצומה. סיגמא לובשת לבן (צילום: אופיר אילוז) : פוג'יפילם המתחם של חברת פוג'יפילם הרשים אותנו במיוחד השנה. מדובר בביתן עצום אשר הציג לא רק את ליין המצלמות של החברה אלא חלק מהמגוון העצום של תחומי העיסוק האחרים של החברה הכוללים מוצרי הדפסה ומוצרים לתחום הוידאו והשידור המקצועי. אנו נהנינו במיוחד לבחון ביחד עם אחד מנציגי החברה מצלמת broadcast בעלת עדשת 900 מ"מ וצמצם f/1.7 קבוע (מפלצת עצומה שאת עלותה איננו רוצים אפילו לדמיין) אשר מסוגלת לקלוט פרטים עדינים ביותר על קיר המצוי במרחק של עשרות מטרים – אם לא היינו רואים לא היינו מאמינים כי הדבר אפשרי. מבט למתחם של פוג'יפילם (צילום: אופיר אילוז) : קודאק אחד הסיפורים העצובים של התערוכה היא חברת קודאק. החברה הנמצאת בהליכי פשיטת רגל ולמעשה יצאה מתחום המצלמות הציגה הפעם מתחם קטן (אם כי מושקע) אשר עסק כולו בתחום הדפסת התמונות וזאת בניגוד לביתן העצום של החברה בתערוכה הקודמת אשר הציג מצלמות ושורה ארוכה של מוצרים אחרים. השקט שנשאר – מתחם קודאק (צילום: אופיר אילוז) : לייקה עסקנו בהרחבה במתחם של חברת לייקה בכתבת הסיקור שלנו מאמש על אירוע הפתיחה אותו קיימה החברה ביום ב' בלילה אליו הוזמנו. לייקה עשתה צעד עצום קדימה בתערוכה האחרונה והיא למעשה החברה היחידה בתערוכה אשר השתלטה על ביתן שלם. הביתן מחולק למתחם המציג את מוצרי החברה (על פי סדרות) כאשר האות המייצגת את הסדרה מופיעה כמיצג ענק במרכז האזור בו מוצגים המוצרים הרלוונטיים. המתחם השני בביתן שייך לתערוכה המרשימה מאד של חברת לייקה הכוללת למעלה מ-20 צלמים בולטים – ביקור חובה לכל צלם חובב אומנות המבקר בפוטוקינה השנה. הכניסה למתחם הגלריה של לייקה (צילום: אופיר אילוז) : סיקור נוסף מתערוכת הצילום הגדולה בעולם – מחר בערב. צוות מגה פיקסל הינו אורח חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012. עידו גנוט , אופיר אילוז אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …