ראשי מגזין MegaPixel בדרכים – יום ראשון בקלן

MegaPixel בדרכים – יום ראשון בקלן

8
0

צוות MegaPixel עשה במשך מרבית שעות היום את דרכו לעיר קלן שבגרמניה לקראת תערוכת פוטוקינה 2012 אשר תיפתח ביום שלישי. לפני שנפנה להתכונן ליום מסיבות העיתונאים הצפוי להיפתח מחר, כמה מילים על מה שעבר עלינו בדרך ומה צפוי בימים הקרובים במסגרת הסיקור הרציף שלנו מן התערוכה.

יצאנו לדרכנו מישראל בשעות הצהריים בטיסה סדירה של חברת לופטהנזה לעיר מינכן. גם אם אינכם נמנים על חובבי הטיסה במטוסים מסחריים את החוויה הזאת לא הייתם רוצים להחמיץ. הטיסה יצאה בזמן, המטוס היה אירבוס חדיש עם חיבור WIFI (בתשלום אמנם), מסכי מגע ושלל פינוקים. הדיילות הסבירו פנים ואפילו הציעו קוניאק משובח למעוניינים והטיסה עצמה התנהלה ללא קפיצות מיותרות או (יותר מידי) ילדים צורחים.

כאשר התקרבנו לנחיתה בגרמניה התגלה נוף עוצר נשימה של ירק ואגמים עם כדורים פורחים אדומים מרחפים בשמיים ממרחק (ולא, לא הספקנו לצלם לצערנו). לאחר כמה דקות של משחקים עם מערכת הבידור האישית גילינו תגלית מופלאה – למטוס זוג מצלמות וניתן לצפות במה שמתרחש מתחת ומצידי המטוס על המסך האישי. הרזולוציה לא רעה בכלל וניתן לזהות בתים, עיירות ואפילו מכוניות מגובה הטיסה לקראת הנחיתה. בהחלט מומלץ לנסות בטיסה הבאה אם מזדמן לכם.

ממינכן היה עלינו לקחת טיסת connection לקלן. לא עניין מסובך לכאורה – אלא אם יש לכם חצי שעה ושדה תעופה שלם לעבור מלא באנשי אבטחה גרמנים המתעקשים להבין מה עושים שני ישראלים עם מצלמות גדולות בשדה שלהם. הכל החל באחת הפניות במבוכים של שדה התעופה כשאנו מתאמצים למצוא את Gate 17 בו היה עלינו להגיע לטיסה המיוחלת. אלא שאשת מכס גרמניה עם פרצוף שאינו משתמע לשתי פנים החליטה לעכב אותנו ולבקש בנימוס שנסור עימה לחדר צדדי ונפתח את תיק הנשיאה שלנו. משראתה מה יש בתוכו הזעיקה מיד איש מכס נוסף שהיה דווקא משועשע למדי מן הסיטואציה והחל לחקור אותנו למעשינו.

העיר קלן – תלאות המסע

cologne b

אנו הבטנו כל העת מבועתים בשעון וראינו כיצד נעלמות להן הדקות והטיסה שלנו חומקת לה. לבסוף אחרי שהתרצה המוכס שאין לנו כל כוונות לחלק במתנה את המצלמות שלנו לתושבי גרמניה תמורת כמה יורו, שיחרר אותנו המוכס לדרכנו. עוד כמה דקות של שיטוטים במבוכים של שדה התעופה ואנו מוצאים את עצמנו בבידוק הביטחוני. גם כאן איך לא, שני גרמנים חייכנים מגלים את המצלמות שלנו ופשוט חייבים לבדוק אותן – לזכותם ייאמר שהחצובה שלנו באמת נראתה חשודה בשיקוף (אחד מאנשי הביטחון הוציא את העדשה מן התיק, הסיר את שני הכיסויים והסתכל דרכה. השני החל לשחק עם המצלמה ועשה עצמו מצלם – גם כאן נראו השניים משועשעים מאד מן הסיטואציה – אנחנו בעיקר רצינו להסתלק משם ולתפוס את הטיסה). לבסוף שוחררנו ולאחר עוד כמה דקות של ריצה הגענו מתנשמים אל האוטובוס שהמתין לקחת אותנו לטיסה דקה לפני שסגר את דלתותיו – ניצלנו.

עוד שעת טיסה קצת פחות מענגת הביאה אותנו לנמל התעופה של קלן שם התוודענו (ולא בפעם הראשונה) למכשירים האוטומטיים לממכר כרטיסי רכבת בגרמניה. כמה מילים כבר נשפכו על המכשירים הללו – מדובר על שילוב של מכשיר עינוי לכל מי שאינו דובר גרמנית, עם ניסוי שנכשל בממשק אדם-מכונה. לאחר אין ספור לחיצות מקריות על כפתורים בתשובה לשאלות אשר מחציתן בגרמנית ומחציתן השנייה במה שהמתכנתים הגרמנים של המכשיר חושבים שהוא אנגלית, הבנו (לגמרי במקרה) כי עלינו להכניס כרטיס אשראי לתשלום. כמובן שהמכשיר דחה אותו ללא שום הסבר מניח את הדעת (באנגלית לפחות). לא התייאשנו וניסינו שוב – הפעם זה דווקא עבד ואחרי לא מעט רעשים מוזרים אשר בקעו מתוך המכונה הגרמנית נפלט החוצה כרטיס וחצי (מה תפקידו של חצי הכרטיס השני והאם עלינו להציגו בפני מישהו אין לנו מושג עד עכשיו).

לאחר נסיעה קצרה ברכבת אשר כללה שיחה עם גרמניה חביבה שהסבירה לנו באנגלית טובה באופן מפתיע היכן לרדת, מצאנו את עצמנו סוף סוף בבית המלון. משחק חדרים מוזיקאליים קצר אחר כך (לאחר שהתברר כי בחדר שקיבלנו אין קליטת WIFI – סירבנו בנימוס לחיבור חוטי) הועברנו לצד השני של המלון בו ישנה קליטה אך גם רעש רכבות מעיק למדי.

“מונית פוג’יפילם” בכניסה למלון בו אנו שוהים (צילום: אופיר אילוז)

keln taxi

עד כאן תלאות צוות MegaPixel בדרכים. מחר מצפות כאמור מסיבות העיתונאים של החברות הגדולות. אנו צפויים לסקר את מסיבת העיתונאים של חברת קנון בצהריים ואת זו של חברת לייקה בשעות הערב (ההכרזות ממסיבות עיתונאים נוספות של פנסוניק, אולימפוס, סמסונג ואחרות המתקיימות במקביל ייאלצו כנראה להמתין לסיקור שלנו בזמן התערוכה עצמה).

לפני סיום נספר רק למי שטרם ראה, כי מעתה מופיע בעמוד הראשי קישור לפורטל מיוחד אשר ירכז את כל הידיעות והסיקור מתערוכת פוטוקינה כולל דיווחים ועדכונים חיים מן התערוכה.

גילוי נאות: צוות MegaPixel הם אורחי חברת לייקה בתערוכת פוטוקינה 2012.

Avatarעידו גנוט , אופיר אילוז
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

8 תגובות

  1. Avatar

    אורי

    17/09/2012 ב 1:43 AM

    תהנו

    השב

  2. Avatar

    איתי

    17/09/2012 ב 2:19 AM

    מקנא בכם 🙂
    מבטיח לעקוב.

    השב

  3. Avatar

    שמול

    17/09/2012 ב 9:28 AM

    מדוע סירבתם לחיבור אינטרט קוי ?

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      17/09/2012 ב 9:43 AM

      סתם לא נוח.

      השב

  4. Avatar

    EladAckerman

    17/09/2012 ב 10:20 AM

    הלוואי שהייתי שם, תיהנו 🙂

    השב

  5. Avatar

    גיא

    17/09/2012 ב 10:11 PM

    עוד יום במשרד { – : נראה לי שממש קשה לצוות .
    תעשו חיים בשביל כל מי שנשאר כאן .
    שנה טובה חג שמח

    השב

  6. Avatar

    yoel2012

    18/09/2012 ב 9:48 AM

    תגובה מיותרת לחלוטין בפורום שכזה צבי

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      18/09/2012 ב 8:57 PM

      אם WIFI וGPS לא מעניינים אותך בהחלט יכול להיות.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *