ראשי מגזין טכנולוגיות צילום מה אפשר לעשות עם 1000 פריימים לשנייה?

מה אפשר לעשות עם 1000 פריימים לשנייה?

0
0

חוקרים מן האוניברסיטה של טוקיו הצליחו לפתח מערכת המסוגלת לצלם הפיכת דפים מהירה של ספר באמצעות מצלמה המצלמת במהירות של 500 תמונות בשנייה. המערכת הניסיונית מסוגלת גם ליישר את הדפים (המתעגלים בעת הפיכה מהירה) ובכך פותחת דרך לדיגיטציה מהירה במיוחד של ספרים (יכולת אשר תקרוץ ללא ספק לפרויקט הדיגיטציה של גוגל).

באמצעות מצלמה מהירה במיוחד הצליח צוות חוקרים מיפן לצלם ספר שלם בן 200 עמודים בתוך פחות מדקה. החוקרים לא ציינו (במאמרם) באיזה חיישן בדיוק נעשה שימוש (אפשר להניח כי מדובר בחיישן CMOS) אך הרזולוציה בה נלכדו התמונות הייתה גבוהה יחסית (1280 על 1024 או כ-1.3 מגה פיקסל). הצוות מתכנן כעת לנסות ולהעביר את היכולת המתקדמת למכשירים ניידים דוגמת פלפונים אשר יאפשרו בעתיד סריקה מהירה במיוחד של חוברות וספרים בכל מקום (הדבר יחייב מן הסתם חשיבה מחודשת על נושא זכויות היוצרים במקומות כגון חנויות ספרים וספריות).

מצלמות מהירות במיוחד אינן עניין חדש. כך למשל הציגה חברת קסיו בשנה שעברה שורה של דגמים בעלי יכולת צילום מהירה במיוחד. לדוגמא ה-Exilim EX-FC100 מסוגלת לצלם עד 30 תמונות בשנייה (במצב burst) ועד 1000 תמונות לשנייה בעת צילום וידאו (אם כי ברזולוציה נמוכה ביותר – 224 על 64  פיקסלים תוך ניצול חלק קטן בלבד מחיישן ה-CMOS של המצלמה).

אם לחזור לצוות החוקרים מן האוניברסיטה של טוקיו, בסרטון הבא ניתן לראות הדגמה של הטכנולוגיה. מי שמוצא בה עניין ירצה בוודאי לראות כמה מן הפיתוחים האחרים של צוות החוקרים (הכוללים בין השאר רובוטים המסוגלים באמצעות צילום מהיר לזהות כדור באוויר ולהקפיצו במהירות גבוהה).

  • אתגר למתעניינים – איזו עדשה נראית בסרטון? (מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה ולהקפיא).
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *