ראשי מגזין סקר MegaPixel מספר 18 – הרגלי צילום הוידאו הרפלקסי שלכם?

סקר MegaPixel מספר 18 – הרגלי צילום הוידאו הרפלקסי שלכם?

1
0

אנו שמחים לפרסם היום סקר חדש, 18 במספר אשר עוסק בהרגלי צילום הוידאו של גולשי האתר במצלמות רפלקסיות (ובמצלמות חסרות מראה).

הסקר הנוכחי הוא סוג של סגירת מעגל. לפני קצת יותר משנתיים עם עליית האתר לאויר, פרסמנו את הסקר הראשון אשר עסק בשאלת הצורך במצב צילום וידאו במצלמות רפלקס. אז היה הנושא בחיתוליו ורק מעט מצלמות הכילו פונקציה זו. כיום מדובר בסטנדרט המתחרה (לפחות במובנים מסוימים) בצילום הוידאו המסורתי. הפעם אנו לא שואלים לגבי הצורך בקיום מצב וידאו במצלמה (כאמור ברוב המצלמות מן הדורות האחרונים קיימת היכולת), אלא מתעניינים יותר באופי השימוש שלכם (הרבה, מעט, נושא שראוי להעמיק בו או שאינו נוגע לכם כלל). הסקר כמו תמיד מופיע מצד ימין בעמודי התוכן של האתר ונשמח לשמוע את דעתכם.

היום גם מגיע לסיומו סקר מספר 17 שלנו במסגרתו שאלנו אתכם באיזו תוכנת עריכת תמונה מרכזית אתם משתמשים – התוצאות לפניכם:

Seker 18

כפי שניתן לראות, שני המוצרים המובילים של חברת אדובי לעריכת תמונה נמצאים בראש בפער ניכר על פני השאר עם יתרון קל (37%) לתוכנת הפוטושופ לעומת תוכנת ה-Lightroom (עם 33%). הרחק מאחור משתרכת לה תוכנת הפיקסה (עם 14%) ואילו תוכנות אחרות זוכות לפחות מ-10%. לתוכנת ה-Aperture של אפל אין כנראה הרבה חסידים מקרב ממלאי הסקר ורק 2% מהם ציינו כי הם עושים בה שימוש. אגב מעניין לגלות כי רק 5% מן העונים בחרו לציין כי אינם עושים שימוש בעריכה כלשהי בתמונותיהם. אפילו אם ניקח בחשבון שמתוך קרוב ל-750 העונים לסקר, לחלק ניכר יש זיקה כלשהי לתחום העיבוד (מעצם העובדה שבחרו לענות על הסקר), עדיין מדובר על אחוזים גבוהים מאד של עונים העושים שימוש באמצעי עריכה כלשהו – בהחלט נתון מעניין.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    יובל

    04/07/2012 ב 10:29 PM

    מעניין למה כ”כ מעט בחרו אפרטור – אני חושב שאחרי פוטושופ היא התוכנה הכי טובה שיש לעיבוד תוכנה (האמת שהיא לא ממש באותו קו עם פוטושוב היא יותר פוסט פרודקשיין, ופוטושופ משלימה אותה) (או ההפך) שמעתי הרבה אנשים שחושבים שהיא “יותר יפה מאופה” , שזו סתם תוכנה שנראית טוב עם ביצועים בינוניים .. אבל תרשו לי לומר – ממש לא , היא מקצועית בדיוק כמו הלייטרום (תוכנה מעולה אגב – אם לא היה לי מק..) ומנצלת טוב מאוד את משאבי המערכת – עובדת טוב עם כמות גדולה של תמונות ומארגנת אותן טוב מאוד .
    אני גם לא מבין איך אנשים עובדים עם פיקאסה .. אחלה תוכנה והכל אבל היא לא עושה יותר מיישור/חיתוך/עיניים אדומות ? אפשר בכלל לעבוד שם עם היסטוגרמה והכל ? ואם כבר – אז למה לא להוסיף עוד ברמה הזאת כמו אייפוטו ? בכל מקרה סקר מאוד מעניין וגם החדש נשמע מעניין..

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *