ראשי מגזין Peter Hurley: פורטרטים – המימד האנושי

Peter Hurley: פורטרטים – המימד האנושי

2
0

צילום פורטרטים הוא 90% פסיכולוגיה ו-10% טכניקה. ההבנה הזו היא נקודת המוצא של Peter Hurley – אחד מצלמי הפורטרטים הפעילים ביותר כיום בארה”ב. בהרצאה מרתקת אותה אנו מביאים בפניכם היום חושף Hurley חלק מן הטכניקות המסייעות לו לתפוס את הפורטרט המושלם. אם גם אתם רוצים להפיק את המקסימום מן המצולמים שלכם הצטרפו אלינו לסשן מרתק במיוחד.

את Peter Hurley פגשנו לא פעם באתר. הוא החל את דרכו כספורטאי אולימפי ודוגמן מן הצד השני של המצלמה, אך לאחר שתיקוותיו למדליה אולימפית נגוזו והעבודה כדוגמן ביום ומוזג בלילה לא הובילו אותו הרחק החליט לעבור לצד השני של המצלמה וצלם. Hurley מספר כי את כל מה שהוא יודע כמעט למד בעצמו מניסוי וטעיה. הוא החל מצילום שחור לבן פשוט של הדוגמנים בסוכנות הדוגמנות בה עבד ולאט לאט פילס את דרכו למעלה וכיום הוא אחד מצלמי הפוטרטים המוכרים ביותר בארה”ב וגם מרצה מבוקש (אם כי סגנון ההרצאה שלו בהחלט דורש הסתגלות מסוימת).

גם ל-Miss Universe 1999 יש בעיות עם הפרצוף… (צילום: Peter Hurley)

peterhurley 1

את ההרצאה הנוכחית סיפק Hurley במסגרת כנס גוגל+ לצלמים אשר התקיים בחודש מאי (אנו סיקרנו אירוע אחר שהתקיים במסגרת הכנס – הדגמה שביצעה גוגל עצמה של פרויקט Glass). במשך קרוב לשעה מסביר Hurley חלק מן הטכניקות המשמשות אותו בעת עבודתו, החל מן הדרך בה הוא משוחח עם המצולמים, שובר את הקרח ומפיק בדיוק את ההבעה אותה הוא מעוניין להנציח. יש לא מעט טיפים קטנים וחשובים בהרצאה העוסקים בין השאר בהתמודדות עם מצולמים בעיתיים אך גם עיסוק כללי בתהליך העבודה של צלם הפורטרטים (Hurley לא מתבייש לדבר אפילו על נושאים רגישים כמו תשלום והוא אף ענה על כך בקטע השאלות שבסוף ההרצאה).

אם גישה “הפסיכולוגית” של Hurley נשמעת לכם מוכרת כנראה שאתם לא מתבלבלים – גישה דומה הציגו בפנינו גם צלם הפורטרטים הישראלי ראובן קפוצ’נסקי וצלם הפרסום הישראלי מנחם רייס בראיונות אותם קיימנו עימם במסגרת פרויקט דוקו צלם שלנו ב-2010 ואתם מוזמנים לעיין בהם בשנית.

רוצים ללמוד עוד? פנו לעצמכם שעה הכינו כוס משקה ושבו לצפות על מסך מלא

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j-NKdOMtldM[/youtube]

עוד על Peter Hurley ניתן למצוא באתר האינטרנט שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    19/06/2012 ב 9:03 PM

    נשברתי אחרי 15 דקות. מוגזם לחלוטין, עדיף לדעתי שיצלם וזהו… ואם באמת יש שם משהו ששווה ללמוד, אז אולי כדאי שתתמצתו את זה? בלי ציניות, אני מציע לו ללמוד מהרצאות ב-TED איך לעשות את זה קצר ועדין מרתק; מול המצולמים זה אולי 90% פסיכולוגיה ו-10% טכניקה, כשאתה רוצה שיקשיבו לך זה כמעט ההפך.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    19/06/2012 ב 10:44 PM

    מסכים שהוא לא קל ואפילו טיפה מעצבן אבל באופן אישי אחרי שעה של האזנה אני חושב שהיה מרתק.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *