ראשי מגזין Ken Burns: לספר סיפור בתמונות ולמה 1+1=3?

Ken Burns: לספר סיפור בתמונות ולמה 1+1=3?

0
0

הבמאי האמריקני Ken Burns הוא אחד היוצרים הדוקומנטריים הנחשבים של העשורים האחרונים. רבים מסרטיו היו מועמדים לפרס האוסקר וזכו בפרסי אמי ולאחרונה ערך ראיון קצר ומרתק בו הוא מסביר מהם המרכיבים המרכזיים של סיפור טוב – חומר נפלא למחשבה לכל צלם סטילס או וידאו המעוניין לספר סיפור מרתק.

Ken Burns הוא מהיוצרים הדוקומנטריים הבולטים בארה”ב. בין השאר עוסקים סרטיו בהיבטים שונים של החיים וההיסטוריה האמריקנית, החל במלחמת האזרחים, תקופת היובש (Prohibition), מלחמת העולם השנייה, ההיסטוריה של משחק הבייסבול ועוד. מומחיותו הגדולה של Burns טמונה ביכולתו לספר סיפור. עבור Burns המציאות אף פעם איננה דו מימדית, לגיבור יש תמיד פגמים והרשע מושך בדרכו הייחודית.

סיפור בתמונות

Ken burns 1

אחד הדברים המאפיינים את סרטיו של Burns הוא השימוש בתמונות סטילס.למעשה Burns הוא חלוץ בתחום השימוש בתמונות סטילס ועל שמו קרוי האפקט הקולנועי הידוע כ-“the Ken Burns effect” (הכולל  שימוש ב-pan/zoom בתמונות סטילס בסרטים). Burns משכיל לעשות שימוש מבריק בטכניקה זו המשרתת את מטרתו הסיפורית בצורה מושלמת. הראיון הקצר אותו אנו מביאים היום אשר פורסם בין השאר באתר המגזין theatlantic (הכולל ראיון כתוב מקיף יותר) הוא צפיית חובה לכל צלם דוקומנטרי באשר הוא.

Ken Burns – לספר סיפור

[vimeo]https://vimeo.com/40972394[/vimeo]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *