ראשי מגזין טכנולוגיות צילום הוידאו הרג את הסטילס? Red Epic מול הסלבלד

הוידאו הרג את הסטילס? Red Epic מול הסלבלד

9
0

האתר fstoppers שיתף לאחרונה פעולה עם צלם האופנה האמריקני Peter Hurley בפרויקט ייחודי שמטרתו לבחון כיצד צלם מקצועי רואה את האפשרות כי בעתיד נעזוב את צילום הסטילס ונעבור לצלם וידאו ו”לשלוף” תמונות מתוך הרצף ברזולוציה גבוהה. התוצאות בהחלט מפתיעות.

צלם האופנה הניו-יורקי Peter Hurley עובד שנים רבות עם כמה מן השמות הגדולים בתעשיה ובין לקוחותיו תוכלו למצוא את חברת ליוויס, ג’וני ווקר, טושיבה ושורה ארוכה של חברות ומגזינים מובילים. כמי שעוסק חלק ניכר מזמנו בצילום מקצועי של פורטרטים החליטו באתר fstoppers כי הוא המועמד המתאים לצלם סשן שלם באמצעות שתי מצלמות – ההסלבלד H3D-22 איתה הוא עובד באופן יום יומי וה-Red Epic ממנה נשלפו בהמשך תמונות סטילס ברזולוציה גבוהה.

ה-Red Epic מסוגלת לצלם באמצעות חיישן ה-5K שלה ברזולוציה של כ-14 מגה פיקסל – פחות מן ההסלבלד אמנם אך לא רחוק מרבות ממצלמות הסטילס מן הדור האחרון (ה- של ניקוןD4 וה-1D-X של קנון למשל משתמשות בחיישנים להם רק 16 או 18 מגה פיקסל כך שההבדל אינו גדול בהכרח בהיבט זה לפחות).

כיצד עמדה ה-Red Epic במבחן? צפו בסרטון

[vimeo]https://vimeo.com/42709728[/vimeo]

ניתוח: אף שההשוואה היא חד מימדית (צילום סטודיו, על חצובה, ללא התייחסות לתפעול או כל אספקט אחר) וברור לגמרי כי קיים הבדל מסוים ברזולוציה של שתי המצלמות (כפי הנראה לא לחינם גודל ההדפסה שנבחר היה קטן) ניתן לדעתנו ללמוד ממנה כמה דברים. ראשית ניתן כבר כיום באופן עקרוני לשלוף תמונות סטילס איכותיות למדי מוידאו המצולם ברזולוציה גבוהה. הדבר אולי אינו חשוב מאד למרבית צלמי הסטילס אך לא מן הנמנע כי בעתיד צלמי עיתונות יוכלו להיעזר בכך בכדי ללכוד תמונה מתוך קטע וידאו המצולם באירוע מוסרט (למטרות עיתונות הרזולוציה כיום איננה חייבת להיות גבוהה).

אחת מהרד ואחת מההסלבלד – אתם מזהים מי זו מי?

Peter Hurley

הבעיה העיקרית אותה רואים היטב בסרטון איננה בהכרח טכנולוגית, אלא אנושית. כמות הפריימים מהם יש צורך לברור את התמונה “המנצחת” היא בלתי נתפסת. בעוד בסשן צילום רגיל מעיד Hurley כי הוא מצלם אולי כמאה תמונות מהם עליו לבחור, בסשן הנוכחי צולמו בפועל כ-7000 תמונות ויותר (כפי הנראה כמה שעות של וידאו). התוצאה היא נבירה אין סופית בין קטעי וידאו בכדי למצוא מבט/הבעה/זווית/תאורה מנצחת. קשה לראות צלמים להם זמן וסבלנות לבצע פעולה שכזו.

לאייטם המקורי באתר fstoppers (בו תוכלו גם לראות ולהשוות את שתי התמונות המקוריות).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

9 תגובות

  1. Avatar

    שייקה

    31/05/2012 ב 2:50 AM

    אני בגיל 14 כשגיליתי שאני יכול לשמור תמונה מתוך קטע וידאו כבר בדקתי את האפשרות הזו, כמובן שאז (7 שנים אחורה) לא היה את האיכויות שיש היום, אבל לדעתי לא מן הנמנע שישתמשו בזה בעתיד, אמנם זה מביא אלפי תמונות ולכן אולי לא יוכל להחליף מצלמות רפלקס, וגם הטכנולוגיה שונה והתפעול והכל, אבל סתם באירוע עיתונאי שמישהו נואם למשל, למה לא?!

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    31/05/2012 ב 3:09 AM

    בהחלט. אגב התמונה באייטם לקוחה מתוך הסרטון (מי אמר שאנחנו לא מנצלים את הטכנולוגיה ;)).

    השב

  3. Avatar

    Giora

    31/05/2012 ב 8:44 AM

    אפשר להניח שבחירת התמונות תצומצם קודם כל אוטומטית, על בסיס פקטורים כמו טשטוש, זוית הפנים, איכות/כיוון התאורה וכו’ (פקטורים שהצלם יוכל לקבוע למחשב) ואז בלאו הכי ישארו 100 מתוך 7000, או 50 או 10 או כל מספר אחר שתרצה. תסמכו על פוטושופ (מי שסומך) שזה יגיע, והשלב הבא? מצלמת וידיאו > מחשב מסנן > עיבוד אוטומטי > ישר ללקוח… או לתוך המגזין האינטרנטי. למה לשלם לצלם?…

    השב

  4. Avatar

    פולני פלוני

    31/05/2012 ב 10:44 AM

    זה למה צריכים צלמים:
    https://jezebel.com/5150051/february-french-vogue-steven-klein-model-zombies–nsfw-nan-goldin

    נכון ללחוץ על כפתור לא צריך בנאדם, אבל זה התפקיד הקטן ביותר של צלם.

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    31/05/2012 ב 12:34 PM

    גיורא – אכן יהיו אפשרויות למצמצם אוטומטית – כמה הן יהיו טובות זה עוד נראה כי יש כאן החלטה אומנותית מודעת של הצלם מה הוא רוצה לראות – אפשר לנסות לתכנת מחשב לבחור נניח להציג רק תמונות מחייכות מזווית X וזה אכן יצמצם אבל לדעתי הבחירה בסופו של דבר תהיה של הצלם – אבל ימים יגידו.

    לא ממש הבנתי מה הקשר של הלינק שניתן כאן לסיפור.

    מה שכן אם מישהו חושב שהתפקיד של הצלם יעלם כתוצאה מהסיפור הזה בקרוב אז ממש לא. בסטודיו עדיין צריך תאורה (גם אם רציפה ולא מבזקים), והעמדה ובעיקר המון פסיכולוגיה בשביל לצלם אנשים. ובצילום עיתונות צריך להיות במקום, למצוא זווית מעניינת, הרבה פעמים להידחף לא מעט – לא משהו שרובוט ידע לעשות בזמן הקרוב.

    השב

  6. Avatar

    אופניק

    02/06/2012 ב 5:13 PM

    נראה אותם עושים את ההשוואה הזאת עם הדפסה בגודל פוסטר

    השב

  7. Avatar

    עידו גנוט

    02/06/2012 ב 6:45 PM

    זאת ביקורת לגיטימית אם כי ההסלבלד בבדיקה הנוכחית היא בעלת רזולוציה נמוכה יחסית (22 מגה פיקסל מול 15 של ה-RED – לא הבדל עצום).

    השב

  8. Avatar

    שייקה

    03/06/2012 ב 3:01 AM

    יש הבדל בין 15 מגה של מצלמת וידאו לבין של סטילס לא?! ומה עם גודל וטכנולוגיית החישן? מה הם לא משפיעות על איכות התמונה?

    השב

  9. Avatar

    עידו גנוט

    03/06/2012 ב 3:35 AM

    בהחלט יש הבדל. ל-RED חיישן קטן משמעותית מההסבלד וזה משפיע בכל מיני אספקטים. הטענה בסרטון הייתה שבהדפסה בגודל שהוצג לא רואים כמעט הבדל ו-Hurley טען שגם על המסך ב-100% הוא לא ממש ראה הבדל (אולי כן ואולי לא). אני לא חושב שהכוונה שמישהו באמת יקנה RED לצילום סטילס אלא להראות שהרמה שמצלמות כמו RED ובעתיד אולי גם מצלמות קטנות וזולות בהרבה מספקות תאפשר לשלוף סטילס לא רע בכלל מתוך וידאו – כאמור אנחנו עושים זאת לא מעט באתר כבר עתה אבל זה בטח לא משהו שהיינו מפרסמים בתערוכה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *