טכנולוגיות צילום מגזין מגמות הוידאו הרג את הסטילס? Red Epic מול הסלבלד ע״י עידו גנוט פורסם ב 31/05/2012 9 0 האתר fstoppers שיתף לאחרונה פעולה עם צלם האופנה האמריקני Peter Hurley בפרויקט ייחודי שמטרתו לבחון כיצד צלם מקצועי רואה את האפשרות כי בעתיד נעזוב את צילום הסטילס ונעבור לצלם וידאו ו”לשלוף” תמונות מתוך הרצף ברזולוציה גבוהה. התוצאות בהחלט מפתיעות. צלם האופנה הניו-יורקי Peter Hurley עובד שנים רבות עם כמה מן השמות הגדולים בתעשיה ובין לקוחותיו תוכלו למצוא את חברת ליוויס, ג’וני ווקר, טושיבה ושורה ארוכה של חברות ומגזינים מובילים. כמי שעוסק חלק ניכר מזמנו בצילום מקצועי של פורטרטים החליטו באתר fstoppers כי הוא המועמד המתאים לצלם סשן שלם באמצעות שתי מצלמות – ההסלבלד H3D-22 איתה הוא עובד באופן יום יומי וה-Red Epic ממנה נשלפו בהמשך תמונות סטילס ברזולוציה גבוהה. ה-Red Epic מסוגלת לצלם באמצעות חיישן ה-5K שלה ברזולוציה של כ-14 מגה פיקסל – פחות מן ההסלבלד אמנם אך לא רחוק מרבות ממצלמות הסטילס מן הדור האחרון (ה- של ניקוןD4 וה-1D-X של קנון למשל משתמשות בחיישנים להם רק 16 או 18 מגה פיקסל כך שההבדל אינו גדול בהכרח בהיבט זה לפחות). כיצד עמדה ה-Red Epic במבחן? צפו בסרטון [vimeo]https://vimeo.com/42709728[/vimeo] ניתוח: אף שההשוואה היא חד מימדית (צילום סטודיו, על חצובה, ללא התייחסות לתפעול או כל אספקט אחר) וברור לגמרי כי קיים הבדל מסוים ברזולוציה של שתי המצלמות (כפי הנראה לא לחינם גודל ההדפסה שנבחר היה קטן) ניתן לדעתנו ללמוד ממנה כמה דברים. ראשית ניתן כבר כיום באופן עקרוני לשלוף תמונות סטילס איכותיות למדי מוידאו המצולם ברזולוציה גבוהה. הדבר אולי אינו חשוב מאד למרבית צלמי הסטילס אך לא מן הנמנע כי בעתיד צלמי עיתונות יוכלו להיעזר בכך בכדי ללכוד תמונה מתוך קטע וידאו המצולם באירוע מוסרט (למטרות עיתונות הרזולוציה כיום איננה חייבת להיות גבוהה). אחת מהרד ואחת מההסלבלד – אתם מזהים מי זו מי? הבעיה העיקרית אותה רואים היטב בסרטון איננה בהכרח טכנולוגית, אלא אנושית. כמות הפריימים מהם יש צורך לברור את התמונה “המנצחת” היא בלתי נתפסת. בעוד בסשן צילום רגיל מעיד Hurley כי הוא מצלם אולי כמאה תמונות מהם עליו לבחור, בסשן הנוכחי צולמו בפועל כ-7000 תמונות ויותר (כפי הנראה כמה שעות של וידאו). התוצאה היא נבירה אין סופית בין קטעי וידאו בכדי למצוא מבט/הבעה/זווית/תאורה מנצחת. קשה לראות צלמים להם זמן וסבלנות לבצע פעולה שכזו. לאייטם המקורי באתר fstoppers (בו תוכלו גם לראות ולהשוות את שתי התמונות המקוריות). עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …