מגזין מגמות ניקון D800 מול הסלבלד – קרב במשקל כבד ע״י עידו גנוט פורסם ב 22/04/2012 8 0 אחד על אחד – ניקון D800 החדשה מול ה-Hasselblad H4D-40. את המבחן הזה יזמה חנות צילום קנדית מפורסמת אשר בחרה בשני צלמי פרסום וותיקים העובדים באופן קבוע עם מצלמות פורמט בינוני של הסלבלד וסיפקה להם D800 ליום צילום ועבודה על הסט – התוצאות בהחלט מפתיעות. עם הכרזתה של הניקון D800 עם חיישן 36 מגה פיקסל טענו רבים (ובמידה מסויימת אולי גם ניקון עצמה) כי מדובר במצלמה המהווה תחרות למצלמות הפורמט הבינוני “הבסיסיות” (עד כ-40 מגה פיקסל). אלא שמצלמה היא כידוע הרבה יותר מסך כל הפיקסלים שלה וישנם שיקולים רבים בעבודתם של צלמים מקצועיים עם ציוד. חלק מהם אובייקטיביים לחלוטין, חלק נוטים לנבוע מהעדפה אישית וחלק משיקולים אחרים למדי כפי שנראה מייד. “The Camera Store” היא חנות צילום קנדית וותיקה ומוכרת אשר פרויקטים שלה כיכבו כאן באתר לא אחת (מספיק אם נזכיר את “מלחמות הצלמים” הקומי אותו פרסמנו כאן בשנה שעברה) והיא אגב הייתה גם החנות הנבחרת שלנו לבדיקת התמחור בקנדה ב”מדד הביג מק למצלמות” אותו פרסמנו בחודש שעבר. נציג החנות הצטרף ליום צילום של זוג הצלמים Dale Roth ו-Michele Ramberg ובחן יחד איתם תמונות אשר צולמו על הסט עם שתי המצלמות. הסרטון המלא – D800 והסלבלד – מי עדיפה לצלם הסטודיו המקצועי? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9UBTE4xpvpk[/youtube] אם צלחתם את ההפקה כולה – מה השורה התחתונה? הינה כמה נקודות שהועלו על ידי זוג הצלמים מעבודה עם ה-D800 ובחינה של התמונות שלה לעומת אלו של ההסלבד: בשלב זה ה-D800 איננה מתפקדת בעבודה רציפה כשהיא מחוברת למחשב (Tethered) – צורת העבודה המקובלת של חלק גדול מצלמי הסטודיו המקצועיים העובדים בתחום הפרסום. ההבדל ברזולוציה לטובת ההסלבלד די שולי (40 מגה פיקסל לעומת 36 לא מאד מורגש כצפוי). גווי עור – להסלבד יש יתרון ברור למדי בתחום גווני העור על פני הניקון. רגישות: אין ממש תחרות – לחיישן הסוני של ניקון יתרון עצום על פני כל מצלמות הפורמט הבינוני (400 ISO בהסלבלד מקביל פחות או יותר ל-3200 ISO בניקון על פי הבדיקה). טווח דינאמי: ניקון לא ממש יכולה להתחרות בתחום ה-highlights אבל בכהים התחרות קרובה מאד אם יתרון אפשרי קל לניקון. עומק שדה: למרות החיישן הגדול יותר של ההסלבלד, לניקון היצע עדשות מהירות יותר המספקות עומק שדה דומה מאד. ולסיום, מסקנה מתחייבת מהסרטון: הפעלת ציוד סאונד על סט היא עסק מסוכן (ראה דקה 7:30+ בסרטון). אגב מעניין לשים לב שלנושא אחד החשוב ללא מעט צלמי פרסום (ואופנה) לא הוקדש מקום בסרטון – Moire. אנו ניגע בנושא זה בהקשר ל-D800 בידיעה נפרדת בתקופה הקרובה. בגדול לא נראה שצלמי פרסום מקצועיים כמו רות ורומברג יעברו בקרוב לצלם באופן בלעדי עם ניקון. שגרת העבודה (ה-workflow) פשוט תלויה יותר מידי במה שהפורמט הבינוני מאפשר כבר זמן רב. בנוסף לקראת סיום הסרטון הסביר רמברג באופן גלוי ובפתיחות שלא רבים היו מספקים, כי צלמים מקצועיים כמותם פשוט לא יכולים להגיע ולעבוד על סט עם ציוד של ניקון או קנון הזהה לזה של צלמים “מקצועיים פחות” (או סתם עובדים מצוות ההפקה) – בתחום הפרסום גם הנראות משחקת כנראה תפקיד. עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …