ראשי מגזין DIY עשה זאת בעצמך: Pico Dolly ממונע

עשה זאת בעצמך: Pico Dolly ממונע

0
0

כמעט בכל יום אנו פוגשים פרויקטי DIY של צלמים מסוגים שונים ברחבי הרשת – רובם חוזרים על עצמם, אך לעיתים ניתן למצוא גם פרויקטים מעט יותר ייחודיים ומעניינים. אחד כזה הוא פרויקט במסגרתו Pico Dolly ידני הפך בתוך זמן קצר להתקן ממונע המאפשר צילום וידאו רפלקסי נייד כולל זוג לייזרים לכיוון מדוייק של המערכת.

תמיד רציתם התקן ממונע שיאפשר לכם לצלם וידאו רפלקסי מבלי שתאלצו לדחוף ידנית את ה-Dolly כמו ילדים בגן? משתמש Youtube רב תושיה בשם dim3m בחר בפלטפורמת ה-Pico Flex Table Dolly הזעירה (אותה כזכור סקרנו כאן בשנה שעברה) וחיבר אליה מנוע באופן הניתן לפירוק והרכבה מהיר ופשוט (לפחות כך נראים הדברים בסרטון הבא):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gPIE9nfBRHA[/youtube]

התוצאה כפי שאתם יכולים לראות – Dolly קטן וקל בעל זוג לייזרים המסייעים בכיוון מדוייק של המצלמה אל האובייקט סביבו ינוע ה-Dolly וכמובן תנועה רציפה ב-360 מעלות. למה הדבר עשוי לשמש? דוגמא פשוט אחת היא צילומי מוצר. ניתן לקבוע מעגלים בגדלים שונים עבור מוצרים בגדלים שונים וניתן גם לשלב בעריכה מספר סרטונים בהם המצלמה מצויה בהגבהות/זוויות שונות.

אנו עוסקים כאן לא מעט בוידאו רפלקסי ובעזרים שונים העשויים לסייע לאלו הרוצים להתפתח בתחום. אחד התחומים הצפויים לדעתנו לפרוח בגדול בשנים הקרובות קשור להתקנים רובוטיים זולים אך חכמים אשר יאפשרו לבצע בקלות פעולות שעד היום היה נדרש עבורן ציוד אולפני שעלותו עשרות ומאות אלפי דולרים – בין השאר מסילות ממונעות ו-Dolly ממונעים. שני אלו נמצאים כיום בראשית דרכם ברמת ה-consumer (אף שלא חסרות דוגמאות למשתמשים מוכשרים אשר ייצרו התקני DIY שונים ומשונים). לדעתנו כבר בקרוב נתחיל לראות חברות נכנסות לתחום ומאפשרות שליטה על התקנים נעים באמצעות תוכנות מחשב ואפליקציות למכשירים ניידים. בעתיד היותר רחוק סביר כי נראה גם זרועות רובוטיות אשר יאפשרו להזיז את המצלמה באופן עדין ומדוייק תוך כדי נסיעה – דבר שלא מתאפשר כיום כלל (בהנחה שאתם לא חלק מהפקה הוליוודית עתירת תקציב כמובן).

רוצים לקרוא עוד על פרויקטי DIY בתחום הצילום – כנסו למדור המיוחד שלנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב DIY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *