ראשי מגזין ה-BBC לוקחת את הסוני NEX-5N לסיבוב בוינה

ה-BBC לוקחת את הסוני NEX-5N לסיבוב בוינה

2
0

וידאו רפלקסי זכה כבר מזמן למקום של כבוד בהפקות פרסום ואף בסרטי קולנוע, אך כעת נראה כי הוא מתחיל למצוא את דרכו גם להפקות טלויזיוניות מקצועיות. רשת ה-BBC החלה להתנסות לאחרונה בהפקת קטעים קצרים לשידור אשר צולמו בסיוע מצלמות רפלקס ובחודש שעבר אף צולם קטע באיכות גבוהה באמצעות הסוני NEX-5N החדשה במסגרת פרויקט אודות בתי הקפה של וינה אותו אנו מביאים בפניכם היום.

Johnnie Behiri הוא צלם עצמאי העובד עבור ה-BBC. לאחרונה צילם פרויקט קצר עבור רשת הטלויזיה הבריטית עם הכתבת Bethany Bell המתעד סיור שלה בבתי הקפה השוקקים של וינה. עד כאן מדובר במשימה שגרתית למדי של צלם וידאו, אלא שהפעם הוחלט שלא לצאת לשטח עם צוות צילום מלא ומצלמת וידאו גדולה וכבדה (אשר איננה מתאימה בהכרח לבתי הקפה האוסטריים הצפופים), אלא דווקא עם אחת המצלמות חסרות המראה החדשות של סוני אשר זכתה ללא מעט שבחים לאחרונה.

 Johnnie Behiri עם הסוני בצילומי הפרויקט

Johnnie Behiri 1

Behiri מסביר כי הבחירה ב-NEX-5N הייתה כחלק מפרויקט ניסיוני אשר מטרתו בחינה של אמצעי צילום חדשים בין השאר גם עבור שידורי טלויזיה. Behiri אף מספק מספר תמונות של המערכת השלמה בה השתמש לצורך הצילומים אשר כללה את ה-NEX-5N עצמה, עדשת קיט 16 מ”מ ועדשת הקיט הראשית 18-55 מ”מ (באופן מפתיע לא נעשה שימוש בעדשות יקרות או “מקצועיות” יותר בהפקה), מנשא של חברת Vocas, עינית דיגיטלית חיצונית – Cineroid Metal (המתחברת באמצעות HDMI), תאורת לד – Cineroid mini LED light L2C ולא פחות חשוב – סאונד אשר הוקלט באמצעות Tascam DR-100 עם מערכת אלחוטית – Sennheiser G2 EW100 ומיקרופון דש Sanken Lav mic ו-Cos 11D.

הסוני NEX-5N ו”תוספות” בצילומי הפרויקט (צילום: Johnnie Behiri)

Johnnie Behiri 2

Behiri מעיד כי השימוש בסוני הזעירה (בוודאי עבור צלם וידאו מקצועי הרגיל למצלמות וידאו גדולות) היה מהנה למדי והמצלמה אפשרה לו לעבוד גם בתאורה נמוכה (האופינית לחללים סגורים של בתי קפה) עד ISO 1600 ללא שום קושי. אף שנושאים כגון Moiré ו-aliasing הורגשו בהחלט, אין לא תלונות מיוחדות, במיוחד לא אחרי שעבד גם עם ה-7D של קנון.

Behiri ציין כי למרות שעות העבודה הרבות המצלמה לא התחממה (אולי בשל העובדה ש-Behiri עשה שימוש בעינית חיצונית ולא במסך). התוצאה, אשר עברה כמובן עיבוד ועריכה בהחלט מדברת בעד עצמה לדעתנו. האם אנו עומדים בפני עידן חדש גם בהפקות לטלויזיה?

התוצר הסופי – הקפה עלינו

[vimeo]https://vimeo.com/33429338[/vimeo]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    אני

    25/01/2012 ב 11:08 AM

    יופי של מצלמה ויופי של כתבה

    השב

  2. Avatar

    מכבי

    31/01/2012 ב 8:56 PM

    יאללה עופר חייך קצת

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *