ראשי מגזין טכנולוגיות צילום Camera Projection Timelapse – תנועה וירטואלית

Camera Projection Timelapse – תנועה וירטואלית

0
0

אחד האפקטים המרשימים ביותר אותם ניתן למצוא בסרטוני תמונות (Timelapse), נוגעים לשינוי זווית הראיה באופן רציף, דבר היוצר תחושת תנועה. ישנן טכניקות שונות לקבלת האפקט ואלו כוללות בדרך כלל תנועה פיזית ורציפה של המצלמה – עניין אשר עשוי להיות במקרים מסוימים מסובך לביצוע ולעיתים קרובות גם יקר (אפקטים דומים בוידאו ניתן לראות לעיתים קרובות בסרטים הוליוודיים בעלי תקציבי עתק). שיטה מתקדמת מאפשרת ליוצרים לבצע את אפקט התנועה בסרטוני תמונות ללא הזזה פיזית של המצלמה – אנו מביאים לכם היום כמה דוגמאות ומעט (מידי) הסברים.

כמעט כל סרטוני התמונות המוצלחים שאנו מפרסמים באופן קבוע במדור ה-Timelapse של האתר כוללים אפקט תנועה כלשהו. הדבר יכול להיווצר על ידי מנוף כמו בסרטון Rapture, מסילה כמו במקרה של “זמן בתנועה” או לחילופין תנועה של תחנת החלל הבינלאומית (כמו ב-Timelapse החללי).

למי שלא יכול או רוצה להשתמש במסילות, מנופים (או תחנות חלל), ישנה טכניקה המאפשרת ביצוע תנועה מדומת מתוך תמונה סטטית. התהליך עצמו אינו חדש לגמרי והוא מכונה Camera Projection ועורכי תלת מימד  (ואולי גם עורכי וידאו) עשויים להכירו. לא מדובר בעניין פשוט במיוחד ונדרשת לא מעט עבודה (וככל הנראה גם לא מעט ידע) בתוכנות תלת מימד, אבל התוצאות, לפחות אם לשפוט לפי כמה מן הדוגמאות אותן ניתן למצוא ברשת, מרשימות למדי.

מיפוי תלת מימד מאפשר תנועה מדומה (מתוך פרויקט של Patryk Kizny)

Camera projection timelapse

ניתן רק לשער כי ככל שתתפתח הטכנולוגיה יווצרו אלגוריתמים חזקים יותר ושיטות מתקדמות יותר לביצוע האפקט ואולי בעתיד גם דרכים אוטומטיות אשר יאפשרו לנו ליצור Camera Projection Timelapse בלחיצת כפתור.

הסרטון הבא הוא שילוב מעניין בין Timelapse HDR (טכניקה מרתקת בפני עצמה), לבין Camera Projection אשר צולם במקור בצ’כיה על ידי הצלם Rafael Asquith:

[vimeo]https://vimeo.com/22187930[/vimeo]

והינה סרטון נוסף (ללא סאונד במקרה זה) אשר בוצע בטכניקה זו והיה מורכב ביותר לצלם באופן דומה בכל דרך אחרת.

[vimeo]https://vimeo.com/34456622[/vimeo]

ובסרטון הבא ניתן לראות את גרסת “מאחורי הקלעים” כולל האופן בו נוצרו ההרים בתוכנת תלת מימד ועליהם הולבש הנוף:

[vimeo]https://vimeo.com/34698590[/vimeo]

אפילו בישראל בוצע מסתבר פרויקט דומה אם כי בגרסה מעט שונה. אריאל לויתן יצר ב-2009 פרויקט מעניין בו נעשה שימוש בטכניקת Camera Projection אלא שבמקרה זה הבסיס לעבודה לא היה תמונות סטילס כי אם וידאו (באופן מפתיע השתמש אריאל במצלמת רשת). למרות המגבלות התוצאה מעניינת וממחישה לדעתנו שוב את הפוטנציאל של הטכניקה כשהיא בידיים הנכונות.

[vimeo]https://vimeo.com/6503892[/vimeo]

אם גם אתם נתקלתם בסרטוני Timelapse מעניינים (עם או בלי Camera Projection) אתם מוזמנים לכתוב לנו ואולי נוסיף גם אותם למדור.

ניתן לצפות במגוון רחב של סרטוני Timelapse בערוץ המיוחד שלנו המוקדש לנושא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *