ראשי מגזין טכנולוגיות צילום קונספט: iCam – אייפון “רפלקסית”

קונספט: iCam – אייפון “רפלקסית”

0
0

קונספט חדש ומעניין למצלמה המכונה iCam פורסם לאחרונה ברחבי הרשת. הרעיון פשוט למדי וגם מתבקש – חברו לאייפון מעין case המכיל חיישן גדול יחסית, כפתורי שליטה וצילום ומתאם לחיבור עדשות, התאימו לו עדשה וקיבלתם מצלמה מתקדמת העושה שימוש במסך ובמעבד של האייפון ויכולה להיות מופעלת באמצעות אפליקציה מתקדמת הניתנת לשדרוג או החלפה.

בביוגרפיה של סטיב ג’ובס אשר התפרסמה לאחרונה נטען כי אחד התחומים אותם ביקש ג’ובס להמציא מחדש היה תחום הצילום. אפל לא השקיעה רבות בפיתוח המצלמה המובנית של האייפון (גם בעידן ה-iPhone 4S ניתן למצוא מכשירים בעלי מצלמות מתקדמות בהרבה) אך אפשר והדבר היה מכוון כחלק מתוכנית להציג בהמשך התקן מתקדם כלשהו אשר נועד לצילום ומתבסס על האייפון.

ה-iCam – מבט מקדימה (קרדיט: ADR)

iCam 1

על התקן שכזה חשבו בסטודיו העיצוב האיטלקי ADR ויצרו קונספט אשר לדעתנו יש בו היגיון לא מבוטל. במקום ליצור מצלמה מאפס, עשו שימוש במעבד העוצמתי של האייפון, במסך האיכותי ובתמיכה המובנית באפליקציות מתקדמות (הניתנות כמובן לשדרוג ושיפור כל העת בניגוד למצלמות קלאסיות אשר כמעט ואינן משתנות לאחר הרכישה).

ה-iCam – כפתורי שליטה (קרדיט: ADR)

iCam 2

אל המצלמה הציעו ב-ADR לחבר מעין מארז אלומיניום ועדשת אפל (במקרה זה עדשת 10-30 מ”מ צמצם f/3.5-5.6) המתחברת באמצעות iMount (אפל מעולם לא נודעה בפתיחות יתרה ואין זה מופרך כי תבחר ב-mount משלה במקום ללכת על אחד של אחת החברות הקיימות). למצלמה פלאש LED מובנה מקדימה, מסך מגע קדמי זעיר לצילום עצמי (לסמסונג כידוע מספר מצלמות עם קונספט בסיסי דומה), תמיכה בכרטיסי SD, וגם חיישן תנועה ואפילו תמיכה ב-Siri למי שמעוניין לדבר אל המצלמה שלו.

ה-iCam – חיבור לאייפון (קרדיט: ADR)

iCam 3

החיישן לפי המפרט (הדמיוני כמובן) אותו סיפקו ב-ADR, הוא בן 10 מגה פיקסל וגודלו לא הוזכר (אם כי על פניו נראה כי אנו מדברים על סדר גודל הדומה לזה של החיישן בו משתמשת ניקון עבור ליין ה-1 החדש – קרי קטן מעט יותר מזה המצוי במצלמות מיקרו 4/3 של פנסוניק ואולימפוס).

ה-iCam – כך תראה מצלמה של אפל? (קרדיט: ADR)

iCam 4

ה-iCam איננו הקונספט הראשון למצלמה חסרת מראה המבוססת על האייפון. למעשה אפילו לא מדובר בקונספט הראשון המכונה iCam אותו אנו מסקרים. לפני כארבעה חודשים פרסמנו קונספט אחר למצלמה מתקדמת מבוססת אייפון של המעצב הטורקי Zeki Özek. אז היה מדובר על מצלמה המזכירה את הסוני NEX אבל הבסיס הרעיוני נותר זהה.

ה-iCam – חיישן ועדשה (קרדיט: ADR)

iCam 5

אז למה בעצם טוב להשתעשע בקונספטים שאינם קיימים? לדעתנו קונספטים טובים מגרים את מחשבתם של המהנדסים והמעצבים בחברות הגדולות וגם אם לא נראה בסופו של דבר iCam התואם בדיוק לחזון של ADR, אפשר והרעיונות המשולבים בו יחלחלו בסופו של דבר למוצרים עתידיים (אם של אפל ואם של חברות אחרות).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *