ראשי מגזין Canon C300: מי אמר שביקורת צריכה להיות משעממת?

Canon C300: מי אמר שביקורת צריכה להיות משעממת?

0
0

הבמאי והיוצר העצמאי האמריקני Jonathan Yi היה אחד מקבוצה קטנה של ברי מזל אשר זכו לקבל לבדיקה את ה-Canon EOS C300 עוד בטרם הוכרזה באופן רשמי. מה שקנון לא ידעה הוא של-Yi חוש הומור מפותח למדי והוא די סולד מהז’אנר הרציני מידי של מבחני מצלמות. התוצאה – אחת הביקורות המשעשעות ביותר שתפגשו.

Jonathan Yi הוא במאי ויוצר מוערך אשר רשימת הלקוחות שלו כוללת שורה ארוכה של חברות מוכרות להן צילם פרסומות, בניהן: Nike, Smirnoff, Kotex, SAP, מיקרוסופט כמו גם לא מעט להקות עבורן צילם וידאו-קליפים, מספר תוכניות דוקומנטריות והפקות טלוויזיה (כולל כאלו אשר הופקו ושודרו ברשת HBO). אין זה מפתיע ש-Yi נבחר על ידי קנון לאחד מקבוצה קטנה של יוצרים אשר זכו לקבל את מצלמת הדגל החדשה של החברה בתחום הוידאו.

מתוך הביקורת – מי אמר שאי אפשר להשתעשע בביקורת?

Jonathan Yi 1

מה שכאמור לא ידעו בקנון, הוא ש-Yi הוא לא רק יוצר מוכשר עם רקורד מרשים, אלא גם בעל סלידה עמוקה מביקורות ציוד הלוקחות את עצמן ברצינות רבה מידי. מה שמתקבל הוא סרטון בן כ-6 דקות המציג את יכולותיה של ה-C300 (באור חיובי למדי יש לציין) אבל עם לא מעט הומור.

ה-C300 ו-Yi ברקע

Jonathan Yi 2

הסרטון של Jonathan Yi – ביקורת עם חוש הומור

[vimeo]https://vimeo.com/32067654[/vimeo]

Yi השתמש במגוון עדשות EOS (כולל עדשות Tilt/Shift) וגם השווה במהלך הסרטון את ה-C300 למצלמת רפלקס (הוא לא ציין איזו אבל ניתן לשער שמדובר ב-5D MKII) וכפי שניתן לראות בעת צילום תנועה (וצילום בתנועה), ההבדלים משמעותיים ביותר. הסקירה שכתב Yi פורסמה באתר הלימודי של קנון ארה”ב (אם כי מסיבה טכנית לא ברורה בזמן כתיבת שורות אלו רק העמוד הראשון שלה מוצג).

Yi (במרכז) וצוות ההפקה של הביקורת על הסט

Jonathan Yi 3

הבדיקה של Yi מעניינת ומשעשעת (אם כי למרות דבריו לא בטוח שאובייקטיבית לחלוטין – אחרי הכל הוא קיבל את המצלמה מקנון והמאמר שכתב התפרסם באופן רשמי באתר החברה) וראוי לדעתנו להזכיר באותו הקשר גם את הביקורות הגדולה והרצינית הרבה יותר המשווה בין מצלמות וידאו מקצועיות למצלמות רפלקס – The Great Camera Shootout 2011, אותה סיקרנו כאן בשלובה חלקים (חלק א’, חלק ב’, חלק ג’). אפשר להניח כי אם חברת Zacuto אשר הפיקה את הביקורת הגדולה, תחליט לערוך אותו פעם נוספת בשנה הבאה, נזכה לראות בה גם את ה-C300 (כמו גם את מצלמת ה-RED החדשה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *