ראשי מגזין Ben Herndon: ארבעים מטרים באוויר על דוקרן קרח

Ben Herndon: ארבעים מטרים באוויר על דוקרן קרח

0
0

Ben Herndon הוא צלם אקסטרים מאיידהו אשר טיפס על מאות פסגות הרים בקריירה שלו. יחד עם חברו המטפס המקצועי Craig Pope החלו השניים לפתח חיבה לסוג מיוחד ומסוכן של טיפוס על מצוקים מכוסי קרח. אף שמדובר באחד מסוגי הספורט האתגרי הטכניים והמסוכנים ביותר הקיימים, הם מספקים השראה לתמונות מרהיבות במיוחד המציגות את האדם בקצה גבול היכולת ובמצבים אשר רובנו מפחדים אפילו לדמיין. התמונות בכתבה הבאה מיועדות למי שאינו סובל מפחד גבהים.

חובבי אקסטרים עוברים את החיים מריגוש לריגוש. אם בעבר היינו חושבים עליהם כמשוגעים היום אנו יודעים כי לפחות בחלק מן המקרים הדבר נובע מסיבות גנטיות (מחקרים מן השנים האחרונות גילו בין השאר קשר בין מוטציות הקשורות לגנים השולטים במערכת הדופמין במוח לבין התנהגות “מחפשת ריגושים”). מטפס הצוקים המקצועי Craig Pope וחברו הצלם Ben Herndon, שניהם ממדינת איידהו שבארצות הברית הם כנראה מועמדים פוטנציאליים טובים למחקרים גנטיים הנוגעים לחיפוש ריגושים. אחרי שטיפסו יחד על מעל ל-400 פסגות הרים החליטו שטיפוס רגיל כבר אינו מספק את הריגוש אליו היו רגילים ועברו לאחד מסוגי הטיפוס המאתגרים ביותר הקיימים – טיפוס על קרח.

Ice climbing Ben Herndon 5

האתגרים שבטיפוס קרח הם עצומים. בעוד שעל מצוקי אבן ניתן להיעזר בבליטות וחריצים בסלע בכדי להיאחז ובחבלים לאבטוח בכדי להימנע מנפילה, בטיפוס על מצוקי קרח האחיזה נעשית באמצעות נעליים מיוחדות בעלות דוקרני קרח ועזרים דומים לידיים (בחלק מהמקרים ללא חבלים). הקרח עצמו נוטה להישבר ואין זה פשוט לאמוד את חוזקו בכל נקודה (דבר המצריך ניסיון רב). הקרח הוא גם דינאמי ועשוי להימס בזמן הטיפוס דבר המקשה עוד יותר על האחיזה ועשוי גם להיות מחליק (שלא לדבר על הקושי הפיזי שבטיפוס על משטח קפוא הגורם לשרירים להתכווץ).

Ice climbing Ben Herndon 1

אחרי שלקחנו בחשבון את כל הקשיים והמורכבויות הללו, הוסיפו עליהן את הצורך לשאת ולהשתמש במצלמה ותקבלו את אחד מסוגי הצילום המאתגרים ביותר הקיימים. אין זה פלא אם כך שהמגזין National Geographic בחר את אחת מתמונותיו של Herndon לתמונת ה-Extreme של השבוע.

התמונה שנבחרה על ידי National Geographic

Ice climbing Ben Herndon 8

בתמונה ניתן את Craig Pope כשהוא עובר בין שני עמודי קרח בגובה עשרות מטרים מעל הקרקע ללא חבלים או אמצעי אבטחה אחרים. התמונה עצמה צולמה על ידי Herndon אשר עמד היישר מתחת לחברו בין עמודי הקרח כשהוא מתבונן למעלה עם המצלמה וממתין לרגע בו יעבור Pope בין העמודים. הסכנה במקרה זה הייתה רבה מאד משום ש-Herndon עצמו היה תלוי באותו רגע בין שמים לארץ תוך שהוא מחזיק במצלמה ומעליו חברו אשר הפיל עליו פיסות קרח כל העת (והיה עשוי כמובן גם ליפול עליו בשל כל טעות קלה בשיקול הדעת).

Ice climbing Ben Herndon 2

האתר mymodernmet ערך לאחרונה ראיון קצר עם Herndon בו סיפר בין השאר על חווית טיפוס הקרח הראשונה שלו אשר הייתה טרומאטית למדי. Herndon “נגרר” אליה מסתבר על ידי חברו Craig Pope ותוך שהם מטפסים במעלה המצוק השתחררה לפתע פיסת קרח ענקית בגודל רכב ממעלה ההר והחלה מתדרדרת במהירות לכיוונו של Herndon. חברו אשר עמד במקרה בנקודה אחרת אמר לו ללא התרגשות מיוחדת כי אולי כדי שיתחיל לברוח. בראותו את הר הקרח מתקדם לעברו הוא זרק את ציוד הצילום ורץ לעבר העץ הקרוב. Herndon הודה שהיה לו קשה להמשיך לטפס אחרי המקרה באותו היום והוא התייסר על כך שהשאיר את הציוד מאחור (הוא השווה זאת להשארת תינוק לפני אוטובוס מתקרב) אך לדבריו מדובר במקרה נדיר והוא לא חווה סיכונים ברמה דומה מאז.

עוד תמונות מרהיבות של Herndon: Ice climbing Ben Herndon 3

Ice climbing Ben Herndon 4

Ice climbing Ben Herndon 6פרטים נוספים ותמונות ניתן למצוא באתר הרשמי של Ben Herndon.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *