ראשי מגזין Jonathan Mannion: צילום מוזיקלי

Jonathan Mannion: צילום מוזיקלי

0
0

כיצד הפך צעיר לבן ממשפחה של אומנים בקליבלנד לצלם המשפיע ביותר על תעשיית הראפ וההיפ-הופ בארה”ב בעשור האחרון? זהו סיפורו של Jonathan Mannion – הצלם שעבורו תיעוד תעשיית המוזיקה השחורה היא שליחות.

Jonathan Mannion הוא צלם פורטרטים וצלם מסחרי אשר החל את הקריירה המקצועית שלו לפני כ-15 שנה כאשר צילם את עטיפת האלבום Reasonable Doubt של הזמר Jay-Z. מגיל צעיר הכיר Mannion את כל מילות השירים אשר הושמעו ברדיו ועבורו החיבור לצד המוזיקלי הגיע תמיד בטבעיות.

הזמר Jay-Z בתפקיד הגנגסטר – עטיפת האלבום Reasonable Doubt (קרידט: Jonathan Mannion)

Jonathan Mannion Jay Z

Mannion עבד עם רבים מאומני ההיפ הופ והראפ האמריקנים המוכרים ביותר מראשית דרכם ולדבריו הדבר סייע לו רבות לפרק את הרושם החיצוני אשר רבים מהם מקרינים כלפי חוץ ולאפשר לו להתקרב אליהם מספיק בכדי לעבוד איתם באופן פתוח (אחד הדברים החשובים ביותר עבור צלמי פורטרטים מסחריים כפי שראינו בין השאר בראיון עם צלם הפורטרטים הישראלי הנודע ראובן קפוצ’ינסקי). Mannion הוא בוגר לימודי פסיכולוגיה ובראיונות הרבים אשר נתן לאורך השנים ניכר כי בעבודותיו הוא מנסה להיכנס לנפשם של המצולמים ובדרך זו להפיק תמונות בעלות עומק ומהות התואמת למצולם (לא דבר פשוט כלל באווירת “השכונה” השוררת בקרב מרבית להקות הראפ וההיפ-הופ בארה”ב).

האומן DMX (צילום: Jonathan Mannion)Jonathan Mannion dmx

Mannion מגדיר את עצמו כצלם בעל אופי קולנועי וכמי שהתחנך אצל הצלם הנודע Richard Avedon (אשר נפטר ב-2004), היה מאחרוני העוברים למדיה הדיגיטלית. בראיון אותו נתן לאחרונה לחברת לייקה הוא מספר על עבודתו עם חלק מן האומנים בתעשיית המוזיקה, על הניסיון המתמיד לסלק מחסומים מנטאליים בקרב מצולמיו והצורך להשאיר את “הפוזה” המצואית בצד ולאפשר לו להוציא את המיטב מן האומן.

הזמר Lil-Wayne (צילום: Jonathan Mannion)

Jonathan Mannion Lil Wayneעטיפת אלבום של הזמר Drake (צילום: Jonathan Mannion)

Jonathan Mannion drakeסנופ ו-Jonathan Mannion על הסט בפוזה טיפוסית

Jonathan Mannion Jonathan Mannion and Snoop DoggEminem באחת התמונות המוכרות שלו (צילום: Jonathan Mannion)

Jonathan Mannion eminem

Jonathan Mannion בראיון עם לייקה

Jonathan Mannion בראיון נוסף מספר על עבודתו עם Jay-Z

לאתר של Jonathan Mannion.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *