ראשי מגזין Zacuto – מצלמות רפלקס מול קולנוע חלק III

Zacuto – מצלמות רפלקס מול קולנוע חלק III

3
0

במיוחד למוצאי כיפור אנו שמחים להביא לכם את חלקו השלישי של הפרויקט האדיר של חברת Zacuto (המוכרת מתחום המכתופים והעזרים לצילום וידאו רפלקסי). הפרויקט המכונה The Great Camera Shootout 2011 העמיד זה לצד זה כמה ן המצלמות הקולנועיות המתקדמות בשוק ומולן ארבע מצלמות רפלקס בעלות יכולות וידאו (של קנון וניקון), בבדיקה מקיפה שלא הייתה כמותה עד כה. החלק השלישי והאחרון בסדרה הנוכחית עוסק בארטיפקטים של תנועה ובנושא הצבע במצלמות קולנוע ובמצלמות רפלקס.

מבחן הגלגל – שימו לב לקווים הישרים עם ה-F35 של סוני

הפרק הנוכחי נחלק כאמור לשני חלקים מרכזיים – ארטיפקטים של תנועה וצבע. בכדי לבדוק ארטיפקטים של תנועה נבנו במיוחד עבור הפרויקט שני מכשירי מדידה מיוחדים. הראשון הוא תוף ועליו מצויירים קווים ישרים אנכיים לבנים (על רקע שחור) המכשיר השני הוא גלגל אשר גם עליו צויירו קווים – אלא שהפעם אנכיים. בשני המבחנים נבדק האם הקווים מתעקמים בעת הצילום כאשר הם מסתובבים במהירות. המבחן נועד לבדוק תופעה המכונה Rolling Shutter אשר מתרחשת במצלמות בהן התמונה לא מתקבלת באופן מלא אלא שלב אחר שלב (בחיישני CMOS הדבר בא לידי ביטוי במיוחד כפי שהיה ניתן לראות בכל המבחנים של מצלמות הרפלקס). במצלמות בעלות חיישני CCD לעומת זאת וכמובן גם במצלמות הפילם התוצאות היו מושלמות (בלטה במיוחד ה-F35 הסופר מקצועית של סוני אך גם כמה מן המצלמות המהירות דוגמת הפנטום פלקס).

אותו מבחן הפעם עם ה-EOS 5D Mark II של קנון שימו לב להתעקמות הקווים

החלק השני עסק כאמור בצבע וגם הוא נחלק לשני מבחנים שונים. במבחן הראשון סידרו הבודקים שולחן ועליו עצמים בעלי צבעים שונים וגוונים שונים. התמונה שהתקבלה במבחן זה היא במידה רבה תמונה סטטית כך שמבחן זה רלוונטי מאד גם לצלמי סטילס. מבחן זה לדעתנו פחות מובהק מכל יתר המבחנים שנערכו בסדרה והיה ניתן בהחלט לראות מגוון דעות בקרב הצופים אשר בחלקם לפחות טענו כי כל מצלמות הרפלקס נטו לסטורציית יתר ביחס לחלק ממצלמות הקולנוע. המבחן האחרון נגע אף הוא לגוונים ובמיוחד לגווני עור (skin tones). במבחן זה נבחרו שלושה מציגים (שתי נשים וגבר) בעלי גווני עור שונים (מכהה לבהירה מאד) וצולמו קטעי וידאו קצרים שלהם. גם במבחן זה לא ניתן לומר שהייתה הסכמה מלאה בין הצופים (כולם אנשי תעשיית הקולנוע).

מבחן גווני העור – במקרה זה תמונה מה-Canon EOS 1D Mark IV

הפרק השלישי הסתיים ללא מנצח ברור וכך גם הסדרה כולה. אין ספק שהיו מצלמות שבלטו במיוחד כמו ה-F35 של סוני (לא מפתיע כשמדובר בפאר היצירה של חברת סוני הנמכרת תמורת כ-250 אלף דולר). ההבדלים בין מצלמות הרפלקס מינוריים יותר ולמרות שבמבחנים שונים היו מצלמות שבלטו יותר מאחרות כמו לדוגמא במבחן הרגישות הסינתטי בו בלטה ה-Canon EOS 1D Mark IV על פני כל המתמודדות (לא רק מתחום הרפלקס) ההרגשה שלנו לכל הפחות היא שבחישוב כולל ההבדלים בין מצלמות הרפלקס לבין עצמן קטן יותר מאשר בינן לבין מצלמות הקולנוע המקצועיות.

חברת Zacuto הבטיחה הפתעה בסוף הסדרה ואכן בסוף הפרק הנוכחי מסר מנכ"ל החברה (המוכר לצופי האתר מפרויקט "השנה טובה" שלנו) כי צפויה סדרת המשך אשר תכונה "revenge" ובה יעשה ניסיון להראות כיצד ניתן להגיע לתוצאות מרשימות עם מגוון רחב של מצלמות (בסדרה זו ישותפו גם מצלמות אשר לא השתתפו בסדרה הנוכחית בניהן GH2 של פנסוניק וה-RED EPIC אשר לא הייתה זמינה בזמן צילומי הסדרה הנוכחית בפרואר-מרץ 2011) – אנחנו כמובן נדאג לסקר גם את הסדרה החדשה ברגע שזו תהיה מוכנה.

הפרק השלישי בסדרת The Great Camera Shootout 2011 (הפרק כבד למדי – מומלץ לתת מספר דקות לטעינת הסרטון לפני הצפיה)

[vimeo]http://www.vimeo.com/29708051[/vimeo]

אנו ממליצים בחום לכל מי שטרם צפה לראות גם את שני הפרקים הקודמים בסדרה הנוכחית:

  1. Zacuto – הבדיקה הגדולה מצלמות רפלקס מול מצלמות קולנוע – חלק I (טווח דינאמי, חשיפת חסר וחשיפת יתר, כולל פירוט כל המצלמות המשתתפות בסדרה).
  2. Zacuto – מצלמות רפלקס מול קולנוע – חלק II (רגישות וחדות תמונה).
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ×ž×’זין

3 תגובות

  1. דוד

    09/10/2011 ב 2:38 PM

    מישהו אצליח להבין באיזה עדשה הם השתמשו עבור הניקון ?

    השב

  2. n_aviv1

    09/10/2011 ב 5:59 PM

    לא ממש הבנתי את הסיבה למעבר לCMOS… בCCD לא היה ROLLING SHUTTER והיה טווח דינמי הרבה יותר טוב, שחזור תמונה שרופה מחיישן CCD לעומת CMOS זה כמו RAW לעומת JPEG…

    נכון יש את עניין המחיר אבל במצלמות מקצועיות לא ממש חוסכים…

    השב

  3. עידו גנוט

    09/10/2011 ב 6:03 PM

    הסיבה העיקרית היא מהירות הצילום – אין היום חיישני CCD המסוגלים לצלם 10 תמונות לשנייה (כדאי לזכור שבסופו של דבר אנחנו מדברים על מצלמות סטילס ולא וידאו גם אם יש להן יכולת וידאו נאות).

    אין לי תשובה לגבי העדשה של הניקון – יכול להיות שהם אומרים על זה משהו בסרטון הראשון – עבור חלק מן המצלמות הם עשו שימוש בעדשות פוג'ינון מקצועיות ויכול להיות שעם מתאם נעשה בהן שימוש גם עם ה-D7000 (אין פה מן הסתם צורך בפוקוס אוטומטי).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *