ראשי מגזין Bloomberg: קנון וניקון מאבדות גובה

Bloomberg: קנון וניקון מאבדות גובה

0
0

גוף התקשורת הבינלאומי הגדול Bloomberg פרסם השבוע ידיעה הסוקרת את השינויים אשר התחוללו בתקופה האחרונה בשוק הצילום בדגש על עלייתן של המצלמות חסרות המראה. הכתבה מביאה נתונים הנוגעים לשינוי ובעיקר לנתח השוק של שתי השחקניות הגדולות אשר הצטמצם מאד בעיקר ביפן כתוצאה מעליית כוחן של המצלמות חסרות המראה.

שוק הצילום עובר מהפכה. בעוד קנון וניקון בחרו לשבת על הספסל בשלוש השנים האחרונות, פנסוניק, אולימפוס, סוני וסמסונג (ולאחרונה גם פנטקס) הספיקו להכריז על מספר דורות של מצלמות חסרות מראה. אף שבארה”ב, אירופה ובוודאי בישראל, המצלמות חסרות המראה טרם גרפו נתח שוק נכבד, ביפן המצב שונה. נתח השוק המשותף לקנון וניקון צנח ב-35% בעוד זה של סוני הוכפל. יפן ידועה כמאמצת טכנולוגיות חדשות בתחום הצילום מוקדם יותר ממדינות אחרות אך רוב האנליסטים מעריכים כי גם אם מהפכת המצלמות חסרות המראה טרם הגיע למערב באותה עוצמה כמו ביפן מדובר רק בעניין של זמן.

שוק הצילום משתנה

מי למטה ומי למעלה? (אילוסטרציה)

המספרים ביפן בחודשים האחרונים בהחלט מעידים על שינוי צרכני עמוק. על פי נתוני BCN בחודש יולי האחרון לא פחות מ-40% אחוז מן המצלמות בעלות עדשות מתחלפות שנמכרו ביפן היו מצלמות חסרות מראה. זאת לעומת 5% בלבד בראשית 2009. אף שביפן בהחלט מדובר בשינוי יסודי גם בשאר העולם מתחילים לחוש כי משהו משתנה. על פי הערכות מצלמות חסרות מראה צפויות השנה לתפוס נתח שוק עולמי של 16% (ביחס ל-11% בשנה שעברה).

אחד הנתונים המעניינים ביותר בכתבה של Bloomberg נוגעת לרווחים של חברות הצילום הגדולות ממכירת מצלמות ובמיוחד מצלמות רפלקס. מסתבר כי הרווח ממכירת מצלמת רפלקס ליצרנית גדול פי 4 מזה המתקבל ממצלמות קומפקטיות. ניקון לדוגמא הרוויחה יותר ממכירת מצלמות רפלקס (ועדשות) מאשר מכל מוצר אחר של החברה (ניקון מייצרת כידוע לא רק מצלמות ועדשות אלא מגוון מוצרים).

הידיעה של Bloomberg עוררה גלים מסיבה אחת נוספת – ההתבטאות המצוטטת בה של דוברת רשמית של החברה על פיה: ” Nikon has completed development of a next-generation camera and is considering when it will reveal the product” – ניקון מסתבר הייתה כה מוטרדת מן ההשלכות של ההתבטאות עד כי בצעד חריג הוציאה הכחשה רשמית (נוסח ההכחשה הוא אגב אחד המוזרים בהם נתקלנו מצד יצרנית אי פעם).

הכחשות או לא, כל הסימנים מורים על כך שניקון תכריז כנראה בקרוב מאד (כפי הנראה ב-21 לספטמבר) על המצלמה חסרת המראה שלה. קנון יש להניח לא תיוותר זמן רב מאחור.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *