ראשי מגזין Jill Greenberg: סלבריקוף

Jill Greenberg: סלבריקוף

0
0

הקופים כידוע שותפים לחלק ניכר מן הקוד הגנטי האנושי. הצלמת האמריקנית Jill Greenberg הצליחה להמחיש עובדה זו טוב יותר מכל ספר ביולוגיה באמצעות סדרה ייחודית של תמונות קופים מזנים שונים בעלי הבעות אנושיות במיוחד. הצצה  לעולמם של קופי סלבריטי.

חלק מקוראי האתר נתקלו וודאי לראשונה בצלמת האמריקנית המוכשרת ג’יל גרינברג  בחודש מרץ השנה כאשר סיקרנו את סדרת הילדים הבוכים שלה. פרויקט אשר זכה ללא מעט תגובות וביקורות (ואפילו זכה באופן עקיף כזה או אחר להתייחסות גם בזווית אישית של הצלמת לירון ויסמן באתר).

חושבים? (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 1

אלא שמלבד הילדים ל-Greenberg שורה ארוכה של פרויקטים נוספים – אחד הבולטים שבהם (אך ממש לא היחידי) הוא פרויקט צילום הקופים. Greenberg מספרת כי החלה לצלם קופים במקרה. עבור פרויקט מסחרי בו הייתה מעורבת בראשית העשור שעבר היא צילמה קופה יחד עם שתי ילדות עבור פרסומת. ל-Greenberg נותר זמן פנוי לאחר הצילומים ומכיוון שהלקוח היה נחמד החליטה לצלם פורטרט של הקופה. התמונה שקיבלה שעשעה את Greenberg והיא החליטה שמצאה כיוון לפרויקט צילומי חדש בעל היבט של ביקורת חברתית. אף שאת הפרסומת צילמה לבסוף Greenberg מחדש עם פודל (הלקוח חשב שהקוף נראה מאיים מידי) ההתנסות גרמה ל-Greenberg לקחת על עצמה פרויקט צילום אישי ארוך טווח במסגרתו צילמה על פני מספר שנים סדרה של קופים (עניין לא זול בהתחשב בכך שהקופים הגיעו ליום צילומים בסטודיו עם מלווה אנושי – לרוב מאלף או נציג גן חיות).

אהרוני – מאחוריך! (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 2

לאחר חמש שנות צילומים בניו יורק, מיאמי ולוס אנג’לס הצליחה Greenberg להשלים פרויקט צילום חסר תקדים בו תיעדה למעלה מ-30 קופים מ-20 מינים שונים בפורטרטים ייחודיים המביעים מה שניתן לפרש כמגוון רחב מאד של רגשות והבעות.

סקסי-קוף (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 3

Greenberg מספרת בטקסט הנלווה לפרויקט כי היא נמשכה במיוחד לתמונות הקופים בהם ההבעות נראות אנושיות במיוחד. לא מעט מלקוחותיה המפורסמים של Greenberg סיפרו כי הקופים מזכירים להם מכרים וקרובים. השחקנית שרון סטון אותה צילמה Greenberg סיפרה לצלמת אחרי שראתה כמה מן התמונות כי היא ישבה בישיבות הפקה לסרטים עם טיפוסים אשר מזכירים לה כמה מן הקופים (לא ברור האם מדובר בעלבון לאנשי ההפקה או לקופים במקרה זה).

למה מה קרה? (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 4

סרטון קצר מתוך ראיון שערכה Greenberg ברשת ABC בשנת 2007 בנוגע לפרויקט (הרזולוציה נמוכה במקור)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=l1eF-5F7ess[/youtube]

Greenberg הוסיפה כי למרות שלכאורה קשה יותר לתקשר עם קופים ולגרום להם לבצע בדיוק מה שנדרש מהם במהלך הצילומים, במובנים רבים העבודה איתם נוחה יותר מאשר העבודה עם בני אדם ובעיקר עם דוגמנים, שחקנים וסלבריטאים אותם מצלמת Greenberg רוב ימות השנה. זאת משום שהם אינם מודאגים בכל מהלך הצילום האם התמונה מחמיאה להם או לא. הקופים על פי Greenberg דומים לנו מאד מצד אחד בהתנהגותם ומצד שני שונים מאיתנו מאד בכך שהם אינם כפופים למגבלות החברתיות והתרבותיות שלנו. לכל אלו המפקפקים במוצאנו אומרת Greenberg – הביטו ב”מראת הקוף”.

אבל מה עשיתי? (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 5

מה?! ברצלונה שוב ניצחה? (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 6

למה מי אתה? (צילום: Jill Greenberg)

Jill Greenberg monkey 7

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Jill Greenberg – סדרת הילדים הבוכים

    כתבה מתוך האתר של המרכז לצילום טכניון Jill Greenberg (ג’יל גרינברג) היא צלמת אמריקאי…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *