ראשי מגזין מי צריך את כל המצלמות האלו?

מי צריך את כל המצלמות האלו?

0
0

כל מי שקרא את סיכום חודש ינואר בצילום הדיגיטלי וודאי שאל את עצמו מדוע בוחרות כל כך הרבה חברות להוציא לשוק עוד ועוד דגמים של מצלמות קומפקטיות עם הבדלים זעירים ולעיתים כמעט ללא הבדל כלל. גם אנחנו שאלנו את עצמנו שאלה זו ולפניכם כמה הרהורים בנושא:

  1. הכניסה של שחקנים חדשים לשוק בשנים האחרונות (פנסוניק, סמסונג) הגבירה את התחרות בין היצרניות אשר השיקו עוד ועוד דגמים חדשים בתגובה לדגמים של המתחרות.
  2. כניסת השחקנים החדשים (ראה 1) הובילה לסגמנטציה (התמיינות לקבוצות ותת קבוצות) בתוך שוק המצלמות הקומפקטיות. במקום 3-4 רמות מחיר ישנן כיום מצלמות כמעט בכל רמת מחיר אפשרית.

בסיכומו של דבר שתי האפשרויות הללו מובילות לתשובה אחת – שיווק. הלחץ התחרותי כופה (לכאורה לפחות) על החברות לכסות כל נישה אפשרית ולספק תשובה לכל מתחרה (קיים או פוטנציאלי). לכאורה יכולות החברות לטעון כי מגוון האפשרויות פועל לטובת הקונים. אם ישנן מצלמות בכל רמת מחיר אפשרות הבחירה של הקונה גדלות באופן משמעותי. אלא שמצב זה יוצר לדעתנו גם לא מעט בעיות:

  • אינפלציה של דגמים זהים כמעט לחלוטין מבלבל את הקונים ומקשה על הבחירה של הקונה הממוצע.
  • רבות מהמצלמות לא זוכות כמעט לביקורות דבר המקשה עוד יותר על הבחירה של הרוכש.
  • קיים חשש שהיצרניות ישקיעו סכומים גדלים והולכים בהרחבת מספר הדגמים ושיווקם במקום בפיתוח טכנולוגיות חדשות עבור מספר מצומצם יותר של דגמים.

בשורה התחתונה צפוי שאינפלציית הדגמים רק תגבר (תופעה דומה התרחשה גם בשוק המעבדים למחשבים בשנים האחרונות כפי שהזכרנו בהקשר אחר לא מזמן). אנו מקווים בהמשך השנה לנסות ולקבל תגובות רשמיות מחלק מן היצרניות בכדי להבין טוב יותר את עמדתן בסוגיה זו. בינתיים חודש פברואר נראה לא פחות עמוס מקודמו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *