ראשי מגזין Zacuto – מצלמות רפלקס מול קולנוע חלק II

Zacuto – מצלמות רפלקס מול קולנוע חלק II

2
0

אנו שמחים להביא בפניכם היום את חלקו השני של הפרויקט האדיר של חברת Zacuto (המוכרת מתחום המכתופים והעזרים לצילום וידאו רפלקסי). הפרויקט המכונה The Great Camera Shootout 2011 העמיד זה לצד זה כמה ממצלמות הקולנועיות המתקדמות בשוק ומולן ארבע מצלמות רפלקס בעלות יכולות וידאו (של קנון וניקון) בבדיקה מקיפה שלא הייתה כמותה עד כה. החלק השני (מתוך שלושה) של הבדיקה עוסק בעיקר בנושא החיישן והרגישות והוא מהווה צפיית חובה לכל מי שרציני בנוגע לשימוש במצלמות רפלקס לצילום וידאו אך יכול ללמד דבר או שניים גם צלמי סטילס.

בחלקה הראשון של הבדיקה אותה ערך הצוות העצום (המונה קרוב ל-130 איש) נבדקו נושאים כגון טווח דינאמי, חשיפת חסר וחשיפת יתר והאופן בו כל אחת מן המצלמות התמודדה עם תנאי קיצון בפרמטרים אלו. בחלק השני של הבדיקה אותו אנו מביאים היום נבחנו לעומק סוגיות הקשורות לרגישות, רזולוציה וההשפעה של דחיסת התמונה על התוצר הסופי. התוצאות, כמו בבדיקה הראשונה, לא פחות ממאלפות.

הפרק השני – הצפייה מומלצת ברזולוציה גבוהה

[vimeo]https://vimeo.com/26772177[/vimeo]

לא נחזור על פירוט המצלמות המתמודדות (מי שמעוניין יכול לקרוא אודותיהן בהרחבה בידיעה הקודמת) אלא ניגש ישירות לדיון בכמה מן הנקודות המעניינות במיוחד המוצגות בסרטון. כפי שמסביר הצוות בסרטון נושא הרגישות בצילום וידאו מורכב יותר מאשר בצילום סטילס ונמדד ביחס שבין signal ל-noise בשחורים שבתמונה. בעוד שבמבחן סינתטי לרגישות זכתה ה-Canon EOS 1D Mark IV לתוצאה הגבוהה ביותר מבין כלל המצלמות ואחריה ה-Canon EOS 5D Mark II (עם ה- Arri Alexa והסוני PMW-F3) במקום השני, בפועל במבחן הקרנה סובייקטיבי בסצנה מתוכננת מראש היו הדעות של הצופים (כולם אנשי קולנוע מקצועיים בכירים) שונות מאד. לא פחות מעניינת היא העובדה שה-Canon EOS 7D זכתה לציון נמוך משמעותי מה-Nikon D7000 במבחן הסינתטיי הנ”ל (ושתיהן זכו לציון נמוך משתי מצלמות הקנון האחרות).

חדות – מצא את ההבדלים: Canon EOS 5D Mark II מול Canon EOS 7Dzacuto 5d vs 7d resolution

אחת הסיבות להבדל בין המבחן הסינתטי למבחן הצפייה הסובייקטיבי קשור לטענת מארגני הפרויקט לנושא דחיסת הוידאו המשפיע מאד על התוצר.

הנושא השני אשר נידון בפרק הנוכחי הוא רזולוציה או חדות. באופן בסיסי חדות נמדדת על ידי יכולת ההבחנה בפרטים בתמונה – אם בתמונה נתונה ניתן להבחין ב-200 קווים למ”מ באמצעות מצלמה אחת ואילו באמצעות מצלמה אחרת בתנאים דומים ב-100 קווים בלבד נאמר כי למצלמה הראשונה רזולוציה גבוהה יותר. כך בתיאוריה – בפועל ישנם שורה ארוכה של נושאים המשפיעים על הרזולוציה – בניהם הקונטרסט כמו גם נושא דחיסת התמונה אותו הזכרנו קודם.

פרטים – שימו לב להבדלים בהפרדה בתבלינים שעל הצלחת

zacuto test 1

Robert Primes – המנהל הראשי של הבדיקה סיכם את הנושא באופן חד באמרו: “מצלמות סטילס בעלות חיישנים גדולים לא תוכננו מראש לוידאו (וקנון היא הראשונה להודות בכך – ועשתה זאת גם בראיון אותה קיימנו עימה בשנה שעברה). כשדוחסים את המידע המתקבל מן החיישן הגדול ברזולוציה גבוהה בצורה מסיבית במקום לאפשר לו זרימה חופשית החוצה מן המצלמה (כפי שאפשרי בחלק ממצלמות הקולנוע המקצועיות) אין פלא כי ההבדלים בין מצלמות הוידאו המקצועיות למצלמות הרפלקס בנושא החדות הם כה גדולים”.

בפרק השלישי של של הבחינה הגדולה הצפוי לעלות לאויר בשבועות הקרובים ייבחנו שלושה נושאים נוספים – ארטיפקטים של תנועה, צבע ו-Skin Tones ומובטח לנו twist מעניין – אנו נדאג כמובן לעדכן.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    ניסן לב-רן

    17/08/2011 ב 2:31 PM

    מה שלא מובן לי הוא כיצד משווים מצלמות בעלות תווי מחיר כה קיצוניים (החל מ-2000$ עד כמה עשרות אלפים) כאשר המצלמות היקרות דוקא הן יעודיות לצילומי וידאו בעוד ה-DSLR (הזולות) עושות גם וידאו אך בעיקר נוצרו לסטילס ובכל זאת התוצאות של ה-DSLR מרשימות ביותר.
    עוד מה שלא מובן לי הוא איך החלטתי לרכוש את ה- CANON 5D MKII כבר ביום המכירה הראשון מבלי לדעת שהיא תהיה כל כך מוצלחת…

    ממתין לאפיזודה הבאה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/08/2011 ב 3:17 PM

    צריך להבין משהו חשוב: האנשים שעבדו על הפרויקט המטורף הזה (הוא ממש מטורף הושקעו בו סכומים עצומים ועבדו בו – באופן ישיר או עדיף – כמות לא מבוטלת של בכירים בצד הטכני של תעשיית הקולנוע) – רצו לערוך השוואה אמיתית בכל הפרמטרים המרכזיים בין מצלמות וידאו/קולנוע מקצועיות בהם עושים שימוש בתעשיית הקולנוע לבין ציוד אשר לכאורה נראה אולי לא קשור אבל בפועל נעשה בו יותר ויותר שימוש גם אצל יוצרים מתחילים (סרטי אינדי), גם בקרב מפיקי פרסומות ויותר ויותר בקרב מפיקי סדרות טלויזיה (לאחרונה אפילו דווחנו על שימוש בסרטי קולנוע של ממש).

    בקיצור למרות שיש הבדל אדיר בעלות לא מדובר על גימיק – מדובר על כלים שעושים בהם שימוש ברמה כזו או אחרת בתעשייה והעניין הזה רק יילך ויגדל. היה חשוב לבוחנים להשוות ולראות מהן היתרונות ומה החסרונות – ואם צפית לעומק בשני הפרקים אין לי ספק שהגעת למסקנה שאי אפשר לומר שמצלמות הקולנוע עוברות את הסטילס בכל פרמטר – מצד שני ישנם לא מעט פרמטרים בהם בהחלט יש הבדלים גדולים – בפרק הזה לדעתי זה היה ניכר במיוחד בכל הקשור לפרטים (ב-ISO אני קצת פחות הרגשתי הבדלים).

    השב

להגיב על ניסן לב-רן לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *