ראשי מגזין לייקה, הדרקון הסיני ואופנה צרפתית

לייקה, הדרקון הסיני ואופנה צרפתית

1
0

חברת מצלמות היוקרה הגרמנית, הידועה בחיבתה להשקת מהדורות מיוחדות ונוצצות של מצלמות מהסדרות המיתולוגיות שלה, השיקה השבוע במהדורה מוגבלת דגם של מצלמת ה-MP האנלוגית שכולה על טהרת הקומוניזם וכל זה לכבוד חגיגות ה-60 לרפובליקה העממית הסינית.

המצלמה מצופה זהב 24 קרט ועטופה חלקית בעור עגל אדום ומוצעת למכירה יחד עם עדשת “קיט” תואמת מדגם  SUMMILUX-M 50 mm/f1.4 ASPH שגם היא כמובן מצופה זהב. כל התענוג הזה מגיע בתוך קופסת עץ איכותית ויכול להיות שלכם תמורת סכום צנוע של 29,300 דולר בלבד.

חברת לייקה הוציאה במקביל מהדורות מיוחדות נוספות (גם הן לרגל חגיגות ה-60 לרפובליקה הסינית), הכוללות את מצלמת הריינג’פיינדר M8.2 וה-D-LUX4 הקומפקטית שתיהן צבועות באדום (אך ללא ציפוי זהב).

הדור הלבן

בקיץ שעבר הוציאה לייקה מהדורה של מצלמת ה-M8.2 בגרסה לבנה לחלוטין כיאה לעידן האייפון, ואפילו ציפתה אותה בחלקה בעור “נפה” נעים ונוח במיוחד לאחיזה הצבוע גם הוא לבן. העדשה והכפתורים נשארו כסופים אבל רצועת המצלמה עשויה אף היא מעור לבן.

מטרת הגרסה הלבנה לדברי לייקה היא לשבור את המסורת הקלאסית של מצלמות שחורות וכסופות וליצור מצלמה “מושכת” יותר. אז אם יש לכם 7,000 דולר מיותרים תוכלו גם אתם לנקר עיני אחרים.

קרבי זה הכי!

לגרסה הלבנה של ה- M8.2 קדמה גם גרסת “ספארי” מיוחדת שיצאה במהדורה מוגבלת בת 500 יחידות בלבד ועוצבה בהשראת מצלמות מסדרת M שסופקו בשנות ה60 לצבא הגרמני על ידי חברת Leitz (הגלגול הקודם של חברת לייקה).

המצלמות במהדורה זאת נצבעו בצבעי ירוק זית עם קונוטציה צבאית\נשיונל ג’אוגרפית וסופקו עם רצועת עור חומה ואלגנטית ותיק יוקרתי תואם ועמיד למים המעוצב ומיוצר על ידי חברת Billingham המתמחה בייצור תיקי יוקרה איכותיים למצלמות.

ניחוח צרפתי

ולקינוח, אין ספק שהגרסה האופנתית ביותר של מצלמות לייקה היא המהדורה המיוחדת של המצלמה האנלוגית  M7 שיצאה בהשראת ובשיתוף בית האופנה הצרפתי היוקרתי Hermès המתמחה בבגדי עור, אביזרי אופנה ובישום ופונה בעיקר לאלפיון העליון ולסלבריטאי הוליווד למיניהם.

המהדורה המיוחדת כללה 2 גרסאות צבע: כתום (תפוזי משהו) וחום שלייקה מכנה “étoupe” וכוללות גם עדשת LEICA SUMMILUX-M 35 mm/f1.4 ASPH כסופה עם מגן עדשה מעוצב למהדורה המוגבלת.

מהדורת ה-Hermès יצאה בגרסה מוגבלת של 200 מצלמות בלבד (100 יחידות לכל צבע), ונמכרת במחיר של 12,500 דולר.

מלבד התווית היוקרתית שחברת לייקה מעוניינת להצמיד למוצריה, מנסה החברה להוכיח בכל פעם מחדש שחוץ מלצלם, המצלמה משמשת לעיתים גם כסמל סטאטוס אופנתי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    martha

    15/08/2011 ב 2:09 PM

    וואוו מהממים באמת,ההרמס והספארי…אוף זה סטייל מדהים

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *