ראשי מגזין האבולוציה של מצלמות קנון

האבולוציה של מצלמות קנון

0
0

תהיתם פעם כיצד השתנו מצלמות הרפלקס מאז שנות ה-50 ועד היום? חברת קנון החליטה להוציא לפני מספר שנים סרטון המתאר כמה מן השינויים המרכזיים שהביאו איתם כל אחד מדגמי הרפלקס של החברה בחמישים השנים האחרונות.

פורצת הדרך – Canon Flex – הרפלקסית הראשונה של קנון

Canon history wide

לרגל 50 שנה להכרזת מצלמת הרפלקס הראשונה של חברת קנון פרסמה החברה סרטון המתאר את האבולוציה של מצלמות החברה. הינה כמה נקודות מתוך הסרטון:

  • Canon Flex – מצלמת הרפלקס הראשונה של החברה אשר הוכרזה בשנת 1959. כללה את מנגנון הרפלקס הייחודי אשר הציג לעין המשתמש תמונה זהה כמעט לחלוטין לזו אשר צולמה על סרט הצילום.
  • Canon F1 – יותר מעשור לאחר ה-Flex הכריזה חברת קנון ב-1971 על דגם רפלקסי חדש עבור השוק המקצועי. ה-F1 הייתה תוצר של חמש שנות פיתוח מאומצות ושילבה שורה של טכנולוגיות מתקדמות (לאותה העת) עם עמידות גבוהה.
  • Canon AE-1 – הוכרזה בשנת 1976 והייתה מצלמת הרפלקס הראשונה לשלב מיקרו מחשב אשר שלט בהיבטים רבין של הצילום ובניהם מדידת אור וחשיפה. המצלמה הייתה הצלחה מסחררת ולמעלה מ-4.5 מליון יחידות ממנה נמכרו לאורך השנים.
  • Canon EOS 650 – מצלמת הרפלקס הראשונה של קנון מסדרת ה-EOS. המצלמה אשר הוכרזה בשנת 1987 שילבה מערכת פוקוס אוטומטית בעלת מנוע פוקוס אולטרסוני בעדשה ומערכת מדידת מרחק מתקדמת.
  • Canon EOS-1 – שוחררה שלוש שנים מאוחר יותר ויועדה לשוק המקצועי ושילבה מערכת פוקוס אוטומטית מתקדמת.
  • Canon EOS D30 – מצלמת הרפלקס הדיגיטלית הראשונה של חברת קנון. המצלמה הוכרזה בשנת 2000 ובישרה את ראשית המהפכה הדיגיטלית בתחום הרפלקסי לקהל הרחב. היא כללה מסך 1.8 אינצ’ וחיישן CMOS בעל רזולוציה מרשימה – 3.25 מגה פיקסל.
  • Canon EOS 1Ds – שנתיים מאוחר יותר בשנת 2002 הכריזה קנון על דגם מקצועי בעל חיישן Full Frame דיגיטלי ראשון מסוגו ומערכת פוקוס מתקדמת בעלת 45 נקודות פוקוס.
  • Canon EOS 5D Mark II – שש שנים קדימה והקפיצה הטכנולוגית הגדולה הבאה מגיעה בדמותה של אחת המצלמות המקצועיות הפופולאריות ביותר של השנים האחרונות. מלבד חיישן CMOS בפורמט מלא ברזולוציה גבוהה בת 21.1 מגה פיקסל ולראשונה במצלמה רפלקסית מקצועית גם יכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה.

האבולוציה של מצלמות קנון – הסרטון

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lOWJx2ts-JA&feature=player_embedded[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *