ראשי מגזין סקר שביעות רצון בארה"ב: מי היצרנית הזוכה?

סקר שביעות רצון בארה"ב: מי היצרנית הזוכה?

3
0

במסגרת סקר שביעות רצון מקיף אותו ערך גוף הסקרים האמריקני הוותיק J. D. Power and Associates בקרב 4500 רוכשים מאומתים של מצלמות רפלקס נבדקו שורה ארוכה של פרמטרים והועלו מספר מסקנות מסקרנות – וכן יש גם מנצחת מקרב היצרניות.

 

אחד הסקרים המקיפים ביותר הנוגע למשתמשי מצלמות רפלקסיות בארה"ב (ואולי בעולם כולו) הסתיים מוקדם יותר השנה ותוצאותיו נחשפו לפני מספר ימים. המדדים שנבדקו בסקר הנוכחי היו: איכות תמונה, אמינות הציוד, תכונות מתקדמות, נוחות תפעול ומהירות תפעול. כל אחד מחמשת המדדים הללו פוצל למספר תת קטגוריות אותן היה על המשתתפים בסקר לדרג בנפרד.

 

אז מה היו התוצאות? באופן כללי היו המדרגים שבעי רצון ממצלמותיהם (לא נתון מפתיע אגב בסקרים מסוג זה). במדד שהניקוד בו הוא 1000 עמד הממוצע מבין כל המדרגים על 887. את הניקוד הממוצע הגבוה ביותר נתנו המצביעים לאיכות התמונה (917) בעוד שאת הניקוד היחסי הנמוך ביותר למהירות התפעול של המצלמה (866). אמינות ושרידות דורגו אגב במקום השני לאחר איכות התמונה כמדדים המרכזיים ביותר בחשיבותם מבחינת הרוכשים.

 

ומה מבחינת יצרניות? ובכן ליין המצלמות המקצועיות של ניקון זכה לניקוד הממוצע הגבוה ביותר (914) בעוד שהליין המקצועי של קנון הגיע למקום השני עם ניקוד של נמוך מעט יותר (909). את ייתר הדירוגים ניתן לראות בטבלה המצורפת.

מן הסקר עלו עוד מספר נקודות מעניינות בניהן:

  • עלות הרכישה הממוצעת של מצלמה של העונים לסקר הייתה 937 דולר.
  • העונים דיווחו על לא פחות מ-918 תמונות בממוצע אותן צילמו במהלך כל חודש.
  • הרוב המוחלט של העונים (87%) אמרו כי ימליצו לחברים/משפחה לרכוש מצלמה רפלקסית.
  • כשליש מן הרוכשים של מצלמות רפלקס עושים בהן שימוש גם בכדי לצלם וידאו.
  • למרות שביצועים באופן כללי היו הסיבה העיקרית לרכישת מצלמה רפלקסית לא פחות מ-31% הרוכשים עשו זאת לא פחות בשל בעלות קודמת של מצלמה רפלקסית ומיתוג.

חלק מן התוצאות (קרדיט: J. D. Power and Associates)

DSLRjd power and associates

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    מאור

    24/07/2011 ב 11:27 AM

    דווקא תואם את הציפיות שלי. ניקון בפיסגה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    24/07/2011 ב 8:51 PM

    כן, למרות שמרחק לקנון לא גדול. אני בכלל חושב שהיו פה כמה דברים מעניינים מעבר.

    השב

  3. Avatar

    duduammar

    25/07/2011 ב 12:08 AM

    Nikon Rulez!!!!!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.