ראשי מגזין טכנולוגיות צילום לייזרים יכולים לפגוע לך בחיישן – חלק ב’

לייזרים יכולים לפגוע לך בחיישן – חלק ב’

0
0

כבר בשנה שעברה דיווחנו על צלם במצעד הגאווה במדריד אשר לייזר סנוור את מצלמתו וגרם לה לנזק בלתי הפיך. כעת מסתבר שעם התרחבות השימוש במצלמות רפלקס לצילום וידאו מדווחים (ומצולמים) עוד ועוד מקרים. זה הזמן להזהיר שוב, כי לייזרים רבי עוצמה עשויים להזיק לא רק לראייה (כפי שכולם יודעים), אלא גם לחיישן שלכם.

הסרטון הראשון אותו אנו מביאים היום הועלה לרשת בספטמבר 2010 ובו ניתן לראות צילום שנערך בדיסקוטק באמצעות מצלמת Canon EOS 7D אשר לאחר מספר שניות של סרטון ספגה פגיעה של לייזר בחיישן אשר גרמה לנזק למספר פיקסלים במרכז הפריים (מסומנים בחץ):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=h_h3rmNDtYY&feature=related[/youtube]

הסרטון השני התרחש במועדון והועלה לרשת בנובמבר 2010. כפי שניתן לראות ה-Canon EOS 5D Mark II אשר צילמה באירוע נחשפה לכמות גדולה של אור לייזר ישיר – הפגיעה, באמצע הסרטון לערך, גרמה ליצירת פסים אנכיים ואופקיים קבועים לאורך התמונה. נזק כזה לחיישן הוא לרוב בלתי הפיך:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qzyKLoEDb64&feature=player_embedded#at=21[/youtube]

הסרטון האחרון כולל גם הוא דיסקוטק ומצלמת Canon EOS 7D וגם כאן שוב אנו רואים פסים שנגרמו כתוצאה מפגיעת לייזר – יוצר הסרטון הוסיף כיתובים משעשעים בנוגע לעלות התיקון (לכאורה):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DNWiYQmqavc&feature=related[/youtube]

בשורה התחתונה לא מדובר בנושא מבדח במיוחד. חשוב להיזהר מאד בעת צילום וידאו באירועים בהם מופעל לייזר בעיקר עם אתם לא מעוניינים לזכות בכמה קווים או נקודות על החיישן באופן קבוע.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *