ראשי מגזין זכויות הצלם גאורגיה: הצלם הנשיאותי מרגל?

גאורגיה: הצלם הנשיאותי מרגל?

0
0

הצלם הרשמי של נשיא גאורגיה נעצר יחד עם אשתו ושני עמיתים נוספים בחשד לריגול לטובת רוסיה. מדובר בצעד נוסף בעימות שבין גאורגיה ורוסיה בעקבות המלחמה בדרום אוסטיה באפריל 2008. בנוסף מדובר בתקדים בעייתי מאד בו צלם אישי של אישיות ציבורית בכירה מתגלה לכאורה כמרגל.

צלמים נשיאותיים בכל העולם נתפסים כשומרי סוד והם נחשפים לעיתים למידע רגיש ולרגעים אינטימיים של המצולמים. לפני מספר חודשים הבאנו כאן את סיפורו של הצלם הנשיאותי האמריקני המתלווה אל הנשיא לכל מקום ומתעד כמעט כל רגע בחייו (כולל רגעים רבים שלעולם לא יחשפו בתקשורת – וגם כמה כאלו שכן).

נשיא גאורגיה Mikheil Saakashvili לוחץ את ידו של ולדימיר פוטין בימים יפים יותר (צילום: דוברות נשיא רוסיה)

Mikheil Saakashvili and putin

על פי מידע שפרסמה סוכנות הידיעות AFP לפני מספר שעות יחד עם צלמו האישי של נשיא גאורגיה -Irakli Gedenidze נעצרה גם אשתו – Natia Gedenidze, גם היא צלמת עיתונות ועימם שני עמיתים Zurab Kurtsikidze (צלם של הסוכנות האירופאית Pressphoto) ו-Giorgi Abdaladze – צלם של משרד החוץ הגאורגי.

סגן שר הפנים של גאורגיה מסר כי בשעה זו החקירה נמשכת וכי צפויות האשמות חמורות כנגד רשת הריגול. מנגד ארגוני זכויות אדם טענו כי מעצרם של העיתונאים מהווה פגיעה בחופש העיתונות ודרש את שחרורם של הארבעה. עורך דינו של Abdaladze, צלם משרד החוץ הגאורגי מסר לסוכנות AP הודעה קצרה מפי מרשו על פיה הוא מעולם לא בגד במולדתו והוא כופר בכל האשמות כנגדו.

קבוצה הכוללת עשרות צלמי עיתונות הפגינו במחאה על המעצר מחוץ לבניין בו מוחזקים הארבעה וחתמו על עצומה הקוראת לשחרורם.

כתבת וידאו בנושא:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lmPxGGYu_6s&feature=player_embedded#at=19[/youtube]

בשולי הדברים מעלה הפרשה שאלות רבות הנוגעות מצד אחד לנאמנותם של צלמים העובדים עבור הממסד ומצד שני תהיות לגבי היחס לצלמים בעקבות הפרשה אשר הכתה גלים בקרב צלמי עיתונות ברחבי העולם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *