ראשי מגזין James Appleton: צילום למרחקים ארוכים

James Appleton: צילום למרחקים ארוכים

0
0

יש צלמים העושים זאת לאחר שנים רבות של לימוד ועבודה ויש כאלו שלהם הכישרון הוויזואלי הוא טבע שני. הצלם אשר את עבודותיו נציג היום נופל לקטגוריה השנייה, אבל אל תטעו, את תמונותיו עוצרות הנשימה הוא השיג בלא מעט עמל ובעיקר בנחישות לה שותפים מתי מעט.

James Appleton 1

הצלם הבריטי James Appleton עוסק מזה מספר שנים באופן מקצועי בצילום אירועים. עד כאן היה יכול להיות זה סיפורו של אחד מאלפי צלמים אחרים ברחבי העולם. אלא שדווקא תשוקתו לצילום טבע הפכה אותו לאחד הצלמים הצעירים המרתקים בהם נתקלנו לאחרונה.

James Appleton 2

בקיץ 2010 בילה Appleton במסע ברחבי אירופה (צרפת, שוויץ ואיטליה) ומאוחר יותר הגיע גם לזמביה שבאפריקה בחיפוש אחר אתרים ונופים עוצרי נשימה. בין הרי געש לסופות ברקים הצליח Appleton לתפוס גם כמה רגעים חולפים של זוהר צפוני.

James Appleton 3

בראיון נדיר אותו נתן לאתר photographymonthly בין פרויקט צילום אחד למשנהו, מספר Appleton על חיבתו למסורת הקלטית והאנגלו סקסית הקדומה (נושא אותו למד גם באקדמיה). על פי המסורת הקלטית ישנם אזורים המכונים “liminal zones” – אזורים אלו הינם אזורי ביניים דוגמת קווי חוף למשל – הקלטים האמינו כי לאזורים אלו תכונות מיסטיות וכי יש בהם פתח אל העולם הבא. Appleton עצמו מתחבר לאזורים אלו מן הזווית הצילומית והדבר ניכר ברבות מעבודותיו.

James Appleton 4

פרויקט החלומות של Appleton הוא צילום ספר בסקנדינביה וצפון אירופה הכולל נופים, קרחונים, כיפות הרים מכוסות קרח ועוד – שם אומר Appleton הוא חש בבית. אם לשפוט לפי אופיו אין ספק שהוא יגשים גם את החלום הזה. Appleton הוא רץ למרחקים ארוכי והשתתף מספר פעמים בתחרות Tough Guy – הנחשבת לאחד ממבחני הסיבולת האנושיים הקשים בעולם (5000 איש מכל רחבי העולם מתחרים במסלול מכשולים כמעט בלתי אפשרי). לאחר שהגיע שלוש פעמים שני החליט Appleton להפוך את הזכייה למשימה מרכזית בחייו. מאמציו תועדו בסרט דוקומנטרי אשר נושא את השם Tough Guy 453.

פרומו לסרט Tough Guy 453:

את אותה הנחישות שמפגין Appleton במסלול המכשולים הוא מביא עימו גם לעבודת הצילום שלו. את הראיון ל-photographymonthly הוא נתן לאחר שנסע 60 מייל מעיר מגוריו בקיימברידג’ ללונדון בכדי לתת הרצאה בנושאי צילום, משם 80 מייל לסטאונהנג’ לצילום חצות, משם ל-Glastonbury Tor שם הוא מצלם ב-04:00 לפנות בוקר time-lapse של הירח והכוכבים ואחר כך רץ לסשן צילומי זריחה – Tough Guy – כבר אמרנו?

צילומים נוספים של Appleton:

James Appleton 5

James Appleton 7

James Appleton 8

James Appleton 9

James Appleton 10

לאתר של James Appleton (וכרגיל תודה מיוחדת לחברה מן האתר mymodernmet המסייע לנו לא מעט למצוא צלמים חדשים ומסקרנים).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *