ראשי מגזין ארבע שנים בים והתמונות שרדו במצלמה

ארבע שנים בים והתמונות שרדו במצלמה

2
0

כבר שמענו על סיפורים הרואיים של תמונות אשר שוחזרו ממצלמות שנשרפו, או נסחפו קילומטרים רבים בים (בתוך מארז אטום למים) אבל מה תגידו על מצלמה ששרדה ארבע שנים בקרקעית הים והתמונות שצולמו בה מצאו את בעליהן דרך האינטרנט?

בחודש מרץ השנה טייל לו Peter Govaars לאורך החוף של קליפורניה עם ילדיו בעקבות סערה שהתחוללה במקום כאשר נתקל לפתע בשלד חבוט של מצלמה. הוא החליט לבדוק את המצלמה וכשפתח אותה גילה להפתעתו כרטיס זיכרון אשר נראה שלם למדי. הוא לקח את הכרטיס הביתה ובילה כמחצית השעה בניקויו באמצעות אלכוהול (הוא פתח את הכרטיס וניקה כל חלק בנפרד משאריות מלח וחול ואז חיבר אותו בחזרה).

המצלמה אחרי ארבע שנים בים (צילום: Peter Govaars)

Camera lost in sea

מה רבה הייתה הפתעתו כאשר חיבר את הכרטיס למחשב וגילה 104 תמונות תקינות של חופשה משפחתית. אלא שההפתעה הגדולה באמת הגיעה כאשר בדק את התאריך בו צולמו התמונות – יוני 2007. הוא החליט לעשות מעשה ופנה לעיתון מקומי עם הסיפור בבקשה לעזור לו לאתר את בעלי המצלמה ולהשיב להם את התמונות. במקביל העלה Govaars עמוד עם כמה מן התמונות לאתר פליקר שם הן זכו ללא פחות מ-75 אלף צפיות.

הכרטיס המפורק – קצת אלכוהול והוא כמו חדש (צילום: Peter Govaars)

Memory card lost in sea

הגולשים בפליקר הפכו בין רגע לחוקרים פרטיים ועד מהרה איתרו את כתובתה של המשפחה באמצעות לוחית זיהוי של רכב אשר הופיעה באחת התמונות (הקלות שבה בוצע הדבר מעט מטרידה יש לציין). המידע הועבר לצוות של המגזין Inside Edition אשר יצר קשר עם המשפחה. על פי אחת העדויות בשיחה הראשונה הייתה דודתה של בעלת המצלמה כה מופתעת עד כי היא ניתקה את השיחה ורק כאשר העיתונאים התקשרו שנית הבינה כי אין כוונה להונות אותה.

הסיפור עצמו עשה לו כנפיים ועיתונים ותחנות טלוויזיה מכל רחבי העולם סיקרו את הנושא. המשפחה עצמה אגב ביקשה להישאר אנונימית אך מספר פרטים יצאו בכל זאת החוצה. בעלת המצלמה – נערה צעירה בת 11 (13 לפי גרסאות אחרות) מטקסס הייתה עם משפחתה בטיול אצל קרובים בשנת 2007. בעת צילום אריות ים באזור קליפורניה נשמטה המצלמה מידה ועימה כל התמונות מן הטיול המשפחתי. הנערה ומשפחתה לא הספיקו לראות אף אחת מן התמונות עד אשר מצא Govaars את המצלמה והן אותרו.

בני המשפחה באחת התמונות שהועלו לאתר פליקר

Memory card lost in sea family

בראיון לרשת ABC אמר Govaars כי אם היו אלו התמונות שלו במצלמה הוא היה שמח לקבלן בחזרה ולכן טרח כל כך לאתר את בעלי המצלמה ולהשיב להם את התמונות. כוחן של הרשתות החברתיות אמר הוא לא רק להפיל ממשלות אבל גם לסייע למי שזקוק לכך. אגב למי שתוהה, כרטיס הפלא היה דווקא כרטיס SD 256MB בסיסי של חברת סנדיסק (מי אמר שלפעמים לא מקבלים פרסום טוב בחינם).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    מאור

    28/06/2011 ב 8:02 AM

    מדהים… מי היה מאמין!

    השב

  2. Avatar

    מאור

    28/06/2011 ב 2:17 PM

    מגניב!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *