ראשי מגזין ניקון בלהבות

ניקון בלהבות

2
0

אסטרונאוט איטלקי העלה לאחרונה באש מצלמת D3X ועדשת 24-120 מ”מ של ניקון בשווי 8000 דולר. המקרה המוזר התרחש עם שובו לכדור הארץ לאחר שהיה בת מספר חודשים בחלל. הסיבה – יותר פרוזאית מכל מה שתעלו על דעתכם.

האסטרונאוט האיטלקי Paolo Nespoli אשר זו לו משימתו השנייה בחלל הספיק לצלם את משימתה האחרונה של מעבורת החלל אנדבר במהלך שהותו בתחנת החלל הבינלאומית (אליה הגיע באמצעות חללית סויוז של סוכנות החלל הרוסית), ואלפי תמונות נוספות – רבות מהן ניתן לראות בעמוד הפליקר שלו. Nespoli נשא עימו גם מצלמת Fujifilm FinePix REAL 3D W1 המאפשרת צילום תמונות סטילס בתלת מימד וכך הפך לאדם הראשון בחלל אשר מצלם תמונות בתלת מימד (כמה דוגמאות ניתן לראות בעמוד הפליקר הבא).

חלק מציוד הצילום המרחף בתחנת החלל – נסו לזהות מה רואים בתמונה (קרדיט: NASA)

Space cameras nasa large

אלא שמלבד צילום התלת מימד אין דבר מה ייחודי בעובדה ש-Nespoli עסק בצילום סטילס בחלל – למעשה בתחנת החלל הבינלאומית ישנו “מחסן” מרשים של ציוד צילום איכותי אותו סיפקה חברת ניקון (ובכלל זה עשרות גופים בניהם D3X, D3S ומגוון רחב של עדשות מקצועיות כולל עדשות טלפוטו ארוכות). אלא שבניגוד לציוד המצוי בתחנת החלל ונשאר בה גם לטובת האסטרונאוטים הבאים השוהים במקום, את הציוד אותו הביא Nespoli הפעם העלו באש.

הסיבה להחלטה להקריב את הציוד שעלותו כ-8000 דולר פשוטה – כאשר צוות חוזר לכדור הארץ בתא הסויוז הצפוף ישנה הקפדה יתרה על משקל משיקולי בטיחות וכל גרם נלקח בחשבון. לפיכך במקום לשאת את המצלמה והעדשה הוחלט להשאירן בתא מיוחד המשמש כפח זבל חללי בו נשמרת הפסולת אותה מייצרים האסטרונאוטים והיא נשרפת באטמוספרה ומוחלפת בתא חדש בכל מספר חודשים. הדבר היחיד שלא ברור בכל הסיפור הוא מדוע הוחלט שלא להשאיר את הציוד בתחנת החלל יחד עם שאר הציוד הקיים שם (למרות עשרות העדשות והגופים המתעופפים להן בתחנת החלל ניתן להניח שהיה ניתן למצוא מקום). כרטיסי הזיכרון עם התמונות למי שדואג חזרו בשלום לכדור הארץ.

מצלמים ביחד – בתחנת החלל (קרדיט: NASA)

space shooting nasa

כמו תמיד כשאנו מזכירים את נשא השימוש במצלמות בחלל, אנו ממליצים למי שמתעניין וטרם קרא, לעיין במאמר המקיף שלנו העוסק במצלמות בחלל ומסקר את ההיסטוריה של צילום אנושי בחלל מטיסתו הראשונה של יורי גגרין ועד תחנת החלל הבינלאומית.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    ארז

    10/06/2011 ב 7:33 PM

    הוא רושם בפליקר שגם המצלמת תלת מימד נשרפה 🙂

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/06/2011 ב 12:17 AM

    נשמע הגיוני – הם חוסכים בכל גרם בטיסה חזרה. אני עדיין לא מבין למה לא להשאיר את זה פשוט בתחנת החלל – כנראה יש להם ממש עודף ציוד שם.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *