ראשי מגזין Gigi Stoll: מדוגמנית לצלמת

Gigi Stoll: מדוגמנית לצלמת

1
0

במשך למעלה מ-20 שנה הייתה Gigi Stoll דוגמנית מובילה עד אשר יום אחד קיבלה לידיה מצלמה אשר שינתה את חייה. חברת לייקה הנוהגת לקיים ראיונות עם צלמים (בעיקר כאלו העושים שימוש במצלמותיה), ערכה עימה ראיון וחשפה מה קורה במעבר מקדמת המצלמה למאחורי העינית.

Gigi Stoll גדלה בטקסס בחוות סוסים. היא התגלתה על ידי צייד כישרונות בגיל צעיר ועברה לדגמן בפריס אי שם בשנות ה-80. במהלך קריירת הדוגמנות שלה שנמשכה יותר משני עשורים (היא הודתה בראיון כי היא עדיין מדגמנת מפעם לפעם) חיה באין ספור מדינות (צרפת, ספרד, גרמניה, אנגליה, פורטוגל ואיטליה) ודגמנה כמעט בכל עיר גדולה בעולם ממוסקבה ועד קהיר.

בשנת 1990 חבר נתן לה במתנה מצלמת Polaroid 195 והיא החלה לצלם. תחילה צילמה את חברותיה הדוגמניות. גורמים שונים בסוכנויות הדוגמנות ראו את התמונות וביקשו מ-Stoll לצלם כמה מן הדוגמניות שלהן. בהמשך היא עברה לתעד גם טיפוסים אחרים. משפחה שוויצרית העוסקת בכתובות קעקע נתנה לה מצלמת רפלקס של קנון והטילה עליה לצלם בכנס קיעקועים באמסטרדם – התמונות מצאו את דרכם לגלריה בניו-יורק וקריירת הצילום שלה החלה לפרוח. באותה  Stoll החלה לצלם עירום – נושא אשר חזר פעמים רבות בצילומיה מאז אותה תקופה.

קעקועים (צילום: Gigi Stoll)

Gigi Stoll 2

ל-Stoll תיאוריה מעניינת בנוגע להבדל בין צילום עירום גברי לנשי. לדעתה גברים “רואים” בעוד נשים “מרגישות” כשהן מצלמות תמונות עירום. היא מאמינה גם כי לצלמת קל יותר לגרום לדוגמנית אישה נוחות בזמן הצילום ובמקרה של עירום גברי היא אומרת כי לצלמות קל יותר להוציא את החושניות מאשר לצלם גבר. מצד שני היא עצמה נתקלה לא אחת בזלזול בראשית דרכה כאשר סיפרה כי היא צלמת ודוגמנית.

מבט אחר (צילום: Gigi Stoll)

Gigi Stoll 1

במהלך שנות ה-90 המשיכה Stoll לדגמן במקומות שונים בעולם אך לקחה איתה את מצלמתה לכל מקום ובכל רגע פנוי מן הסט יצאה לצלם. בנוסף לצילומי העירום פנתה Stoll גם לסגנון צילום תיעודי ועבדה יחד עם ארגון ” Save The Children” על תיעוד ילדים באפריקה.

בראיון אותו ערכה עבור לייקה סיפרה Stoll כי היא מצלמת מאז 2008 עם מצלמת M8 של לייקה, עדשת 75 מ”מ ועדשת 28 מ”מ. את הפולרואיד אגב היא החליפה ב-Leica D-Lux 3. כשהיא לא מצלמת איתן Stoll אוספת מצלמות עתיקות ובסרטון ניתן לראות כמה מן המצלמות אותן אספה לאורך השנים.

ראיון עם Stoll שצולם על ידי חברת לייקה:

Stoll כמובן איננה הדוגמנית היחידה שעברה לצד השני של המצלמה ואנו מקווים להביא בשבועות ובחודשים הבאים דוגמאות נוספות לדוגמנים ודוגמניות אשר החליטו לעשות מהפך (באותה הזדמנות נזכיר גם את השחקן אהרון אקהרט אשר אף הוא החליט ללכת אחר אהבתו והוא מתמסר בשנים האחרונות לצילום).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    Rose

    08/06/2011 ב 11:30 PM

    She is an incredible!!!! She has a great personality and amazing way of looking on the pic and frame’s vision. I always enjoy her art and very glad you’ve published this article , thank you

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *