ראשי מגזין הבית הלבן: צלם יחיד יצלם את אובמה

הבית הלבן: צלם יחיד יצלם את אובמה

4
0

בחודש מאי דיווחנו כי הבית הלבן החליט להפסיק את הנוהל במסגרתו צלמי סטילס לא הורשו לצלם נאומים רשמיים בבית הלבן (בכדי למנוע הפרעה לנשיא) ובמקום זאת תיעדו חזרה קצרה של קטע מן הנאום אותה ביצע הנשיא לצרכי צילום סטילס בלבד. לאחר דיונים ארוכים הוחלט על פיתרון חדש במסגרתו יבחר בכל פעם צלם יחיד אשר יורשה לתעד את הנשיא בזמן נאומים מצולמים בבית הלבן.

נאומו ההיסטורי של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בו הודיע על לכידתו של אוסמה בן לאדן הוביל בחודש שעבר להחלטה להפסיק את נוהל “ההצגה לצלמים” של נשיא ארה”ב. כתוצאה מכך נאלץ הבית הלבן למצוא הסדר אחר. הנוהל המוזר מעט היה קיים עוד בתקופת כהונתו של הנשיא הרי טרומן (מאמצע שנות ה-40 של המאה הקודמת), ובמסגרתו היה מקריא הנשיא קטע מתוך הנאום לטובת צלמי הסטילס השונים של גופי התקשורת המצויים דרך קבע בבית הלבן.

אובמה נואם – צלם אחד יצלם (צילום: Pete Souza/הבית הלבן)

Obama talk

ההסדר החדש קובע כי גופי התקשורת יבחרו בכל פעם צלם יחיד מתוך מאגר (pool) הצלמים הקבועים שלהם המסקרים את הבית הלבן והתמונות אותן יצלם אותו צלם יועמדו לרשות כל גופי התקשורת השונים. על פי ידיעה אשר התפרסמה לאחרונה באתר ה-Washington Post נציגם של צלמי העיתונות מרוצים מאד מן ההסדר אשר יאפשר מצד אחד צילום אוטנטי של הנאום (ולא חיקוי) על ידי צלם עיתונות בלתי תלוי (בניגוד לצלם הבית הלבן הרשמי) ומצד שני בבית הלבן מרוצים כי הגיעו להסדר בו נאום הנשיא לא יפגע מרעש הצילום והבזקי הפלאשים.

מודל ה-pool איננו המצאה חדשה והוא היה מקובל גם בעבר במקרים מסוימים הן בקרב צלמי העיתונות בארה”ב והן במדינות נוספות כולל ישראל. משיחה עם מספר צלמים המכירים את הנושא באופן אישי עולה כי מלבד היוקרה שבבחירת צלם מסוים לשמש כנציג באירוע בעל חשיבות, ישנה כמובן גם ההטבה הכספית (בה שורה של גופים מתגמלים צלם יחיד). לא ברור עדיין כיצד יבחרו להתמודד עם סוגיה זו והאם בסופו של דבר לא תהיה התמרמרות בקרב צלמי הבית הלבן אשר ירגישו “מקופחים” לאחר שלא נבחרו. אגב אחת הטענות המעניינות אותה העלו צלמים לפני ההסכם הנוכחי הייתה כי בחירת צלם יחיד תוביל לצמצום החופש האומנותי ולפספוס זוויות צילום או רגעים משמעותיים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

4 תגובות

  1. Avatar

    יונתן

    06/06/2011 ב 11:00 PM

    עכשיו רק נשאר לבית הלבן לחייב שימוש במצלמות ללא מראה ועדשות מהירות ככה שלא יהיה צורך בפלאש שמפריע לצילום הוידאו של הנאום וגם לא יהיה רעש ממנגנון המראה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    07/06/2011 ב 2:01 AM

    🙂 אני רוצה לראות את הפרצוף של העיתונאי שיחייבו אותו להשתמש ב-NEX 5 במקום ב-5D…

    השב

  3. Avatar

    עדי

    07/06/2011 ב 7:37 PM

    הזוי

    סיטואציה מלחיצה קצת יותר מחתונה, וצלם אחד יכול לפספס מה ש40 ביחד לא יפספסו.

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    07/06/2011 ב 7:43 PM

    זה ללא ספק מאד מלחיץ – בעיקר בנאומים חשובים והיסטוריים. מצד שני ישנו בכל זאתגם צלם הבית הלבן. צריך להבין אבל שהמצב הנוכחי לא היה רצוי כי מה שהתפרסם היה צילום של חיקוי של הנאום ולא של הנאום המקורי.

    בגדול הבעיה הספציפית הזאת תלך ותעלם בעוד כמה שנים כאשר יהיה וידאו ברזולוציה גבוהה מאד ובקצב מהיר מה שיאפשר שליפת תמונות איכותיות יותר – זה לא תחליף מלא אבל לעיתונים או אתרים זה עשוי להספיק לפחות בחלק מן המקרים.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *