ראשי מגזין סקר MegaPixel מספר 13 – צילום סלולארי?

סקר MegaPixel מספר 13 – צילום סלולארי?

3
0

אנו שמחים לפרסם היום את סקר MegaPixel מספר 13 – והפעם אנו רוצים לבחון את השינוי שהתחולל בשנים האחרונות הודות להתפתחות הצילום הסלולארי והשפעתו על הרגלי הצילום של הצלם הישראלי.

גם אם לא מעט צלמים רואים בצילום הסלולארי גימיק (במקרה הטוב), קשה להתעלם מן הזמינות והקלות בה מתאפשר לכל אחד מאיתנו לתעד בלחיצת כפתור (הוא הקלקה על מסך המגע) כל התרחשות. המצלמות המשולבות במכשירים סלולאריים עשו בשנים האחרונות כברת דרך ארוכה, איכותם השתפרה והם הפכו נוחים ומתקדמים יותר לשימוש. למרות זאת בשלב זה לפחות אפילו הטובים שבמצלפונים נחשבים נחותים משמעותית אפילו ביחס למצלמות הקומפקטיות הבסיסיות ביותר (לפחות ככל שהדבר נוגע לאיכות התמונה).

היכן אתם עומדים בסוגיית הצילום הסלולארי? האם אתם עושים שימוש במצלמה הסלולארית? אם כן לאיזו מטרה – האם רק לתיעוד אובייקטים ברחוב או שעבורכם היא הפכה מזמן ל”גוף” משני (או אולי בכלל ראשי)?

היום גם הסתיים לו סקר מספר 12 (ואחד הארוכים שניהלנו) אשר עסק בעריכת תמונה. במסגרת הסקר רצינו לבחון כיצד אתם כצלמים מתייחסים לנושא עיבוד ועריכת התמונות שאתם מצלמים – האם מדובר בחלק טבעי מתהליך העבודה, רעה הכרחית, פעולה שיש להימנע ממנה בכל מחיר או דווקא אמצעי אומנותי המשלים את הצילום עצמו.

התוצאות יש לציין אינן מפתיעות במיוחד:

seker 12

הרוב המוחלט של המשיבים ענו כי הם אכן עושים שימוש בעיבוד תמונה אך באופן מינורי יחסית – בעיקר עבור תיקוני צבע, בהירות וחדות (כמעט 70% מן העונים). כשישית מן העונים טענו כי הם אינם רואים צורך בעיבוד תמונה (או מתנגדים לשינוי התמונה המקורית) והיתר התחלקו בין צלמים המבצעים עריכה מתקדמת כולל אפקטים וכו’ לבין יוצרים הרואים בעריכת התמונה עוד כלי בארסנל בדרך להשגת מטרותיהם היצירתיות והאומנותיות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

3 תגובות

  1. Avatar

    דן

    17/05/2011 ב 1:15 AM

    כשיהיה סלולאר שיכול לצלם כמו המצלמה שלי
    ויש לו דיוק כמו של המצלמה שלי
    ואחיזה נוחה כמו של המצלמה שלי
    ומהירות כמו של המצלמה שלי
    ויכולת לחיבור העדשות האהובות עלי כמו במצלמה שלי
    וחיישן גדול כמו של המצלמה שלי
    ומעבד תמונה כמו שיש במצלמה שלי
    אז…. אולי אני רק אשקול להחליף את המצלמה שלי! (בכל זאת, לא נשמע לי נעים לקבל שיחה במצלמה באמצע צילום…)

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    17/05/2011 ב 2:21 AM

    🙂 אני בהחלט חושב שאתה משקף את דעתם של רבים. מצד שני אני חייב להודות שאני מכיר צלם מצויין אחד לפחות שנטש לגמרי את ה-5D לטובת האייפון – נשמע הזוי אבל הוא מצליח לעיתים להוציא דברים לא רעים בכלל.

    השב

  3. Avatar

    דנבר

    21/05/2011 ב 1:32 PM

    מסכים לחלוטין עם תגובה מס’ 1 (דן)!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *