ראשי מגזין זכויות הצלם ניו ג’רזי – חוק ישלח צלמי ילדים למאסר ממושך?

ניו ג’רזי – חוק ישלח צלמי ילדים למאסר ממושך?

0
0

בעקבות מקרה בו פדופיל מבוגר נתפס מצלם בני נוער בברכה ושוחרר כעבור זמן קצר מחוסר אשמה, החליטו גורמים במדינת ניו ג’רזי להעלות לדיון הצעת חוק אשר תאסור צילום בני נוער ללא אישור הוריהם ותשלח את מפירי החוק למאסר של עד מספר שנים בכלא. החוק טרם עבר אך הוא מעורר פעם נוספת שאלות הנוגעות לזכויות הצלם ופרטיות המצולם.

מקרים של צילום ילדים בשטחים ציבוריים עולים בשנים האחרונות לכותרות לא אחת בשל ריבוי מקרה הפדופיליה. דוגמאות לכך שמענו גם מצלמי עיתונות ישראליים אשר נתקלו לא פעם בהורים אשר זימנו כוחות משטרה בעקבות צלם עיתונות שהתנהגותו נראתה להם חשודה. בניו-ג’רזי היו כאלו אשר החליטו כי אין הם מעוניינים לחשוף עוד את ילדיהם לצילום לא מורשה והגישו הצעת חוק לועדת חקיקה מקומית. אם תתקבל ההצעה עשוי צילום ילדים מתחת לגיל 18 להפוך לעברה מדרגה שלישית (עברות מדרגה שלישית בניו-ג’רזי הן עברות שדינן בין 1-5 שנים בכלא).

בשלב זה לא ברור כלל האם החוק יעבור או אפילו יועלה לאישור ברמה גבוהה יותר. משפטנים אשר עיינו בהצעת החוק אמרו כי ניסוחו כללי מידי והוא יוצר הגבלה חמורה על צילום בכלל. כך למשל לא ברור מה דינו של אדם אשר יצלם את ילדיו בחוף הים כאשר ברקע צולמו ילדים שאינם שלו.

גם גורמים עיתונאיים בניו ג’רזי הביעו תרעומת ופליאה על הצעת החוק. האם בכל פעם שבה נצטרך לצלם תחרות ספורט לנוער נצטרך לקבל את אישורם של כל הורי הילדים המופיעים בתמונה? מצב עניינים כזה לא יאפשר לנו לבצע את עבודתנו – טענו.

ניו ג’רזי: לא עוד צילומי ילדים ללא הסכמה (צילום: עידו גנוט)

kids big

הדיון כולו מתקשר ישירות לדיון הנרחב אותו ערכנו במסגרת כתבתנו בנושא “צילום חי” אותה פרסמנו בשבוע שעבר וסוגיית האתיקה שבצילום ילדים ואנשים בכלל ללא הסכמתם.

אנו נמשיך לעקוב אחר הנושא במסגרת המדור הקבוע שלנו העוסק בזכויות הצלם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *