ראשי מגזין טכנולוגיות צילום קונספט: ניקון D5R עם חיישן מסתובב לצילום אנכי

קונספט: ניקון D5R עם חיישן מסתובב לצילום אנכי

0
0

הוספת גריפ למצלמה מאפשרת לצלמים לצלם בצורה נוחה יחסית תמונות אנכיות. אלא שהגריפ מגדיל משמעותית את המצלמה ומכביד עליה. מעצב תעשייתי מאילינוי החליט לתכנן פיתרון יצירתי – מערכת אשר תאפשר לסובב את החיישן ב-90 מעלות הצידה בכדי לצלם תמונות אנכיות.

ה-D5R איננה מצלמה קיימת כי אם קונספט פרי מוחו הקודח של המעצב התעשייתי Ned Mulka מאוניברסיטת Urbana-Champaign שבמדינת אילינוי שבארה”ב. הרעיון לפתח קונספט של מצלמה אשר תאפשר מעבר קל ופשוט בין צילום אנכי לאופקי הגיע ל-Mulka בין השאר מצפייה בצלמים המקובצים בצפיפות רבה בעת אירועים שונים כגון הופעות, מסיבות עיתונאים או אירועי ספורט גדולים. Mulka טוען כי במקומות אלו פעולת הצילום האנכית דורשת גריפ (יקר, כבד ומסורבל) או שינוי תנוחה של הצלם בכדי ללחוץ על כפתור הצילום. פעולה זאת לא רק שאיננה נוחה במיוחד, אלא לעיתים גם עשויה להיות בלתי אפשרית במצבים בהם קבוצה גדולה של צלמים פועלת בסמיכות רבה. בנוסף טוען Mulka כי ליין המצלמות המקצועי של ניקון גדל מאד לאורך השנים ובעת צילום במצב אנכי חלק מפניו של הצלם מוסתרות על ידי המצלמה דבר ההופך את חווית הצילום לפחות אישית.

ה-D5R – צילום אנכי בקלות (קרדיט: Ned Mulka)

Nikon d5r 6

הרעיון הבסיסי של Mulka פשוט למדי – המכלול המרכזי של המצלמה הכולל את המראה, החיישן והעינית יבנו בצורה המאפשרת שינוי מכאני בזווית של 90 מעלות כך שתנוחת הצלם כמעט ולא תשתנה וניתן יהיה לבצע צילום אנכי מבלי לסובב את היד. Mulka אף הגדיל והציע להזיז את מקומו ה-Hotshoe עבור הפלאש הצידה כך שזה לא יפריע בעת פעולת הסיבוב.

D5R – איורים לקונספט (קרדיט: Ned Mulka)

Nikon d5r 1

היתרונות של הקונספט ברורים – מצלמות המבוססת על הרעיון של Mulka יוכלו להיות קלות וקטנות משמעותית ממצלמות הכוללות גריפ, ולאפשר צילום אנכי מבלי לשנות תנוחה. החסרונות טמונים בעיקר במורכבות הקונספט – הרכיבים המרכזיים של המצלמה מחוברים זה לזה ולשאר הרכיבים במצלמה – לא ברור האם ניתן ליצור מערכת אשר תאפשר להם הטיה חופשית פשוטה מבלי לפגום בתפקודם. גם אם הדבר אפשרי קשה להאמין שניתן יהיה לייצר מצלמה המבוססת על הקונספט אותו מציע Mulka אשר תהיה עמידה באותה המידה שמצלמה רפלקסית מקצועית עמידה כיום. בנוסף ישנם לא מעט צלמים מקצועיים אשר מעדיפים את הגריפ המאפשר איזון טוב יותר של המצלמה בעת שימוש בעדשות ארוכות וכבדות וכמובן מגדיל משמעותית את זמן הסוללה של המצלמה.

D5R רכיבים מרכזיים (קרדיט: Ned Mulka)

Nikon d5r 3

למעשה אפשר ודווקא מצלמות חסרות מראה יוכלו לעשות שימוש בעיקרון אותו מציע Mulka ביתר קלות (פחות מכלולים נעים). כבר כעת ברור כי מספר יצרניות צילום מתכננות דור חדש של מצלמות חסרות מראה מקצועיות או מקצועיות למחצה במהלך החודשים הקרובים ותוספת שכזו עשויה לתת לחברה שתצליח ליישם אותה יתרון.

D5R מול מצלמה מקצועית של ניקון – הבדלי גודל ומשקל (קרדיט: Ned Mulka)

Nikon d5r 5

D5R – רואים את הפנים (קרדיט: Ned Mulka)

Nikon d5r 4

עבור אלו החושבים כי הקונספט אותו מציע Mulka הזוי ולעולם לא יבשיל לכלל יישום מעשי, נזכיר רק כי Mulka לא המציא את רעיון החיישן המסתובב. למעשה חברת ליף הישראלית מוכרת מזה זמן גב דיגיטלי עבור מצלמות פורמט בינוני בגרסה בעלת חיישן מסתובב (דגמי ה-R של סדרת ה- Aptus של החברה כוללים תכונה זו).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Leica X3 concept main

    קונספט: LEICA X3

    אנחנו מאד אוהבים לשתף אתכם בקונספטים מקוריים וחדשניים למצלמות והעיצוב אותו אנו מביאים בפני…
  • main leaf

    פוטוקינה 2012: ראיון עם חברת ליף

    במסגרת תערוכת פוטוקינה 2012 אשר הסתיימה לפני מספר שבועות קיימנו ראיון עם נציג חברת ליף (ומ…
  • Instaglasses main

    Instaglasses – שימו פילטר על המציאות

    אפליקציית האינטסגרם הפכה תוך זמן קצר לאחת הפופולאריות ברשת וסחפה אחריה מליוני משתמשים ברחב…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *