ראשי מגזין זכויות הצלם צלמים בריטים מפגינים נגד הגבלת הצילום במדינה

צלמים בריטים מפגינים נגד הגבלת הצילום במדינה

2
0

קבוצה של כארבעים צלמים בריטים הפגינו מול בניין העירייה בלונדון במחאה על הפגיעה המתמשכת בזכויות הצלמים במדינה. ההפגנה נערכה במסגרת קמפיין מתמשך תחת הכותרת I’m a Photographer, Not a Terrorist!

ההפגנה הנוכחית הגיעה לאחר שבתקופה האחרונה נתקלו צלמים חובבים ומקצועיים ברחבי אנגליה באנשי אבטחה פרטיים המונעים צילום באזורים חצי פרטיים ולעיתים גם באזורים ציבוריים לחלוטין. הבחירה בהפגנה אל מול בניין העירייה נעשתה משום שהאזור מוגדר כאזור ציבורי אך האבטחה בו נמצאת בידיהם של מאבטחים פרטיים אשר מנעו בעבר מצלמים מלצלם. בן האזורים האסורים כיום לצילום בלונדון גם כמה מן האזורים המתויירים ביותר בבירה הבריטית דוגמת מקטע על גדות התמזה (בין ה-Tower Bridge לבניין העירייה).

תמונה מן ההפגנה – גשר לונדון ברקע (צילום: Grant Smith)

UK PHOTOGRAPHERS Grant Smith

באופן רשמי הנהלים המונעים צילום נקבעו בכדי למנוע מטרוריסטים לאסוף מידע לפני פיגועים. בפועל טוענים הצלמים, ניתן לאסוף מידע על אותם המקומות בקלות גם ללא מצלמה או באמצעות מצלמה סלולארית אך אנשי הביטחון באזור נטפלים דווקא לצלמים בעלי המצלמות הרפלקסיות משום שאלו מהווים מטרה קלה וברורה.

כחלק מן הקמפייין הקימה הקבוצה כבר לפני זמן מה אתר אינטרנט המרכז צלמים הפועלים למען זכותם באנגליה. עד כה הצטרפו קרוב ל-30 אלף צלמים לעמוד הפייסבוק של הפרויקט ורבים אחרים השתתפו בפעילויות המקוונות והאחרות שביצעה הקבוצה.

ה-British Journal of Photography ערך ראיון וידאו עם אחד הצלמים אשר השתתף באירוע:

בעת ביקורנו האחרון בבריטניה (ראו מצלמות בלונדון ו-10 טיפים לצילום חי) נתקלנו גם אנו בלא מעט קשיים המוערמים על צלמים במדינה (באחד הקניונים נתבקשנו להכניס את המצלמה לתיק ולא להסתובב איתה בחוץ) ובאזור אחד הגנים הגדולים נתקלנו בשלט הבא:

Premission

אנו נמשיך לעקוב אחר נושא זכויות הצלם ברחבי העולם. אם יש לכם סיפורים מעניינים בנושא נשמח לשמוע מכם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

2 תגובות

  1. Avatar

    שבי

    06/05/2011 ב 8:22 PM

    אני קורא לצלמים מישראל לתמוך במחאה נגד הגבלת צלמים בצילום במרחבים ציבוריים,

    השב

  2. Avatar

    אדם

    08/05/2011 ב 8:52 AM

    כל הכבוד לצלמים הבריטים על ההתאחדות למטרה המשותפת!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *