ראשי מגזין התמונה הגדולה ביותר אי פעם – בחלל סגור

התמונה הגדולה ביותר אי פעם – בחלל סגור

0
0

לאחר שורה של פרויקטים צילומיים מרשימים בערים שונות בעולם תמונות ה”ג’יגה פיקסל” מגיעות גם אל תוך מבנים והפעם תמונה של ספריה בת 868 שנה בפראג אשר הורכבה מאלפי תמונות ו-40 ג’יגה פיקסל.

הצלם Jeff Martin, המייסד של פרויקט 360cities, העוסק בצילום פנוראמי של ערים ברחבי העולם ברזולוציות גבוהות והצגתן לקהל ברשת, צילם לאחרונה פרויקט מסוג שונה מעט – צילום פנוראמי רב פיקסלים בתוך חדר ענק אחד בספריה עתיקה ומיוחדת בצ’כיה.

תמונה מתוך הפרויקט – תקרת הספריה (צילום: Jeff Martin)

360 40gigapixel image 2

הפרויקט הנוכחי אף שהוא לכאורה מצומצם בהיקפו מן השיא העולמי אותו קבע Martin וצוותו בעת צילום הפנוראמה העצומה של לונדון ב-80 ג’יגה פיקסל בשנה שעברה, כלל לא מעט אתגרים. הפרויקט צולם באמצעות מצלמת EOS 550D של קנון ועדשת EF 70-200mm f/2.8L IS USM. אמנם Martin לא הסביר מדוע נבחרה המצלמה ולא דגם בעל רזולוציה גבוהה יותר כמו במרבית הפרויקטים האחרים (דבר החוסך במעט במספר התמונות ביחס לרזולוציה הסופית) אך לדברי הצוות היו לא מעט קשיים בצילום בעיקר בכל הקשור להשגת חדות לכל רוחב התמונה. לאחר כשבוע של עבודה הסתיים הפרויקט עם קרוב ל-3000 תמונות אשר חוברו יחדיו לתמונה אחת בת כ-40 ג’יגה פיקסל, תמונה זו היא לטענת הצוות התמונה בעלת הרזולוציה הגבוהה בעולם בחלל סגור.

סרטון המתאר את הפרויקט:

בהזדמנות זאת ראוי להזכיר את כמה מן הערים בהם בוצעו פרויקטים של צילום פנוראמי ברזולוציה גבוהה בניהם:דרזדן שבגרמניה (26 ג’יגהפיקסל), פריס (26 ג’יגהפיקסל), דובאי (45 ג’יגהפיקסל) וכמובן לונדון עם 80 ג’יגה פיקסל – עליה כתבנו כאן בעבר.

ניתן לראות את הצילום מן הספריה המצויה ב-Strahov Monastery שבפראג בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *