ראשי מגזין להורדה: מדריך הצילום בחלל של NASA

להורדה: מדריך הצילום בחלל של NASA

0
0

תמיד חלמתם לצלם בחלל? חברת הסלבלד פרסמה לאחרונה באתר האינטרנט שלה מדריך (ישן למדי) של NASA המפרט באופן מקיף כיצד להשתמש ב-Hasselblad 500EL/M בעת צילומי חלל. מתי יזדמן לכם לעשות שימוש בחוברת אתם שואלים? ובכן, אם יש בידכם 200 אלף דולר פנויים אתם יכולים להירשם לטיסה לחלל כבר עתה – לימודי הצילום על חשבון הסלבלד.

לפני כשנה פרסמנו את הכתבה המקיפה ביותר שפורסמה ברשת בנושא ההיסטוריה של צילום בחלל תחת הכותרת “מצלמות בחלל“. היום אנו מביאים פיסת היסטוריה קטנה הנוגעת להכשרה אותה עברו האסטרונאוטים בתוכנית החלל האמריקנית בכל הנוגע לצילום.

מיקוד ועומק שדה בחלל – מתוך החוברת (מקור: NASA/Hasselblad)

NSA hasselblad depth of field

ב-1984 פרסמה NASA חוברת הכוללת הוראות מפורטות הנוגעות לשימוש במצלמת ה- Hasselblad 500EL/M בחלל. החוברת כוללת הסברים בסיסיים על השימוש במצלמה (החלפת פילם, עדשות, שינוי מצבי צילום, מיקוד ועוד) אך גם הסברים מעט יותר מורכבים כדוגמת קביעת החשיפה בשמש או בצל בחלל, בניית קומפוזיציה ומגוון נושאים נוספים.

ניתן להוריד את המדריך (מסמך PDF) ללא תשלום מאתר חברת הסלבלד – מומלץ בחום לחובבי ההיסטוריה שבנינו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *