ראשי מגזין תמונות בלתי נראות

תמונות בלתי נראות

0
0

חשבתם שראיתם כבר הכל בתערוכות? מה לגבי תערוכה בה התמונות בלתי נראות? זוג אומנים קנדים יצרו פרויקט הכולל שורה של תמונות התלויות בתערוכה ונראות ריקות לגמרי. אלא שאם מביטים בהן באמצעות מצלמה דיגיטלית מתגלה לפתע תמונה.

את הפרויקט המוזר משהו המכונה בשם ההולם למדי “Take a Picture” יזמו Brad Blucher ו-Kyle Clements מקנדה אשר תכננו, ריתכו ובנו שורה של תמונות המורכבות מבד לבן ומאחוריו מעגלים חשמליים ומנורות לד זעירות המאירות באור אינפרה אדום. אור זה אינו נראה על ידי העין האנושית אך נקלט על ידי חיישני ה-CCD וה-CMOS המשמשים במצלמות שונות (השניים סיפרו כי בדקו מצלמות מסוגים שונים בניהן מצלמות סלולאריות, מצלמות קומפקטיות, מצלמות רפלקס ואפילו מצלמות וידאו – כולן פעלו והציגו את התמונה).

רואים או לא רואים? (קרדיט: Take a Picture)

Take a picture 2

מה ניתן לראות בתמונות “הבלתי נראות”? באתר האינטרנט של הפרויקט מוצגות מספר דוגמאות – באופן כללי נוכל לומר כי לא מדובר ככל הנראה ביצירות אומנות מורכבות מאד מבחינת התוכן (או הרזולוציה) אך הרעיון בהחלט מקורי למדי.

סרטון בו מציגים השניים את הפרויקט:

מאחורי הקלעים – כיצד עשו את Take a Picture – למי מתחשק להלחים?

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *