ראשי מגזין זכויות הצלם המשטרה בבריטניה: “כל צלם הוא טרוריסט בפוטנציה”

המשטרה בבריטניה: “כל צלם הוא טרוריסט בפוטנציה”

0
0

הצהרה ברוח דומה סיפקו נציגים רשמיים של המשטרה הבריטית בעקבות מעצרו של צלם. במסגרת סדנא ייחודית שהתקיימה לאחרונה עבור עשרות צלמים במוסד אקדמי בצפון אנגליה נדון הנושא ונציגי המשטרה הוזמנו בכדי להציג את עמדתם – ומה אצלנו?

כ-40 צלמים השתתפו בסדנא שנערכה ב-Cleveland College of Art & Design שבצפון אנגליה אשר נועדה ליצור תקשורת בין צלמים לבין המשטרה הבריטית. במסגרת הסדנא ניסו השוטרים הבריטיים להדגיש את חשיבותם של צלמים חובבים באיתור מעשי פשע פוטנציאליים ובסיוע לצילום הפרות חוק. מצד שני ניסו השוטרים להעביר במסגרת הסדנא את המורכבות שבפעולתם של כוחות הביטחון בבריטניה בעידן של טרור מתגבר.

האתר הבריטי amateurphotographer אשר פרסם את הסיפור מדווח כי לפני כשנתיים נעצר אדם לאחר שצילם ספינות באזור הנמל של Cleveland. לאחר ששוחרר התלונן הצלם אך התגובה שקיבל הייתה: ” For all we know you could be Bin Laden’s brother”. בתגובה לפניית המגזין מסרה המשטרה כי למרות שמרבית הצלמים הינם עוברי אורח תמימים, גופי טרור עוסקים באיסוף מודיעין על מטרות דוגמת מפעלים, נמלים ושדות תעופה באמצעות צילום ולמשטרה יש קושי יסודי להבחין בין השניים.

נושא זכויות הצלם הפך עקרוני במיוחד בשנים האחרונות לאחר שורה של אירועים בהם צלמים נדרשו לחדול מלצלם ובמקרים מסוימים אף נעצרו באופן בלתי חוקי. אנו עוקבים מזה זמן בהרחבה אחר נושא זכויות הצלם ומאחור יותר היום צפויה להתפרסם באתר כתבה ראשונה בסדרה אשר תעסוק  בנושאים הקשורים בזכויות הצלם ובזכויות יוצרים מזווית משפטית.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *