ראשי מגזין טכנולוגיות צילום ניתוח חיישן פתוח – ניקון D7000 מבט מבפנים

ניתוח חיישן פתוח – ניקון D7000 מבט מבפנים

0
0

חברת chipworks מקנדה עוסקת מזה קרוב ל-20 שנה בהפרות פטנטים, ניתוח טכנולוגיות של מעבדים והנדסה לאחור של רכיבים אלקטרוניים. לאחרונה החלה החברה להוסיף לאתר האינטרנט שלה דוגמאות לפירוק מוצרי צריכה אלקטרוניים למרכיביהם הבסיסים ובחינתם. אחד המצטרפים האחרונים לרשימת המפורקים של החברה היא ה-D7000 של ניקון אשר זכתה לטיפול מלא – מן החיישן ועד המעבד – התמונות לא מומלצות לחובבי ניקון בעלי לב חלש.

רבים היו שמחים לראות כיצד נראית המצלמה שלהם מבפנים אך מעטים בלבד היו מוכנים לפרק אותה רק לצורך הניסוי. בדיוק לשם כך חסכו עבורנו החברה מ-chipworks את העבודה ופירקו את ה-D7000 החדשה של ניקון. מה מצאו בפנים?

מבט על החיישן – ניקון D7000 (קרדיט: chipworks)

D7000 chip

אם למישהו עוד נותרו ספקות כלשהן בשאלה מי מייצר את החיישנים של ניקון התשובה הוודאית היא כמובן סוני וכעת אנו אפילו יודעים את שם הדגם – IMX071. איזה עוד רכיבים ניתן למצוא בפנים? המעבד, EXPEED 2 של ניקון עצמה כמובן (מיוצר ביפן למי שמתעניין) ומאפשר למצלמה מהירות צילום גבוהה יותר אך גם צמצום בצריכת הסוללה של המצלמה. המעבד משולב עם 4 רכיבי זיכרון DDR2 של חברת nanya ורכיב שליטה של חברת טושיבה. תמונות נוספות ניתן למצוא באתר החברה.

אנו נביא דוגמאות נוספות “לניתוחים” של מצלמות אותן ביצעה חברת chipworks בתקופה הקרובה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *