ראשי מגזין off-topic הפספוס הגדול של ניקון

הפספוס הגדול של ניקון

2
0

הסיפור הבא הוא לא פחות ממדהים. האתר Nikonweb המנוהל על ידי חובב ניקון בעל ענייו מיוחד בהיסטוריה של החברה פרסם לאחרונה את מה שעשוי להיות אחד הפספוסים הגדולים של חברת ניקון מאז הקמתה. באופן מפתיע אין לכך כל קשר למצלמות או עדשות.

בשנת 1988 במסגרת תערוכת המחשבים MacWorld נגשו זוג אחים באמצע שנות ה-20 לחייהם לנציגי חברת ניקון שהשתתפו בתערוכה. הם הציעו לנציגי החברה תוכנה חדשנית. שמם של האחים היה תומס וג’ון קנול. שמה של התוכנה: פוטושופ.

הנציגים האמריקנים והאירופים של חברת ניקון התלהבו מאד וקיוו לרכוש את הזכויות ולהתחיל לשווק את התוכנה תחת המותג ניקון. אלא שהנהלת החברה ביפן לא הייתה מעוניינת להיכנס לתחום התוכנה והיא דחתה את ההצעה. במקביל פנו האחים למספר חברות נוספות בתחום בניהן גם קודק אשר דחו גם כן את הצעתם.

בספטמבר אותה שנה החליטה חברת אדובי לרכוש את הרישיון לתוכנה. שנתיים מאוחר יותר שוחררה פוטושופ 1.0. השאר, היסטוריה.

אם אתם שואלים מה עלה בגורלם של תומס וג’ון קנול – ובכן מסתבר כי מאז המכירה עשו השניים חייל. תומס, המתכנת, נותר לעבוד בחברת אדובי והיה איש הפיתוח הראשי של פוטושופ עד גרסה CS4 וכיום עוסק בפיתוח תוסף ה-Camera Raw של החברה. אחיו, ג’ון התפתח בכיוון יצירתי שונה ויש יאמרו בהצלחה רבה אף יותר. כבר בתקופה שקדמה למכירת פוטושופ הוא החל לפתח קריירה בתחום הקולנוע, תחילה כמפעיל מצלמה בסרטים כמו מסע בין כוכבים ומאוחר יותר כמנהל תחום אפקטים בשורה ארוכה של שוברי קופות הוליוודיים בניהם “מצולות”, המרדף אחר אוקטובר האדום, הדסון הוק, משימה בלתי אפשרית, כל סרטי שודדי הקריביים ולאחרונה בסרט אווטר של ג’יימס קמרון.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב off-topic

2 תגובות

  1. Avatar

    נתנאל אדרעי

    17/02/2011 ב 2:09 PM

    פספוס מדהים:)

    השב

  2. Avatar

    שייקה

    16/05/2012 ב 2:49 AM

    אה נתנאל מה קורה הרבה זמן לא דיברנו…
    וואלה באמת פספוס של הזדמנות של פעם בחיים מה שנקרא, צריך לדעת מתי לתפוס דברים כאלה, אבל האמת לא נורא, למה אם כן הם בטח היו עושים את זה עם התאמה מיוחדת למצלמות שלהם וכו’ וככה זה נייטרלי.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *