ראשי מגזין המצלמות הפופולאריות בפליקר

המצלמות הפופולאריות בפליקר

0
0

פליקר (מאז 2005 בבעלות חברת Yahoo!) מהווה אחד מאתרי שיתוף התמונות הגדולים בעולם. נכון לספטמבר 2010 הכיל האתר לפי פרסומים שונים כחמישה מיליארד תמונות אשר צולמו על ידי מאות מיליוני גולשים בכל רחבי העולם. צוות MegaPixel החליט לערוך מחקר אשר יבדוק מהן המצלמות הפופולאריות ביותר בפליקר ולכמה תמונות הן אחראיות.

לפני כשבוע פרסמנו ידיעה בבלוג הסוקרת את עשרת המצלמות הנמכרות ביותר ברשת אמזון בדצמבר 2010. קיבלנו לא מעט תגובות על הידיעה ולכן החלטנו להרחיב את הסטטיסטיקה ולבחון הפעם עם אילו מצלמות מצלמים הכי הרבה ומעלים לרשת (או לפחות לפליקר).

כמה הבהרות לפני שנתחיל. פליקר עצמו לא מציג נתוני EXIF של תמונות (קובץ הנתונים הנוצר באופן אוטומטי בעת צילום במצלמה ומכיל אינפורמציה בנוגע לסוג המצלמה ותנאי הצילום). יחד עם זאת מספק האתר גישה לנתונים סטטיסטיים בסיסיים הנשאבים מן ה-EXIF. המאגר אמנם חסר מאד (אין חלוקה לפי שנים או חודשים למשל) אבל מצד שני מספק האתר נתון על דירוג המצלמה מבחינת העלאת תמונות ביום הקודם (לא סטטיסטי במיוחד אבל עדכני יותר).

החלטנו להתייחס לשלושת החברות שמצלמותיהן היו הפופולאריות ביותר באתר (לפי סדר יורד):

קנון

Canon EOS 400D הינה המצלמה הפופולארית ביותר בכל הזמנים בפליקר עם למעלה מ-107 מיליון תמונות מאז הוכרזה ב-2006.

EOS 400D front white

Canon EOS 350D – אף שהוכרזה עוד ב-2005 ה-EOS 350D גורפת רק את המקום השני עם קצת יותר מ-97 מיליון תמונות.

Canon EOS 450D המצלמה הפופולארית ביותר בתקופה האחרונה מקנון והשלישית בכל הזמנים עם יותר מ-52 מיליון תמונות (הוכרזה ב-2008).

מעבר לשלושת הראשונות בלטה ברשימה של פליקר/קנון דווקא המצלמה שהגיעה למקום התשיעי במספר התמונות בפליקר (כמעט 29 מליון תמונות) – מדוע דווקא היא תשאלו? משום שמדובר ב-Canon EOS 5D MKII – מצלמה מקצועית שמחירה נע סביב  2500 דולר. יותר מכך ה-EOS 5D MKII היא בתקופה האחרונה המצלמה הרביעית במדד הפופולאריות בקרב מצלמות קנון (ואחת הפופולאריות באתר בכלל).

ניקון

Nikon D80בפליקר לפחות ניקון פופולארית הרבה פחות מקנון לאורך השנים. ה-D80 הוותיקה (2006) הנמצאת במקום הראשון מבין מצלמות החברה אחראית לקצת פחות מ-70 מיליון תמונות.

D 80 flash

Nikon D40מצלמת כניסה וותיקה של ניקון היא ה-D40 במקום השני עם למעלה מ-53 מיליון תמונות (מאז 2007).

Nikon D50אחת המצלמות הוותיקות ברשימה (2005) עם קצת יותר מ-44 מיליון תמונות.

מעבר לשלושת הראשונות בלטה כמובן ה-Nikon D90 – עם קרוב ל-44 מיליון תמונות (כיום המצלמה הפופולארית ביותר בקרב משתמשי ניקון בפליקר והרפלקסית הפופולארית ביותר בפליקר בכלל). אגב למתעניינים – משתמשי ניקון D7000 החדשה כבר הספיקו לתרום לפליקר למעלה מ-200 אלף תמונות.

סוני

Sony A100מצלמת הרפלקס הזולה והוותיקה של סוני מ-2006 נמצאת במקום הראשון עם קרוב ל-12 מיליון תמונות.

Sony A200מצלמת הרפלקס הזולה של סוני מ-2008 נמצאת במקום הראשון עם קצת למעלה מ-7 מיליון תמונות.

Sony A350מצלמת הרפלקס של סוני מ-2008 נמצאת במקום הראשון עם 4.7 מיליון תמונות.

סוני איננה מותג צילום מוביל בישראל (וודאי לא בתחום מצלמות הרפלקס) אך בעולם היא עדיין זוכה ללא מעט פופולאריות. חשוב לציין כי בשונה מקנון וניקון, בכל הקשור לסוני המצלמות הפופולאריות ביותר לא היו דווקא מצלמות רפלקס אלא דווקא מצלמות קומפקטיות דוגמת ה-Cyber-shot DSC-P200 (עם 16 מיליון תמונות) וה-Cyber-shot DSC-W55 (עם 12 מיליון תמונות). מלבד מצלמות קומפקטיות ראוי להזכיר שני דגמים מעניינים של סוני – ה-A700 החצי מקצועית הוותיקה (2007) אשר כמעט והגיעה למקום השלישי עם 4.3 מיליון תמונות וה-NEX-5 החדשה אשר למרות שזכתה רק ל-700 אלף תמונות בפליקר מאז הוכרזה בראשית 2010 מככבת במקום השני במדד הפופולאריות מבין מצלמות סוני בתקופה האחרונה.

Sony NEX 5 hand

לסיום החלטנו לשם השעשוע לבדוק מספר דגמי מצלמות נדירים יותר ולראות מה מקומם בפליקר. חובבי לייקה יתעניינו וודאי לדעת כי ה-M9 היא הפופולארית ביותר בתקופה האחרונה מבין מצלמות החברה (אם כי וודאי לא באופן כללי) עם 235 אלף תמונות בפליקר. חברת ריקו היפנית המסתורית הצליחה להכניס מספר דגמים קומפקטיים עם מעל מליון תמונות אך ההפתעה הגדולה מבחינתו (ואולי בעצם לא ממש) היא כי “מצלמת הרובוטריק” של החברה לא קיימת כלל במאגר הנתונים של פליקר!

ואחרי שדיברנו כל כך הרבה על מצלמות של ממש נזכיר רק לסיום כי ככל שהדבר נוגע לפליקר – לפחות בעת האחרונה, ה”מצלמה” בפופולארית ביותר כלל איננה מצלמה אלא דווקא האייפון 3G אשר גבר בקלות על ה-D90 של ניקון והקנון EOS 450D במדד פופולאריות המשתמשים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *