ראשי מגזין קודק תובעת אתרי שיתוף תמונות

קודק תובעת אתרי שיתוף תמונות

0
0

חברת קודק הודיעה כי תפתח בהליכים משפטיים בכל הנוגע להפרת פטנטים מול חברת Shutterfly לה אתר שיתוף ומכירה של תמונות מקוונות. לחברת קודק למעלה מ-400 פטנטים בתחום שיתוף התמונות ולתביעה יכולות להיות השלכות על חברות נוספות להן אתרי שיתוף תמונות בניהן גם כמה מן השחקניות המרכזיות בתחום דוגמת פיקסה (גוגל), פליקר (יאהו!) ואפילו פייסבוק.

מאז החלו לרחף השמועות על התביעה אותה מתכננת חברת קודק נכנסו חברות רבות בתעשייה העוסקות בשיתוף תמונות לכוננות. חברת קודק אשר המעבר לצילום הדיגיטלי בשנים האחרונות צמצם במידה ניכרת את הכנסותיה החליטה לבחון דרכים נוספות להגדיל את הכנסותיה ובניהן כנראה גם הסתמכות על אלפי הפטנטים אותם רשמה לאורך השנים בתחום הצילום, ההדפסה והאחסון של תמונות.

לקודק לא פחות מ-400 פטנטים הקשורים לאחסון תמונות במאגרים ברשת והדפסתם ופרשנים מעריכים כי חלקם מקיפים מאד ועלולים להשפיע על אתרים רבים בניהם לא רק אתרים גדולים דוגמת פליקר, פיקסה ופייסבוק אלא גם אתרים קטנים יותר ואף אתרים מקומיים במדינות שונות. עוד הוסיפו חלק מן הפרשנים כי תוצאות ההליכים המשפטיים בנושא Shutterfly עשויים להשליך על מהלכיה העתידיים של חברת קודק ועל האופן בו יגיבו אתרי שיתוף קבצים העשויים להיות מושפעים מן התביעה.

בעוד חברות גדולות כמו גוגל או יאהו! עשויות להחליט להתנגד לקודק ולגרור את התביעה על פני שנים בבתי משפט, חברות קטנות יותר עלולות לבחור בדרך הפשרה ולשלם לקודק על הזכויות להשתמש בפטנטים שלה ובכך להימנע מתביעה.

נושא תביעות הפטנטים הפך בשנים האחרונות לבעיה של ממש כאשר חברות גדולות זוכות לקבל פטנטים נרחבים ביותר ומאיימות בתביעות ענק אשר עשויות לפגוע במרקם החיים המקוון. כך למשל זכתה חברת מיקרוסופט לפני מספר שנים בפטנט על לחיצה כפולה (double-clicking) בעת שימוש במכשירים סלולאריים. פטנטים דומים הוענקו לשורה של חברות אחרות אשר אם יאכפו עשויים לגרום כאב ראש לא מבוטל לחברות רבות ובסופו של דבר גם לגולשים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *