ראשי מגזין זכויות הצלם תוסף לדפדפן מזהה הפרת זכויות יוצרים לתמונות בחינם

תוסף לדפדפן מזהה הפרת זכויות יוצרים לתמונות בחינם

0
0

באינטרנט אין קל מלגנוב תמונה. בלחיצה או שתיים על העכבר ניתן להוריד כל תמונה מכל אתר ולפרסמה מחדש כאילו הייתה שלכם. צלמים רבים עושים מאמצעים גדולים להגן על הקניין הרוחני שלהם מפני גניבה אך האינטרנט רחב ולא פשוט למצוא מפרי זכויות יוצרים. כעת באמצעות תוסף קטן המותקן בחינם על דפדפן הפיירפוקס ניתן לזהות בלחיצת כפתור ובאופן מיידי האם תמונה פורסמה במקומות נוספים.

רבים מכירים את שירות “חיפוש התמונה ההפוך” (Reverse image search) של חברת TinyEYE. השירות מאפשר למשתמש להעלות תמונה לשרתי החברה או קישור לתמונה ברשת ולקבל קישורים לאתרים נוספים בהם התמונה מופיעה. שירותים דומים (אם כי לרוב פחות נוחים) צצו להם לאחרונה כפטריות אחרי הגשם האלקטרוני ומפתח זריז אחד החליט ליטול יוזמה ופיתח תוסף לדפדפן הפיירפוקס העושה שימוש בשורה של מנועי חיפוש שכאלו בכדי לאתר תמונות המופיעות בעמוד בלחיצת כפתור (ללא צורך להטריח את העכבר ולגשת בעצמכם לאתרים של TinyEYE ודומותיה).

השימוש בתוסף פשוט ביותר – לאחר ההורדה וההתקנה (דורשת אתחול של הדפדפן) תוכלו ללחוץ עם הכפתור הימני של העכבר על כל תמונה בכל אתר אינטרנט ולקבל בתחתית רשימה של מספר מנועי חיפוש לתמונות בהם תוכלו לחפש – לחיצה נוספת על אחד ממנועי החיפוש תציג לכם את התוצאות מרחבי הרשת.

הדגמה של התוסף Image Search Options – שימוש פשוט:

MegaPixel.co .il images search tiny eye

חשוב לזכור כי כמות התמונות המופיעה באינטרנט עצומה ולמרות שמנועי חיפוש תמונה דוגמת TinyEYE (המתהדרת בלמעלה ממיליארד וחצי תמונות אותן היא סורקת) חזקים למדי, עדיין מדובר בשבריר קטן מהתמונות המופיעות בפועל ברחבי הרשת.

אנו ניסינו את השירות בהצלחה מסוימת (תמונות רשמיות של חברות למשל קל למצוא בעזרת המנוע ולעיתים ניתן לקבלן ברזולוציה גבוהה יותר מן המקור – עניין יעיל למדי עבור עיתונאים). אין ספק שלא מדובר בפיתרון מושלם (ישנם פתרונות ייעודיים בתשלום ואנו נסקר בהרחבה אחד מהם בשבועות הקרובים) אך כשירות חינמי בהחלט ראוי לתת לו הזדמנות.

אגב, למשתמשי דפדפנים אחרים מציעה TinyEYE עצמה תוספים המאפשרים שימוש בשרותיה. את התוסף המאפשר חיפוש במספר אתרים במקביל עבור דפדפן הפיירפוקס (המכונה Image Search Options) ניתן להוריד בקישור הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *